porsche 993 272pk of 286 pk

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 porsche 993 272pk of 286 pk

• Maker
    Discussie

• rob

Hallo,

in mijn zoektocht naar een 993 stel ik mij de vraag vanaf welk bouwjaar en maand werd er de 286 pk/210 kw versie ingevoerd en zijn er grote technische verschillen met de 272 pk/200kw ?

met vriendelijke groeten
      Rob

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • rob

allen alvast bedankt voor de info,

Rob

moest ik u zijn ik zou niet noodzakelijk de VarioRam zoeken…de 272pk motor heeft meer karakter en trekt lekkerder, ook al heeft de nieuwere variant op papier meer troeven in hand. Dit komt deels omdat de nieuwere ook een langere bak moet trekken waardoor een deel van het extra vermogen in de kiem wordt gesmoord.

Als je geluk hebt en een “vroege” VarioRam kan op de kopt tikken (september/oktober ’95) maak je veel kans dat er nog de korte 272pk bak aan het 285pk-blok geschroefd zit 8)

Ja, goede vraag.

We spreken over MODEL JAAR 1996 (t Programme) en dat begon in september 1995 en loopt tot augustus 1996. Waarna MY 97 begint. Denk even eraan dat een wagen in Belgie in zeg maar November ’95 kan zijn ingeschreven maar dat deze enige maanden bij de dealer stond- een tijdje nam om ingeschreven te worden.

Varioram systeem
            intake+ exhaust ports in cylinder heads enlarged
            valve diameters + 1mm
            piston shape+ cam profile altered
            better torque at lower and mid engine speeds
            torque rose to 340 Nm and power to 285 ps.

Externally, the MY ’96 models were recognisable by their different, slightly angular tailpipes.

Koop het boek van Peter Morgan “de originele 911”

Hoop dat dit een beetje helpt.

Groetjes en success met de zoektocht,

Bert

1996

varioram systeem

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.