Porsche 993 3.688cc 300pk motor

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche 993 3.688cc 300pk motor

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb een Porsche 993 met 3.688cc 300pk motor gekocht.
    De wagen komt via Duitsland terug uit de VS.

De wagen moet nog een PVG of COC attest voor de keuring.
    Heeft er iemand hier dezelfde wagen?
    Heeft er iemand tips hoe ik die wagen sneller kan op de weg krijgen?
    Maandag neem ik contact op met D’Ieteren dienst na verkoop.

mvg
    Stefaan

11824084_1069887183024078_224815353_n-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
    • Ik betaal 1200 euro full omnium bij verzekeraar Marsh, enige voorwaarde is dat je lid bent van een oldtimerclub, ik ben lid van Porsche club zoals velen hier, kost 50 euro per jaar

Taxatie kost eenmalig 180 euro want die heb je ook nodig voor omnium…

Kzou toch oppassen met enkel BA, 993 zijn gegeerd en tegenwoordig zijn klassieke porsches zeer diefstalgevoelig

Ik heb nu nog tarief voor classic car, binnen 4 jaar krijg ik oldtimertarief wat nog goedkoper is…

Alleen het mistlicht werkte blijkbaar niet in de keuring.

Ik heb een gewone BA verzekering genomen.
        De verzekeraar zei dat er een taxatie moest gebeuren voor een omnium.
        Daar heb ik zelfs geen prijs voor gevraagd.

Top, dan zal alles wel in orde zijn. Heb je al verzekering? Anders even laten taxeren via Gert Beets…. Hij gaat jou een eerlijke schatting geven waarop ook verzekerd kan worden. Bij mij lag de taxatieprijs paar duizend euro hoger dan wat ik betaald had.

De wagen is al ingeschreven en heeft dus pvg nummer.
            Dat duurt inderdaad wel een hele poos.

Tot een jaar want je kan niet verwachten dat dit snel gaat.

Of keuring als alleenstaand geval ?
                Volgens mij kan dit ook
                Natuurlijk duurt dit in België 6-9 maanden

een waardebepaling is vakwerk, laat staan op afstand en op foto, zonder KM stand, uitlezing motronic, check op roest en evt ongevalsschade …
                  in geval van auto import zonder COC of van voor 1996 zijn de papieren idd even belangrijk als de originaliteit het voertuig. stel dat de invoerder je geen gelijkvormigheidsattest aflevert tenzij er (tijdelijk) een correcte motor in steekt … dan krijg je een auto in topconditie gewoon niet administratief de baan op.
                  dan staat je een uitbouw van de motor te wachten …

Ik denk niet dat ik teveel heb betaald.
                    Hoeveel schatten jullie dergelijke wagen?
                    Zijn de papieren belangrijker dan de algemene staat van het voertuig?

niet persé. als er een correcte vervangmotor in steekt met dezelfde cilinderinhoud en PK, dan krijg je daarvan geen melding of afkeur.
                      maar hopelijk krijgen we hier geen gevalletje “Buyer’s Stockholm Syndrome”.

nu als hij met zijn wagen voor zijn PVG nummer naar Anderlecht gaat zal hij het snel genoeg weten of het allemaal origineel is…maar volgens mij klopt er ergens iets niet…hoop voor hem dat hij geen prijs heeft betaald gebasseerd op onwaarheden…

schrijf je chassisnr en motornr op en ga op DEZE site eens op zoek of deze in de correspondere reeksen terug te vinden is 💡

De mijne heeft standaard 272pk (is ondertussen gechipt) en is van midden 94.
                            Normaal hebben alle 993 met de kunststof inlaatcollector 272pk behalve als ze de optie X51 hebben.
                            Die met de gietijzeren inlaatcollector, dus die met varioram, hebben 285pk maar die zijn er pas vanaf ’96 dacht ik.

Heeft jouw 993 272 of 285 pk?

Dan is het inderdaad vrij raar dat er bij jou al het nieuwe stuk opstaat. Ik zou daar toch vraagtekens bij plaatsen.
                                Het zou dan goed kunnen dat er een andere motor in zit, niet gebruikelijk maar het kan wel.

Januari 1994, dat zou betekenen dat mijn motor nieuwer is dan de auto?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.