Porsche 993 3.688cc 300pk motor

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche 993 3.688cc 300pk motor

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb een Porsche 993 met 3.688cc 300pk motor gekocht.
    De wagen komt via Duitsland terug uit de VS.

De wagen moet nog een PVG of COC attest voor de keuring.
    Heeft er iemand hier dezelfde wagen?
    Heeft er iemand tips hoe ik die wagen sneller kan op de weg krijgen?
    Maandag neem ik contact op met D’Ieteren dienst na verkoop.

mvg
    Stefaan

11824084_1069887183024078_224815353_n-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
    • Van welke maand in ’94 is jouw wagen want ik dacht dat die solenoid klep links op de warme luchtblazer niet op een ’94 stond maar pas vanaf ’95

De mijne is ook een ’94 en daar is die constructie anders, zie foto

sized_IMG_0455-2.JPG

Misschien dat de drukgroep van de koppeling veranderen, al wonderen kan verrichten :popcorn:

Als ik de foto van je motor zo zie is het een 272pk versie.
          De 285pk versie heeft een gietijzeren inlaatcollector (varioram) en die van op de foto is de plastic versie zonder varioram.

Dus ik vrees dat je de 272pk versie hebt.

Bedankt voor de info.
            Ik zou de titel van deze discussie willen wijzigen maar dat kan nu niet meer 🙂

Ik rij er nog maar pas mee.
            De koppeling is een beetje zwaar voor mijn kapotte enkel.
            Als ik het niet meer uithoud door mijn enkel, staat hij opnieuw te koop.
            Voor de rest een heerlijke wagen.

Zoals reeds gezegd … zonder varioram met x51 is 285pk, met varioram x51 is 300pk

Ik hoop dat je dan niet voor een X51 betaald hebt. Voor de rest mooie auto.

Nog wel 1 vreemd punt… Als het een 3.6 is met 285pk, is het toch een Varioram en dan ziet ie er anders uit dan op de foto. Wat is de motorcode nu?

Hallo,
                  Ik heb de papieren en de wagen.
                  Het is een 3.6 met 285pk.

Attachments:
                  • WP_20150829_10_17_50_Pro.jpg

:up:

thx, zeer bruikbare info die Roosnr hier post :up:

Ja, maar de non-Varioram X51 zou 285pk hebben, geen 300…

X51 optie is nooit in de VS geleverd geweest, ook niet als retrofit….

Als het een non-varioram x51 993 met 300pk is….heeeeeel zeldzaam…

Meer info hier:

http://flugplatz911.blogspot.nl/2014/07/x51-for-993-rs-engine-in-standard-body.html

Wij rijden met 993 (4) , 3.8 (3746cm), is wel van `96,
                            Zijn enkel gemaakt tss 96 en 98, k dacht aan ongeveer 1800 stuks (coupe, 4)
                            Veel plezier met je wagen

Stefaan, Zou hem toch is vragen een scan door te sturen en te verduidelijken om welke motorcode het precies gaat.

De pvg papierhandel is dus nog niet in orde.
                                Porsche levert alleen pvg nummers af voor wagens die volledig origineel staan.
                                De uitlaat(is luider) en velgen(996) zijn in ieder geval niet origineel voor een 993.

De verkoper heeft alle papieren nog bij zich, ondanks dat ik al betaald heb.
                                Ik kom zeker terug met een duidelijk antwoord.

Geen idee …. Wel benieuwd naar outcome, kunnen altijd iets bijleren. Misschien iets met US verhaal te maken ? Van cc naar cubic inches en terug iets mislopen in de paperassen ?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 39)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.