Porsche 993 4S

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche 993 4S

  • Dit onderwerp bevat 17 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door Anoniem.
  • Maker
    Discussie

  • Pascal911
    Deelnemer

      Hallo,
      kan me iemand uitleggen dat er een groot verschil is tss een gewone en een variocam?
      Grtz,
      Pascal911

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Anoniem

        [quote=”kleinekastenteufel”:v4qx5xhh]

        Het luttele meervermogen van de VARIORAM in de 993-4-S wordt grotendeels (meer dan volledig) teniet gedaan door de grotere lucht- & rolweerstand – turbo onderstel en kast – modeljaar 1996-97. 8 j x 18″ 225/40 en 10 J x 18″ 285/30, top 271 km/u. t.o.v. 275 km/u. voor de standaard coupé.

        [/quote]

        Klopt! Meermaals ondervonden 👿

          Kan je nu wel zeggen hé ❗ 🙄

          😈 😉 😆 😆 😆

            Excuses en inderdaad 993-4-S, bij deze ook aangepast.

            993-S en 993-4-s, de anabolen Porsche’s.

            Dit was zeker niet opzettelijk om de verwarring nog groter te maken.

            😳 😈 😳

              [quote=”kleinekastenteufel”:1wfaax0b]Het luttele meervermogen van de VARIORAM in de 944-4-S wordt grotendeels (meer dan volledig) teniet gedaan door de grotere lucht- & rolweerstand [/quote]

              Je bedoeld dus 993-4S 🙄 😈 😉 😆

                VARIORAM: variabele lengte van de inlaatpijp afhankelijk van het toerental om benzineverbruik en uitlaatemissie van de 3.6 luchtkoeler terug te dringen.

                Het luttele meervermogen van de VARIORAM in de 993-4-S wordt grotendeels (meer dan volledig) teniet gedaan door de grotere lucht- & rolweerstand – turbo onderstel en kast – modeljaar 1996-97. 8 j x 18″ 225/40 en 10 J x 18″ 285/30, top 271 km/u. t.o.v. 275 km/u. voor de standaard coupé.

                😉 😈 😉

                  De vraag was wel degelijk over de 993 4S (zoals de vragensteller eentje heeft)
                  En idd de variocam heb ik in de 968CS .
                  Varioram weet ik ook wat het is , maar ik was niet “profi” genoeg om te weten dat de variocam niet op de luchtgekoelde motoren van toepassing is 😳

                    goeie post nummer 2!!!

                    Begin mezelf eigenlijk vragen te stellen bij de topic titel 😯

                    spreken we hier nu over het verschil tussen 993 3.6 272 pk en 993 3.6 285pk

                    of

                    944S2 en 968 motor???

                      993 4S had steeds Varioram. 😉

                        [quote=”924carreragt”:qsqvu0h2]Eventjes de stok in het hondenhok gooien, want lees die fout meermaals.
                        Denk dat jullie 2 dingen verwarren….

                        VARIORAM slaat op variabele inductie, dus inlaatkanalan die zich aanpassen aan de belasting vd motor. 😯

                        VARIOCAM is het systeem met variabele nokkenassen, NOOIT op de luchtgekoelde motoren toegepast… 😉 De 968 was de eerste met dat systeem. :mrgreen: [/quote]

                        😳 even twee dingen door elkaar genomen, in begin post wordt dan ook gesproken van variocam (968), echter spreekt de titel over porsche 993 varioram motor Verwarring allom 😯

                        goeie post!

                          [quote=”Pascal911″:1bh9auyg]hallo ronvos,denk dat de mijne gene variocam is,en heb een 993 4S,heb namelijk gezien dat ‘variocam’ gegraveerd is in de motorblok ergens,klopt dit?
                          Grtz,
                          pascal911.[/quote]

                          Op de eerste reeks “variocams” is dit niet aangeduid. Eind 95 tot juni 96 dacht ik.
                          Dit zijn degene met de kortere overbrengingen in de versnellingsbak.

                          Mvg
                          Porchitis

                            Eventjes de stok in het hondenhok gooien, want lees die fout meermaals.
                            Denk dat jullie 2 dingen verwarren….

                            VARIORAM slaat op variabele inductie, dus inlaatkanalan die zich aanpassen aan de belasting vd motor. 😯

                            VARIOCAM is het systeem met variabele nokkenassen, NOOIT op de luchtgekoelde motoren toegepast… 😉 De 968 was de eerste met dat systeem. :mrgreen:

                              Variabele kleppentiming (variocam patented porsche) (verstelbare nokkenassen zoals 911lover het zo mooi verwoordt) heeft als hoofddoel: minder verbruik en vervuiling tegengaan (uitlaatgassen).

                              edit: bovenstaande heeft niets te maken met varioram

                              mvg
                              Jack-in-the-box

                                hallo ronvos,denk dat de mijne gene variocam is,en heb een 993 4S,heb namelijk gezien dat ‘variocam’ gegraveerd is in de motorblok ergens,klopt dit?
                                Grtz,
                                pascal911.

                                  Porsche maakt niks slecht , maar bij elke vernieuwing is et de bedoeling iets beters te maken .
                                  Is de 997 Turbo2 beter dan de eerste serie ?
                                  Is de Facelift Boxster beter dan de 987 ?
                                  Ik denk dat het allemaal goede wagens zijn .

                                    De 4 s heeft alles van de 993 turbo behalve vaste spoiler en natuurlijk de turbo motor!
                                    De 4s is van de 993 naar mijn mening de topmachine van de 993 serie
                                    Ze zijn moeilijk te vinden in goeie staat vandaar de hogere prijs, er zijn er maar 7000 van gemaakt
                                    Volgens mij bestaat de 4 s alleen in variocam

                                    mvg

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.