Porsche 993 te koop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 993 te koop

• Maker
    Discussie
  • Het is een zilverkleurige 993 met beige lederen interieur met de luxe zetels (verwarmd en in alle richtingen elektrisch regelbaar). Het bouwjaar is 1994 en hij heeft 171000 km. Hij heeft een Porsche aero achterspoiler en turbo velgen en banden in zeer goede staat. De originele velgen heb ik ook nog.
    Ik heb hem 2 jaar terug gekocht en hem bijna volledig terug in orde gezet.
    Het volgende werd er aan gedaan:
    Volledig herspoten
    Alle rubbers en dichtingen vervangen
    Nieuwe voorruit
    Nieuw stuurhuis
    Nieuwe vloerisolatie
    Nieuwe matten
    Nieuwe voorlichtglazen
    Nieuwe achterlichten
    Nieuwe uitlaattippen

Hij heeft ook een groot onderhoud gehad, inhoudende:
    Alle filters vernieuwd
    Nieuwe olie
    Nieuwe bougies (12 stuks!)
    Nieuwe remolie
    Nieuwe riemen
    Airco opnieuw opgevuld
    Nieuwe batterij
    Nieuwe ruitenwissers

Er zit ook een originele Porsche radio bij met boekje, origineel materiaalset, originele compressor, Nederlandstalige handleiding, originele krik.

Er is absoluut geen roest aan de wagen.
    Ik heb de nummerplaat in maart of april van dit jaar ingeleverd. Dus staat hij al stil sedert dan.
    De laatste keuring was zonder problemen verlopen.
    Veel fakturen bij de wagen. Alle onderdelen die ik vervangen heb zijn origineel van Porsche tot en met de correcte vijzen.
    Van het herspuiten heb ik een 150-tal foto’s.

De reden waarom ik hem na al dat werk weg doe is dat ik te veel auto’s heb en te weinig plaats. Ik heb al een Porsche 928 verkocht, en nu verkoop ik na overleg met mijn echtgenote ook mijn 993.
    De auto is het meest in zijn sas wanneer er regelmatig mee gereden wordt. Zelf reed ik er te weinig mee, mede door het feit dat ik 1m98 groot ben en het niet de meest comfortabele auto is als je zo groot bent. Ik ben ook geopereerd aan beide knieen en het in en uitstappen is niet echt een pretje.

Wat er nog aan moet gebeuren: nieuwe boxen steken en een instrument opnieuw laten afstellen (oa deze van de oliedruk). Reden waarom deze niet goed werkt: ik heb witte wijzerplaten gestoken en de wijzertjes niet goed terug geplaatst

Mijn vraagprijs is 49500 euro. Volgens mij een zeer redelijke prijs, zeker voor een auto in die staat. Ik kan gerust zeggen dat hij mij een stuk meer gekost heeft om hem in de huidige staat te krijgen. Ik heb geen geld nodig, dus ik doe hem niet weg uit geldnood.

Velen zullen de auto herkennen van de topic “eindelijk een 993”. De auto is intussen volledig in orde.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Niet meer te koop. Komt nieuwe motorkap op, spoiler gaat weg en ik hou hem. Heb ondervonden dat velen zich geroepen voelen om met een Porsche te rijden, doch er de centen niet voor hebben.

Mooie 993, vraagprijs is volgens mij OK.
        Suc6 met de verkoop Peter !!!

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.