Porsche 993 uit 1994 – Hoeveel bedraagt BIV en wegenbelasting

Home Forum Porsche Talk Porsche 993 uit 1994 – Hoeveel bedraagt BIV en wegenbelasting

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    ik heb net een Porsche 993 Cabrio uit 1994 gekocht.
    Hij staat nog in Nederland en komt volgende maand naar Belgie.

Kan iemand mij vertellen hoeveel de BIV bedraagt, nu hij nog net geen oldtimer is?
    Ik vind een formule op de site van de overheid, maar ik kan ook de waarde CO2 of EURO niet vinden.

Mocht iemand met dezelfde wagen mij ook de wegenbelasting kunnen geven, zou ik dat erg apprecieren.
    alvast bedankt bij voorbaat
    Fox30

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • [quote=”Bladerunner post=290029 userid=6408″]Vlaams Belastingsportaal (fenb.be)

Doe zelf de test. uitstoot 298 g/km  en met wat geluk euronorm 2
      Dan zou ik op de volgende gegevens uitkomen:
      Jaarlijkse verkeersbelasting    € 2.837,21
      Belasting op inverkeerstelling   € 3.593,73

[/quote]

Vlaams Belastingsportaal (fenb.be)

Doe zelf de test. uitstoot 298 g/km  en met wat geluk euronorm 2

zou het kunnen dat de BIV van een wagen uit 1994 hoger uitkomt dan een van 1995 doordat de EURO klassificatie lager is en/of CO2 uitstoot hoger

Onlangs kennis die een modeljaar ’96 (eerst ingeschreven eind ’95) heeft ingeschreven. Jaarlijkse verkeersbelasting was circa 2.300 euro. BIV + verkeersbelasting het eerste jaar circa 5.800 euro…

De BIV en verkeersbelasting kan je simuleren op deze website:
              https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie

Je mag niet vergelijken met een andere 993 qua belasting omdat je op een voertuig dat bijv. al 10 jaar ingeschreven is een veel lagere taks betaalt dan op één dat je in 2023 zal inschrijven. Je mag uitgaan van euro2 voor een Porsche van 1994. Dit zal je wel nog moeten laten bevestigen met een attest (tegen betaling) door de importeur in NL of B.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.