Porsche 996 4s eerste indrukken

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Porsche 996 4s eerste indrukken

• Maker
    Discussie
  • Gisteren was het zover! De 996 4s ophalen 😀

de eerste indrukken, tja dat geluid hé 😛

Hier en daar zijn er een paar aandachtspunten maar die afspraken zijn reeds gemaakt.
    – volledige opkuis binnen en buiten (is reeds bezig)
    – velgen herstellen en nieuw zetten (koetswerkkleur met gepolierde rand), afspraak bij alu velgrepair in tisselt all gemaakt 😀

Dus Zondag gaan halen van het opkuisen en afzetten in Tisselt 😆

Mijn indruk en vergelijk tov de boxster (na een uitgebreidde 60km :driver: )
    De automaat rijd ongelooflijk fijn, reageert netjes en vlot. De auto reageert veel volwassener als de boxster. Maar de boxster is vééél comfortabeler als de 4s.
    Boxster heeft een normale ophanging, 4s de 10mm lagere sportophanging. Bij slechte baan voel je wel dat je in een sportwagen zit. Best wel hard! maar spoort als een trein! Mss es kijken of ik hier iets aan kan veranderen??
    Verbruik valt ongelooflijk mee. Rustig aan de snelheid gehouden en binnendoor zat ik aan 9.5 gemiddeld. Als ik haar wat gewoon ben zal daar rustig nog een literke bijkomen 😉

Thuis gekomen alles nog eens kunnen inspecteren van papieren en is echt mooi onderhouden, boekje klopt als een bus, alles erop en eraan. Laatste onderhoudje in juli 2012. Dus das ook gebeurt.

Fotos zullen er binnenkort zijn :music:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 77)
    • Mark die mannen van Scart stonden op Porsche Paradis in St-Trop dit jaar .
      Ze hebben mooi speelgoed . 😉 😉

@zwarte pijl we zijn daar materiaal gaan lenen . 😥

Nee niet op zoek, want bij de mijne zit de PSE er op :relaxman: :driver:

daar vrees ik een beetje voor, vind het ook wel net iets te van het goede. De uitlaattips vind ik ook niet wauw eigenlijk!
          Ook naar geluid op zoek?

Na een korte zoektocht mbt de uitlaat was de beste prijs/kwaliteit/geluid verhouding simpelweg de RSR modificatie bij Carnewal. Optioneel eventueel de andere catinserts. Mijn mening hé… Ook geen enkel probleem bij de keuring gehad. (2 X keuring gepasseerd)

Hiermee geraak je niet door de keuring zeker ?

RStube
                nu es stillekes aan het kijken voor de grol er een beetje in te krijgen 😀
                Deze zijn toch al ruim de beste die ik gehoord heb en nog betaalbaar. De orginele PSE was tot 2jaar terug dezelfde prijs maar dan vond Porsche het blijkbaar nodig voor de prijs te verdubbelen 👿

Had al bij Gert van Carnewal gehoord maar hij vond de prijs zelf overdreven. Geplaatst 5.000euro’kes :wtf: , toch maar ni dan! Probleem is ook bij de 2dehandsjes dat die evengoed wegroesten als de niet pse 🙄

voor de uitgevoerde werken is die prijs helemaal niet overdreven!

Is geslaagd Mark . :applaus:

Heb de velgen van de Alpina daar ook laten doen vorig jaar. proper gedaan

thx!
                        Velgen zijn ook vanbinnen volledig in kleur gezet en ook gevernist.

Ziet er goed uit Mark!

Werd de binnenkant van de velg ook gevernist?

bij alu velg repair te tisselt
                            (ter info: 4 velgen laten stralen, herstellen, checken op correct lopen, laten spuiten in koetswerkkleur en de rand in zilver en laten vernissen, eerst gepoedercoat voor de hechting: 125/velg incl demontage en montage banden + balanceren)

Even ter info: waar heb je de wielen nu weer laten doen ?

Nice Mark 😎

Dan nog de spoorverbreder 15mm achteraan monteren en eventueel 5mm voor

Dan nog even nieuw fotoke 😉

in het echt veel beter! zijn iphone fotos (iphone is versleten…de eerste versie)
                                  Heb de nwe bouten er al opgezet, nu enkel de nwe naafkapjes nog. Die lagen nog thuis.
                                  De sticker op de voorband er ook nog afhalen 😆

Dan nog de spoorverbreder 15mm achteraan monteren en eventueel 5mm voor.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.