Porsche 996 4s eerste indrukken

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Porsche 996 4s eerste indrukken

• Maker
    Discussie
  • Gisteren was het zover! De 996 4s ophalen 😀

de eerste indrukken, tja dat geluid hé 😛

Hier en daar zijn er een paar aandachtspunten maar die afspraken zijn reeds gemaakt.
    – volledige opkuis binnen en buiten (is reeds bezig)
    – velgen herstellen en nieuw zetten (koetswerkkleur met gepolierde rand), afspraak bij alu velgrepair in tisselt all gemaakt 😀

Dus Zondag gaan halen van het opkuisen en afzetten in Tisselt 😆

Mijn indruk en vergelijk tov de boxster (na een uitgebreidde 60km :driver: )
    De automaat rijd ongelooflijk fijn, reageert netjes en vlot. De auto reageert veel volwassener als de boxster. Maar de boxster is vééél comfortabeler als de 4s.
    Boxster heeft een normale ophanging, 4s de 10mm lagere sportophanging. Bij slechte baan voel je wel dat je in een sportwagen zit. Best wel hard! maar spoort als een trein! Mss es kijken of ik hier iets aan kan veranderen??
    Verbruik valt ongelooflijk mee. Rustig aan de snelheid gehouden en binnendoor zat ik aan 9.5 gemiddeld. Als ik haar wat gewoon ben zal daar rustig nog een literke bijkomen 😉

Thuis gekomen alles nog eens kunnen inspecteren van papieren en is echt mooi onderhouden, boekje klopt als een bus, alles erop en eraan. Laatste onderhoudje in juli 2012. Dus das ook gebeurt.

Fotos zullen er binnenkort zijn :music:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 77)
    • ‘t Heeft iets, mooi! :applaus:

Vandaag de velgen gaan ophalen en naar knokke gereden. Wagen staat daar te wachten op een nieuwe navi unit (leeselement defect) onder garantie :drink:
        Dus een paar snelle iphone pics! Moet wel zeggen dat de service bij die gasten (atraco) waar ik de 4s gekocht heb heel netjes is. Je moet er een beetje achterzitten maar is een man van zijn woord!! chapeau!

foto1.JPG

foto2.JPG

foto3.JPG

Da’s idd al veel beter, daar een striping bij en de spiegels in ‘t oranje… 😈 :driver:

IMG_1542.JPG

in daglicht al beter hé 😆

Maandag gaat de wagen nog langs OPC knokke en volgende week staan de andere velgen en waarschijnlijk onder met 4nwe banden…. :first:

[quote=”RODONDO” post=108842]Wat is zo +/- de prijs voor een velgenopsmuk (hart in kleur & randje gepolierd) ? Kwestie van planning hé. GT3 dorpeltjes staan er op, de rest volgt…. ;)[/quote]

voor de 4velgen te herstellen (wel deftige randschade), in orginele koetswerkkleur zetten en buitenkant polieren en vernissen komt het op 500euro

is een redelijke grote, is niet mijn garage hoor, huur er een plaats. Waren wel zo lief me de meest ruime plaats te geven in een hoek en hebben dan de camerabewaking wat aangepast zodanig de porsche altijd op de camera staat :music: . Zelfs toen ons vader eens alleen ging kijken, stond de conciërge er na 2minuten al bij met de vraag wat ie kwam doen :applaus:

voila, kleine update, deze ochtend toch de juiste bandenmaat gevonden in duitsland en meteen besteld. Ook 4nwe naafdopjes. In onderhandeling met iemand voor 15mm spoorverbreders.

[quote=”mark986″ post=108863]

[/quote]

Ferm garageke precies…

Het is ok. 😉

kweet het, is een noodoplossing! Staat vééél beter op zwart hé 😆

Mijn velgen zijn binnen en worden in koetswerkkleur gezet met de buitenste rand gepolierd. Enkel de naafdoppen ging niet 🙁 , dus zelf doen.

De voorste banden die ze erop gezet hebben zijn van 2005 :wtf: , dus veranderen. De achterste zijn nieuw. Van hetzelfde merk hebben ze enkele 235/40/18 ipv 225/40/18. Zou dit ook ok zijn of Not done??

Mush de metser :happy: .
                        Miljaar wat is dat Mark , :puke: :puke: .Gelukkig een noodoplossing .

Ja ‘k heb hem effe rap teruggemetst, de extra ruimte was nu toch niet meer nodig hé :first:

in’t echt is het veel beter hoor!
                            Gaat niet echt veel mee gereden worden, enkel effe naar porsche antwerpen voor de zetelmodule (onder garantie) te vervangen.

kijk, terug een volle groene muur 😉

‘t Trekt echt op geen h*l op die foto’s! :first:
                              Ga je er wel durven mee rijden of is het beter in het echt? 😳
                              Anders rap een stripingske bestellen 😉

IMG_1518.JPG

IMG_1519.JPG

nu 2weekjes met de oranje eronder :driver:

Prachtig, jouw adres moet ik onthouden 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.