Porsche 996 4s eerste indrukken

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Porsche 996 4s eerste indrukken

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren was het zover! De 996 4s ophalen 😀

    de eerste indrukken, tja dat geluid hé 😛

    Hier en daar zijn er een paar aandachtspunten maar die afspraken zijn reeds gemaakt.
    – volledige opkuis binnen en buiten (is reeds bezig)
    – velgen herstellen en nieuw zetten (koetswerkkleur met gepolierde rand), afspraak bij alu velgrepair in tisselt all gemaakt 😀

    Dus Zondag gaan halen van het opkuisen en afzetten in Tisselt 😆

    Mijn indruk en vergelijk tov de boxster (na een uitgebreidde 60km :driver: )
    De automaat rijd ongelooflijk fijn, reageert netjes en vlot. De auto reageert veel volwassener als de boxster. Maar de boxster is vééél comfortabeler als de 4s.
    Boxster heeft een normale ophanging, 4s de 10mm lagere sportophanging. Bij slechte baan voel je wel dat je in een sportwagen zit. Best wel hard! maar spoort als een trein! Mss es kijken of ik hier iets aan kan veranderen??
    Verbruik valt ongelooflijk mee. Rustig aan de snelheid gehouden en binnendoor zat ik aan 9.5 gemiddeld. Als ik haar wat gewoon ben zal daar rustig nog een literke bijkomen 😉

    Thuis gekomen alles nog eens kunnen inspecteren van papieren en is echt mooi onderhouden, boekje klopt als een bus, alles erop en eraan. Laatste onderhoudje in juli 2012. Dus das ook gebeurt.

    Fotos zullen er binnenkort zijn :music:

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
    • Het lichtgrijze interieur van de wagen kreeg ook een volledige behandeling. De matjes vooraan waren sterk vervuild, deze werden gereinigd met een sterke ontvetter die werd ingeborsteld om het vuil te kunnen losweken. Daarna werd ook het hele interieur gestofzuigd, en wat hebben we gevonden achterin de wagen, jawel, een friet 😆

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0194.jpg[/IMG]

      Tot slot werden ook de lederen stoelen behandeld, hier een foto waarbij het linkerdeel van de stoel reeds gereinigd werd en de rechterkant niet.

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0191.jpg[/IMG]

      Ook de handrem was sterk vervuild en de deurpanelen hadden heel wat vlekken in het leder.

      Bon, het lakwerk.
      Deze werd zoals altijd eerst volledig gekleid om hem zuiver te maken. Zo hebben we ook een beeld van de algemene staat.

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0180.jpg[/IMG]

      De lak werd uitgebreid gepolijst in meerdere stappen om zo tot een maximale correctie te komen van alle krasjes. Het polijsten zorgde voor een grote stijging van de glansgraad van de lak.

      [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0190.jpg[/IMG]

      Een grondige polijstbeurt is dé basis voor een mooi glanzend lakwerk, daaropvolgend heb ik de lak voorbereid met een préwax om daarna te beschermen met mijn topwax, de Auto Finesse Desire 🙂

        Afgelopen weekend heb ik inderdaad de 4S van Mark onder handen genomen.

        Mark heeft zijn nieuwe aanwinst vorige week donderdag gaan ophalen om hem daarna onmiddellijk bij mij af te leveren. De wagen had optisch heel wat aandachtspunten die toch voor heel wat verbetering vatbaar waren.

        De wagen heeft een licht grijze kleur, zware lakdefecten zullen onder natuurlijk licht dus niet zo snel tot uiting komen. Toen ik de lak echter van dicht ging inspecteren, kon ik toch concluderen dat die de laatste jaren niet zoveel liefde had gekregen. De lak voelde zéér ruw aan (hij heeft waarschijnlijk nog nooit klei gezien gedurende z’n levensjaren 😆 ). Onderaan de wagen waren ook heel wat teerpuntjes waar te nemen op de lak. Mark had me meegedeeld dat de velgen nog werden herspoten, dus alle aandacht kon gaan naar het lakwerk van de wagen.

        Op de deur van de passagier was er ook een grote vlek hars te vinden. Het was duidelijk dat deze daar al lang zat, want het verwijderen verliep niet heel eenvoudig. Eerst werd het grootste verwijderd met een teerverwijderaar, waarop daarna het oppervlak werd gekleid om alle resten zeker te hebben verwijderd.

        Dit was de plek waarover het ging, jammer toch dat wagens in deze klasse op zo’n manier worden afgeleverd 🙁

        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0178.jpg[/IMG]

        Links op de achterbumper was een spoor te vinden van een hapering. Er was namelijk lak te vinden van een andere wagen of obstakel. Ook zo’n zaken kunnen worden verwijderd met een teerverwijderaar.

        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0196.jpg[/IMG]

        Een propere uitlaat op een sportwagen is een knap detail aan het geheel vind ik zelf. Wanneer deze echter niet verzorgd worden zullen ze snel helemaal zwart worden en zal het later moeilijk worden een volledige restauratie te bereiken. Hier was dit ook het geval. Met heel wat geduld heb ik geprobeerd om een maximale restauratie te bereiken maar jammergenoeg kon ik de binnenkant niet meer geheel zuiver krijgen.

        Er werd gewerkt met fijne staalwol (000) en metal polish om ze terug proper en glanzend te maken.

        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0181.jpg[/IMG]

        [IMG]http://i620.photobucket.com/albums/tt289/OlivierV/Porsche%20996%204S/IMG_0186.jpg[/IMG]

          [quote=”Mushroom” post=108670]8)
          Ge laat maar iets weten 😉
          [/quote]

          pm sent :respect2:

            Zouden we niet beter een pana lenen ,kunnen we er met zijn allen in 😉 .

              Goed idee :first:
              Volgende week zou’t voor mij héél comfy zijn moest ik iemands 997 Sport Classic kunnen gebruiken voor een weekje… Wie o wie?? :engeltje:

                We moeten hier ergens op het forum een afdeling bruikleen aan maken denk ik :happy:
                Word hier meermaals gedaan de laatste tijd 😉
                Tof dat het forum daar voor kan gebruikt worden.

                  8)
                  Ge laat maar iets weten 😉
                  Zou wel vetjes kunnen staan op jouw kleur 4S…
                  Wel rekening mee houden dat er winterbanden opliggen.

                    nice, werk in sint-niklaas :relaxman:

                      Omgeving Dendermonde….

                        chroom bouten zaten nog bij mijn vorige porsche. Op ebay zijn die vrij makkelijk te vinden.

                        Die metalen inserts, net op het nederlands forum gelezen dat ze die ook verkopen (daar verkocht “Jampie” ze). Weer wat zoekwerk 😀

                        @mush
                        vanwaar ben je ergens?

                          Mark,

                          Waar heb je de chroom bouten gevonden, ik kan er titanium kopen maar dat setje vind ik net te duur.

                            Indien nodig mag je altijd mijn 4 wintervelgen eens lenen hoor. Zijn dezelfde van de jouwe, alleen zijn ze knaloranje 8)
                            Een set centercaps kosten iirc iets van een 170 Euro. Carnewal kan ze goedkoper leveren normaal gezien. Let wel op wat je bestelt want je hebt heel veel verschillende dessins.

                              kan mss ook eens kijken naar een insert….

                              Dit heb ik dus voor

                              zonderlogo2.jpg

                                http://www.autoservicevanluchene.be/

                                mijn centercaps daar ook gehaald, niet duur!

                                  Ik heb daar een adresje voor. Uiteindelijk toch maar nieuwe besteld via het officiële kanaal. Zeker van de kwaliteit en niet zo heel erg duur.
                                  Moest je toch parallel willen bestellen zoek ik het even voor je op. (Nederland) Laat maar weten.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.