Porsche 996 4s eerste indrukken

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Porsche 996 4s eerste indrukken

• Maker
    Discussie
  • Gisteren was het zover! De 996 4s ophalen 😀

de eerste indrukken, tja dat geluid hé 😛

Hier en daar zijn er een paar aandachtspunten maar die afspraken zijn reeds gemaakt.
    – volledige opkuis binnen en buiten (is reeds bezig)
    – velgen herstellen en nieuw zetten (koetswerkkleur met gepolierde rand), afspraak bij alu velgrepair in tisselt all gemaakt 😀

Dus Zondag gaan halen van het opkuisen en afzetten in Tisselt 😆

Mijn indruk en vergelijk tov de boxster (na een uitgebreidde 60km :driver: )
    De automaat rijd ongelooflijk fijn, reageert netjes en vlot. De auto reageert veel volwassener als de boxster. Maar de boxster is vééél comfortabeler als de 4s.
    Boxster heeft een normale ophanging, 4s de 10mm lagere sportophanging. Bij slechte baan voel je wel dat je in een sportwagen zit. Best wel hard! maar spoort als een trein! Mss es kijken of ik hier iets aan kan veranderen??
    Verbruik valt ongelooflijk mee. Rustig aan de snelheid gehouden en binnendoor zat ik aan 9.5 gemiddeld. Als ik haar wat gewoon ben zal daar rustig nog een literke bijkomen 😉

Thuis gekomen alles nog eens kunnen inspecteren van papieren en is echt mooi onderhouden, boekje klopt als een bus, alles erop en eraan. Laatste onderhoudje in juli 2012. Dus das ook gebeurt.

Fotos zullen er binnenkort zijn :music:

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 77)
    • en voila, afspraak met alu velgrepair is weeral gemaakt! Volgende week maandag gaat ie binnen! Zal ze daar moeten achterlaten…heb geen 4 extra velgen natuurlijk en zonder gaat nogal moeilijk…

Dan zullen de velgen als nieuw gezet worden en in koetswerkkleur gespoten worden met een alu rand aan de zijkant :first:. Tegen einde vlgde week dus terug als nieuw!

Ga meteen nieuwe centercaps aanschaffen. Eentje van de 4 is zijn schildje kwijt 🙁 (iemand daar een adresje voor)
      Chroom bouten zijn er ook al :lekker:

0

Prachtig :applaus: :applaus: .
        Zelf ook Heeel positieve ervaring met Olivier .

0

Heb al enkele foto’s gezien van toen je wagen nog bij Olivier V. stond.
          Prachtig exemplaar!

0

Ziet er mooi uit Mark. Als de velgen goed gedaan zijn daar ga ik de mijne ook eens binnensteken bij deze firma.

Veel plezier en veilige km’s gewenst

0

Voila, na enkele dagen te logeren bij Olivier (danku danku :respect2: ) ben ik gisterenavond de 4s gaan ophalen. Het is een andere auto dan enkele dagen geleden, wat een verschil!!

@funny
              Je hebt em gezien ervoor, wel je zou niet zeggen dat het dezelfde is!
              enkele iphone fotos

IMG_1513.JPG

IMG_1510.JPG

IMG_1509.JPG

IMG_1506.JPG

IMG_1505.JPG

Nu de velgen nog en waarschijnlijk achteraan een kleine spoorverbreder zodanig dat ie iets mooier naar buiten komt achter. Mocht iemand er nog eentje hebben liggen?

0

DOEN! 😀

0

wow knap!!

0

paar voorbeeldjes

Porsche996Turbo140.jpg

Porsche996Turbo141.jpg

IMGP1707.jpg

naamloos.png

0

Mark ,gaan voor de velgen in koetswerkkleur .

0

nu vooral in blijde afwachting van de opgepoetste versie :relaxman:
                        Nog een beetje aan het tobben ivm de velgherstelling…..ga ik ze terug laten spuiten in de huidige kleur zilver of koetswerkkleur met een gepolierd randje?

0

dergelijke verbruikscijfers zijn inderdaad perfect haalbaar bij een rustige rijstijl, als je hem het er om doet is zelfs lager haalbaar… net zoals het niet moeilijk is om naar een veelvoud te schieten als je doorduwt! Ik heb zelfs met mijn 996 TT ooit eens 600 km met 1 tank gedaan, terwijl iedereen weet dat het niet moeilijk is om aan ‘Duitse snelheden’ het reservelampje al na 200 km te doen branden! :mrgreen:

En on topic: proficiat met de aankoop. Nu ik weer Porscheloos ben, benijd ik dergelijke indrukken… Wat is er heerlijker dan een eerste rit met een wagen waar je naar uitkijkt??!! Misschien enkel het anticiperen ernaar??

0

De 996 4S…
                            De “Rolls-Royce” onder de Porschkes 8)

Mijn verbruik zit op 11 à 12 liter en dit gemeten over 3 jaar.

0

Leuk om te horen dat je er nu al veel plezier aan hebt!
                              Tjah, de Belgische wegen…
                              Maar ik vind persoonlijk dat je niet mag klagen over de hardheid van de wagen. Het is dan ook een sportwagen ipv een limo of SUV he 😀

0

ben eigenlijk een vrij rustig chauffeur 😳
                                Mijn boxster zat ik op een tripje naar Lyon met een gemiddelde (snelweg tot daar en terug en daar 4dagen binnenbaan) van een 8.1 tot 8.3 verbruik.

Schat dat ik met de 4s tussen de 10 en 11 zal draaien.

0

Knap ! :driver: Maar het verbruik van 9,5 liter zal toch een momentopname zijn hoop ik (voor mezelf). Ik zit op lang gemiddelde gemengd verbruik (bakker-beenhouwer-snelweg) steeds tussen 13 & 14 literkes hoor. (b.t.w wagen is tip-top in orde)

0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 77)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.