Porsche 996 (Mk 2) Carrera 2 Cabrio (Tiptronic S)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Porsche 996 (Mk 2) Carrera 2 Cabrio (Tiptronic S)

• Maker
    Discussie

• S2

Heb er lang over getwijfeld of ik hem zou uitschrijven voor de winter, of hem zou verkopen en in de lente iets nieuws kopen. Maar ga het toch even proberen.

Prachtige 996 Cabrio (Carrera 2 ) Tiptronic S

Facelift model met de 3.6 motor!

Origineel Belgische wagen met volledige onderhoudshistorie bij Belgische Porsche Centers (geleverd door Porsche Center Knokke en zowel daar als bij Carrera Motors in St-Martens-Latem onderhouden, volledige uitdraai van het service systeem voorhanden (dus elk moertje, boutje dat vervangen is sinds km 0 staat op papier)
      Laatste onderhoud op 11/2012 (140.000 km)

Km-stand motor slechts 91.000 (nieuwe motor geplaatst op 51000 km)
      Dus totale km stand : 142000 km

Zeer veel opties (navigatie, boordcomputer, BOSE hifi, zetelverwarming, Xenon, PSM, Cruisecontrol, …)! (ook uit het exclusive gamma)

Kleur: Seal Grau
      Dak: Metropol Blue
      Interieur: Metropol Blue

Inclusief Hardtop in koetswerkkleur en bijhorende originele opbergkar.

En nog veel meer in het voorstellingstopic 🙂

Prijs: 25996 Euro 🙂

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 124)
      • Da’s zeker….het is de beste belegging, en nog plezant ook

:bounce: stop met praten en hou hem bij ! 😉

S2

Voor degenen die na Best de onweerstaanbare drang voelen om deze beauty te veroveren, maak ik het hen iets makkelijker door hem even opnieuw bovenaan te plaatsen.

En over de prijs kan nog steeds gepraat worden 😉

ze vragen je volledig adres voor te weten waar ze hem kunnen komen stelen ?

… idd Stefx911… en zo deelt S2 2x in de prijzen :bounce:

… hier wat tips and tricks:

http://ww2.autoscout24.be/nl-be/service/fraud1.aspx

Proficiat met de verkoop!

Zullen waarschijnlijk ook een cheque voor een te hoog bedrag opsturen waarop ze jou dan vragen het verschil terug te storten….

S2

Eindelijk interesse! Een leuk koppel uit Rusland (is eens iets anders) wil hem zo kopen en gaan me het geld overschrijven. :popcorn:

Ze willen wel 15% korting (dat is ook nieuw, normaal betalen die toch altijd teveel?)

[quote=’geïnteresseerde russen’]

Bonjour

je viens de recevoir votre mail et après entretien avec mon épouse mais nous voulons une remise de meme 15% si possible , nous trouvons que ce véhicule nous convient parfaitement et nous le prenons , mais étant donner que nous résidons présentement en Russie pour des raison personnel nous avons contacter notre banque afin quel nous donne les moins fiable et sécuriser de paiement pour achat a Etranger . Alors nous pouvons vous régler par virement bancaire ou par chèque de banque car ceci sont les moyens que nous ont conseiller notre banque , pour le virement bancaire nous aurions de vos coordonnées bancaire suivi d’une preuve de votre identité et pour le chèque de banque nous aurions besoin de votre nom complet et adresse complète , nous vous prions de bien vouloir nous donner le mode de paiement parmi ces deux proposition afin d’entamer la procédure de paiement . pour la récupération du véhicule nous prendrions contact avec une société de transit qui se chargeras de récupéré le véhicule a votre adresse , une fois que vous auriez reçu votre paiement

Merci

[/quote]

Al zie ik niet in hoe een overschrijving ongedaan kan worden gemaakt? Een bankcheque kan je vervalsen, maar een overschrijving? Hoe zouden die hun geld dan kunnen terugclaimen?

Mijn gok: ik ga akkoord met de overschrijving, maar helaas lukt dit niet omdat hun home-banking net defect is. Maar ze zullen me een cheque sturen van Western Union, dat is toch hetzelfde? 🙂

S2

Ze staat terug in mijn garage, onmiddellijk de kap open en genieten van het zonnetje. (De factuur van even ervoor was onmiddellijk terug vergeten 🙂 )

Dat denk ik ook niet :up:
                        Nu het zonnetje nog Maarten en dan zal hij snel weg zijn.

S2

Ziezo, de wagen is binnen, nu is het afwachten.

Ik ga de “resto” update niet doen en het origineel Porsche houden. De nieuwe eigenaar kan nog altijd beslissen van het te laten uitvoeren. Met de nieuwe waterpomp en de nieuwe radiators zit de nieuwe eigenaar zowiezo al safe, ik denk niet dat er veel 996’en een nieuwe waterpomp, onderhoud, enz. krijgen voor de verkoop 🙂

Niet aan gedacht S2. Was via Autoscout dat ze bij mij terecht kwamen. Staat de jouwe daar ook niet op ? Mss niet hun kleur…of sommige mensen schrikken een beetje als er staat “nieuwe motor”. Als de wrakken van 20.000 euro allemaal verpatst zijn (of ergens als onderdelen te koop liggen) zullen de gave exemplaren m.i hun prijs terug halen. Intussentijd: have fun, so do i ! (denk er trouwens aan een verlaging & 22 cell kats :up: )

S2

Misschien moet ik de prijs gewoon drastisch verhogen om dan in te gaan op een laag bod 😉

Het is misschien een prachtwagen voor jou en zeker voor mij, maar blijkbaar staan we daar redelijk alleen in als ik de reacties op de advertentie bekijk.

Kon je “dat koppel” niet in alle vriendschap doorverwijzen naar uw goed vriend die hun bod wel ging aanvaarden, ook al was het hoger dat de vraagprijs. 😉

Haal hem (of haar voor sommigen) toch gewoon uit de verkoop. Je doet zo’n prachtwagen echt geen eer aan. Ik heb een koppel moeten wegslaan met een bod dat enkele duizenden euro’s hoger was dan uw huidige vraagprijs. Mijn visie in alle vriendschap……. 😉

bedoel je daarmee de aanpassing van het koelsysteem waardoor de rechter cylinderbank niet langer water binnen krijgt dat al warmte mee heeft gekregen omdat het via een kanaal door de carterpan loopt? hiermee zou de watertemperatuur constanter gehouden kunnen worden zoals dit bij de 997 het geval is met z’n 10L extra koelmiddel aan boord.

S2

Gezien de “nieuwe motor” nu ongeveer 90.000 km heeft en na veel lezen op verschillende fora heb ik besloten van het “klein onderhoud” uit te breiden 🙂

Er komt een nieuwe waterpomp in met de bijhorende andere parts (nieuwe riem, dichting, …). Ben nu eens aan het kijken of het een goed idee zou zijn om een 997 waterpomp te laten installeren als upgrade. Passen doet het zowiezo (beiden 3.6 motoren) , maar de keramische impeller van de 997 pomp is iets groter (67mm ipv 65mm bij de 996). Misschien dien ik nog enkele andere 997 onderdelen te vervangen om alles goed te laten werken. (Ik hou jullie op de hoogte)

Anyway, de koper kan er maar zijn voordeel mee doen 🙂 De prijs blijft ongewijzigd, maar wordt een pak minder “onderhandelbaar” en zal niet meer dalen 🙂

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 124)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.