Porsche 996 Turbo oliepeil ..

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Porsche 996 Turbo oliepeil ..

  • Maker
    Discussie
  • Guys,

    m’n nieuw speelgoed is wel thuis ondertussen, MAAR na 100km er mee naar huis gekomen te zijn, zei die in het laatste ritje: Please check oil-levels.

    Die eigenste moment had’k geen tijd meer om dit te controlleren en heb hem gestald. Ondertussen ben ik aangekomen met een litertje olie om bij te vullen, maar ik merk dat’k geen peilstok meer heb :bounce: Auto is dus lekker compleet buiten dat ding. Nu heb ik in m’n duitse handleiding (is originele duitse wagen die al 8 jaar in België is) gelezen dat’k m’n oliepeil kan meten met de boordcomputer. Ik heb dit gevonden :mrgreen: MAAR, als’k hem na het koud starten gisteren wou meten zie hij dat dat niet ging.
    de motor moest “idling” zijn, moest draaien en moest nog andere zaken zijn die’k me niet meer herinner.
    Vraag is nu kan er mij iemand uitleggen hoe’k die zijn peil moet meten?

    Heb ondertussen al de nodige stappen ondernomen om hem op zijn onderhoud te doen, maar ik wil hem in het vervoer naar ginds niet naar de kl :censored: te rijden 🙂

    Daarom: alle info is welkom.. als er iemand eventueel een handleiding heeft van deze mannen :hail:
    Met de luchtkoelers heb ik er 10 jaar opzitten, maar met den deze, de waterkokers zijn nieuw voor mij 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Dat bedoelde ik ook, van die peil-stok :mrgreen:

        [quote=”bully” post=131215]He he dat heeft nog lang geduurd :wink:[/quote]
        Dat litertje olie zit er al ff in hoor.. 😉

        Alleen vind’k het rare kronkel van Porsche om de uitsparing te laten zitten in de vulteut en zo laten uit te schijnen dat er toch een oliepeilstok zou inzitten. Al een geluk wist Johan me te zeggen dat die er nooit zou zijn. Anders stond’k daar voor :loser: bij Porsche :happy:

          He he dat heeft nog lang geduurd 😉

            De mijne heb ik toch een litertje olie kunnen bijgieten.. stond nét te laag. Het elektrische meetsysteem werkte dus nog goed 🙂

            Eergisteren vernomen dat een 996 Turbo blijkbaar geen oliepeilstok zou hebben en dat ik dus niets ontbreek aan mijn auto :mrgreen:

              [quote=”T-911″ post=130531]Jouw 997 is geen drysump als’k me niet vegis, dus het oliepeil meet die inderdaad met contact gewoon aan, aangezien dat dan in het carter zit. Turbo is anders, die rust nog op het oude principe.

              Dat is toch wat’k ondertussen geleerd heb :D[/quote]

              Ik zal je volkomen gelijk moeten geven omdat ik van een 996 turbo niet op de hoogte ben.

              Ik maakte vorige week mee dat mijn 997 op de snelweg plotseling de melding “check oil level ” op de boordcomputer aangaf.
              Gestopt bij een benzine station oil level gemeten en na 5 min. bleek alles oke.
              Dus maar gewoon weer doorgereden.
              Denk aan een electrische eenmalige storing?????
              Het is helaas niet mogelijk dit “tastbaar” te controleren

                :respekt: Nu nog olie-peilen new-school 😉

                  Jouw 997 is geen drysump als’k me niet vegis, dus het oliepeil meet die inderdaad met contact gewoon aan, aangezien dat dan in het carter zit. Turbo is anders, die rust nog op het oude principe.

                  Dat is toch wat’k ondertussen geleerd heb 😀

                    Heel simpel: bij koude motor contact aanzetten en na 5 sec. wachten geeft hij het level aan.
                    Bij warme motor contact aanzetten ca. 5 min. wachten en daarna kun je het level aflezen op je boordcomputer.
                    Altijd vlak gaan staan.
                    Ik weet wel niet of een 996 turbo hetzelfde werkt als een 997?

                      [quote=”Brucealmighty” post=130480]Congrats met de nieuwe Porsche :applaus: :first:

                      Waar blijven de foto’s?! We want pictures please…[/quote] Thx, eerste foto’s staan in m’n onderwerp Aanschaf 4S vs Turbo.. Check daar al even, eens hij op onderhoud is geweest en ingeschreven zal’k er eens wat foto’s van gaan nemen en hier zetten 🙂

                      [quote=”Brucealmighty” post=130480]Ik zou eerder wachten tot je een nieuwe peilstok hebt om je olieniveau te meten. Dit gezien het prijskaartje van een nieuwe/revisiemotor. Denk ook aan de turbo’s…[/quote]
                      Met of zonder peilstok moet’k nog wachten tot de motor is warmgedraaid eer’k het oliepeil kan meten hé.. Dus maakt geen verschil imo ..

                        [quote=”Brucealmighty” post=130480]
                        Ik zou eerder wachten tot je een nieuwe peilstok hebt om je olieniveau te meten.[/quote] :popcorn:

                          Congrats met de nieuwe Porsche :applaus: :first:

                          Waar blijven de foto’s?! We want pictures please…

                          Ik zou eerder wachten tot je een nieuwe peilstok hebt om je olieniveau te meten. Dit gezien het prijskaartje van een nieuwe/revisiemotor. Denk ook aan de turbo’s…

                            Daar zit gerust nog wel genoeg olie in. Anders gingen er wel wat meer lampjes branden. Rustig warm rijden, vlakke ondergrond enz, succes.

                              [quote=”bully” post=130457]Het is heel simpel 😉 warm rijden, stationair laten draaien op een vlakke ondergrond en je olie meten zoals in het filmpje.[/quote]

                              Mja, kan ik doen, in de hoop dat er nog genoeg olie inzit. Misschien best 1/4 liter bijvullen.. Aangezien hij nét even reclameerde bij de laatste testrit zal er nog wel nét genoeg of nét te weinig inzitten. Ben ik teminste zeker dat’k hem niet warm rij met te weinig olie.

                                Het is heel simpel 😉 warm rijden, stationair laten draaien op een vlakke ondergrond en je olie meten zoals in het filmpje.

                                  En nog even een bedenking van mezelf: de 996 Turbo is een echte dry-sump (correct me if I’m wrong), dus die zal waarschijnlijk volledig warm moeten gedraaid zijn vooraleer’k met stok en BC oliepeil kan meten.. 💡

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.