Porsche 997 4s startprobleem

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Porsche 997 4s startprobleem

• Maker
    Discussie
  • Ik heb anderhalf jaar geleden de stroomkabel die de startmotor voedt , vernieuwd omdat de motor bijna niet startte toen hij warm was . Blijkbaar is dat een bekend probleem bij dit type . Ook werd de startmotor toen gereviseerd . Vandaag begon dit probleem blijkbaar opnieuw . Is dit normaal dat dit zo snel terug komt ? Ik heb intussen ongeveer 5000 km gereden , weliswaar heel veel korte ritjes . Mvg Joeri

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • 123

Als hij het vaak doet zou ik richting massa kabel neigen
      als het sporadisch is richting contact slot mechanisme.

die massakabel lag bij de 996 door de middentunnel over de versnellingsbak. niet een klusje dat in 1-2-3 gefixt is.

[quote=”Cossie300″ post=276933]Ahzo . Dan zal ik nu de massakabel vernieuwen . Dat kan sowieso geen kwaad . Thx voor de info .[/quote]

…is dat een groot werk? Ik heb ook dat probleem met mijn 4S en in de garage spreken ze van een paar uur werk….. klopt dit?

Ik heb dit probleem ook geregeld en in de garage zeggen ze dat dit een deftig werkje is van een paar uur.. Klopt dit?
            U zegt zo doodleuk : dan ga ik nu de massakabel vernieuwen….. alsof je van sokken gaat verwisselen 🙂

Ahzo . Dan zal ik nu de massakabel vernieuwen . Dat kan sowieso geen kwaad . Thx voor de info .

123

Dan heb je denk ik de verkeerde gewisseld, want normaal is het de massa kabel die het eerst faalt.

Maar je sleutel contact is ook hoge kanshebber.

Die 2 items zijn frequent de oorzaak van dit soort problemen bij warme motor.

Stroomkabel.

123

Heb je de stroom kabel vervangen of de massa?

Batterij is 1,5 jaar oud en ligt regelmatig aan de druppellader . Je hoort bij warme motor dat hij niet ronddraait met volle kracht . Hij draait heel wat trager dan bij koude motor .

123

Heb je de stroom kabel vervangen, of de massa?

een 2e probleem met gelijkaardige symptomen is het sleutel contact.
                        Die verslijten ook en kunnen ook slecht starten tot gevolg hebben.

Dat of het contact op je koppeling dat slecht werkt

Verder moet je accu ook in goede conditie zijn. (al merk je dat dan eerder bij koud weer)
                        hoe oud is die momenteel? Korte ritjes daarentegen kan daar wel mee te maken hebben.
                        Heb je een druppellader? je zou eens kunnen testen of het probleem betert na druppelladen.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.