Porsche 997 Carrera 4s

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Porsche 997 Carrera 4s

• Maker
    Discussie

• Joeri
    Deelnemer

Eindelijk … Vandaag mijn grote droom waargemaakt . Deze morgen een mooie zwarte 997 Carrera 4S gaan bekijken samen met een bevriende garagist . Na een grondige inspectie en proefrit heb ik dan besloten de wagen aan te kopen . De wagen heeft een paar leuke opties waaronder het sportchronometer pakket met die mooi timer op het dashboard en is in mooie staat . Technisch is de wagen zeer goed onderhouden geweest en heeft ie al de Porsche stempels in het onderhoudsboekje , dat vond ik wel belangrijk . Mijn eerste werk word de wagen polieren en voorzien van een deftige wax . Daarna ga ik mijn licht eens opsteken bij Carnewall om te zien wat ze kunnen doen om de wagen te voorzien van een mooi gebrul ( beetje zoals bij yellow Submarine ) . Als de wagen geleverd is , maak ik een paar mooie foto’s die ik dan hier kan posten . :salut:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 79)
      • Dank u , in real life is ie nog mooier . In de zon blinkt de wagen gigantisch . Maar het effect is ook zichtbaar bij bewolkt weer .

Dat noem ik nu “glanzend”…..:up:

Ondertussen ben ik ook gestart met een zelfstandig bijberoep onder de De Smet car cleaning . Kijk gerust even op mijn Facebook pagina en geef een seintje indien interesse . Ps : ik werk aan heel interessante prijzen zodat iedereen bij mij terecht kan , ook met beperkt budget .

Nog enkele met de warme gloed van de avondzon …

Een tijdje geleden dat ik in dit topic nog iets geplaatst heb . Bij deze dan een paar foto’s van de wagen die ik even onder handen heb genomen om straks naar de Porsche meeting ik Zwevegem te gaan .

PM send ! dit gaan we zekers eens uitvoeren hoor… :up: :up:

Wing , voor jou 911 zou ik zeker een carnauba wax gebruiken . Ik denk dat u wagen binnen slaapt , en het is niet dat je elke dag 100 km ermee rijdt , toch ? Dan zou ik niet twijfelen . Pm send .

Ik werk ook een 15 tal uur aan een wagen . Na het foamen word de wagen wel volledig gewassen en gedroogd . Dan pas begin ik te clayen .

en in welke prijsorde zit je dan ongeveer voor een 911? heb hier ook wel interesse in… :up:

[quote=”Cossie300″ post=261692]Gebruikte producten : Om de wagen goed te reinigen , start ik met de foamlans . Er zijn verschillende merken die een mooie foam hebben . Daarna gebruik ik de clay van Autofinesse . Bij het polieren gebruik ik de polierpasta’s van Menzerna , samen met de pads van Scholl . Als pre wax kan ik rejuvenate van Autofinesse wel aanraden . Afwerken doe ik met een wax die ik ofwel met de hand , ofwel met de machine aanbreng . Soms gebruik ik een “hybride” wax , deze heeft een iets mindere wet look , maar heeft als voordeel , dat deze op een daily gereden auto wel tot een jaar aanwezig blijft . Je kan ook opteren voor een coating omdat dit 18 maand of meer aanwezig blijft . Als nadeel heb je hier wel een andere glans , beetje een plastic look , en de wagen voelt ruwer aan . Bij de hybride wax en zeker bij de carnauba , voelt de wagen super glad aan . Het hangt een beetje af van wat de eigenaar zelf belangrijk vindt . Sowieso verkrijg je een prachtige wagen en wordt het wassen van de wagen een eitje , want het vuil hecht zich veel minder aan de wagen .[/quote]Topproducten die ik ook al vele jaren neem en al op tientallen wagens heb gebruikt. En afsluiten met een glass coating. Niet goedkoop maar telkens weten de eigenaars niet meer wat te zeggen als ze hun wagen terug zien. Voor mij een hobby die steeds meer uit de hand aan het lopen is. Voor januari – april zijn er nog een zeven reservaties binnen.Ik doe gemiddeld 12-16 uur aan een wagen.

Jawadde!!! :respekt:

Is de juiste volgorde :

foam
                            clay
                            polieren
                            pre wax
                            wax

kan je onmiddellijk na de foam al clayen?

van een gedroomde upgrade gesproken :up:
                              nogmaals dikke proficiat met je afgeleverde werken, dat geeft vast veel voldoening om een lakwerk zo te vertroetelen :popcorn:

Idd . De z4 was mijn vorig weekend wagentje .

:respect2:

Dat is zeker de moeite.
                                  Is de Porsche in de plaats van de Z4 omwille van dezelfde nummerplaat?

Bedankt . Nog een laatste bij de kerst verlichting

Attachments:
                                    • 37AF5DB6-BE3B-4B7A-9216-A26E346C15C1.jpeg
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.