Porsche 997 Carrera 4s

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Porsche 997 Carrera 4s

• Maker
    Discussie

• Joeri
    Deelnemer

Eindelijk … Vandaag mijn grote droom waargemaakt . Deze morgen een mooie zwarte 997 Carrera 4S gaan bekijken samen met een bevriende garagist . Na een grondige inspectie en proefrit heb ik dan besloten de wagen aan te kopen . De wagen heeft een paar leuke opties waaronder het sportchronometer pakket met die mooi timer op het dashboard en is in mooie staat . Technisch is de wagen zeer goed onderhouden geweest en heeft ie al de Porsche stempels in het onderhoudsboekje , dat vond ik wel belangrijk . Mijn eerste werk word de wagen polieren en voorzien van een deftige wax . Daarna ga ik mijn licht eens opsteken bij Carnewall om te zien wat ze kunnen doen om de wagen te voorzien van een mooi gebrul ( beetje zoals bij yellow Submarine ) . Als de wagen geleverd is , maak ik een paar mooie foto’s die ik dan hier kan posten . :salut:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)
      • Deze week heb ik de remklauwen en velgen eens goed onder handen genomen . De remklauwen waren echt vuil , ook de binnenkant van de velgen . Ik heb wiel per wiel gedemonteerd , de remklauwen gekuist en ontvet . Dan met de hand lichtjes gepolierd en afgerond met wheel wax . De wielen intussen ook goed gekuist aan beide kanten en gewaxt . Ik heb er veel werk aangehad maar het was de moeite waard .

Attachments:
        • IMG_7573.JPG
        • IMG_7595.JPG
        • IMG_7596.JPG
        • IMG_7626.JPG
        • IMG_7632.JPG

Mooi zo dat je tevreden bent met het geluid nu
          zal wel mooi zijn nu!
          de mijne was ook te tam geen geluid
          goed gedaan :applaus:

Nog een paar …

Attachments:
            • IMG_7191.JPG
            • IMG_7195.JPG
            • IMG_7200.JPG

Enkele fotootjes van de werken

Attachments:
              • IMG_7181.JPG
              • IMG_7185.JPG
              • IMG_7189.JPG

Met het verlengd weekend van Pinksteren , zag ik mijn kans om me eens bezig te houden met de uitlaat . De uitlaatdempers zijn gemakkelijk te demonteren indien je beschikt over een deftige garagekrik en een paar sleutels . Toen dit gebeurt was , kon ik eens bekijken waar ik best de bypasses kon uitvoeren . Aangezien er niet veel plaats is tussen de buizen , is er maar 1 mogelijkheid eigenlijk . De gewenste diameter van de buizen uitkiezen en dan is het tijd voor het echte werk : de uiteinden van de buizen voorzien van de gepaste vorm zodat deze passen op de bestaande buizen en dan de gaten maken waar de bypasses komen . Als alles gelast is , nog een laagje hooghitte bestendige verf en klaar om alles te monteren . Volgende stap : testrit … Wat een verschil zeg , een mooi luid typisch Porsche sound . Bij constant toerental hoor je lichtjes de uitlaat en bij acceleratie een mooi gebrul . Dan de vrouw des huizes een paar keer laten passeren om het geluid te horen van buiten de wagen . Goedgekeurd en erg tevreden :happydance:

Thx . Mocht je een bepaalde waxen wilt verkopen , geef maar seintje .

Tim

West vlaanderen indeed!

Ervaring is een groot woord. Het is een uit de hand gelopen hobby waar ik de laatste jaren minder tijd voor heb helaas. Heb intussen wel een aanzienlijke collectie waxen, gaande van de gekende merken tot de meer exoten uit de detailing scene. ( er is zelfs een waxpot specifiek voor de aventura groene 993 gemaakt)

[URL=http://s252.photobucket.com/user/timpiesaab/media/IMG_34061_zps0n2j5mxi.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh6/timpiesaab/IMG_34061_zps0n2j5mxi.jpg[/IMG][/URL]

Definitive waxen zijn hier te verkrijgen:

http://www.definitivewax.com/product-category/definitive-wax-shop/

Idd , west Vlaming . Jij ook ? Zo te zien heb jij veel ervaring met carnauba waxen . Mocht ik de Ostendo wil kopen , waar kan ik die verkrijgen ? Bedankt voor het advies in ieder geval .

Tim

Of het verschil echt de moeite is is moeilijk te zeggen. Ikzelf wil ook enkel een diepe natte look en blijf overtuigd van een kwalitatieve carnauba

Heb deze week mitchell & king lavender binnen om te kijken of dit de ultieme wetlook geeft ( https://mitchellandking.com/collections/all-items/products/lavender?variant=37038348813 )

Uit ervaring weet ik wel de de m & k moeilijker te verwerken zijn. Definitive is easy daartegenover

Er werd wel op de 993 een gyeon mohs coating op aangebracht waardoor de waxen wel nog minder gaan hechten.

Aan de foto’s te zien ben je van west vlaanderen?

Idd floere , gewoon zalig . Zelfs het poetsen is een plezier om te doen . Of gewoon naar de wagen zitten kijken :lekker: :lekker: . Ivm met de wax , het enige voor mij dat van belang is , is glans , glans , glans . Duurtijd speelt geen rol . Ik heb zelf ook al een paar wagens behandelt met gloss it finish . Dit is zeker een goed product maar ik wil voor deze wagen de hoogst mogelijke glans verkrijgen . Voor een daily wagen gebruik ik altijd sealants , omdat duurtijd toch ook wel belangrijk is . Timpi , is het verschil met gloss it finish eigenlijk echt de moeite , heel goed zichtbaar ? Ik bekijk eens online waar ik definif ostendo wax kan krijgen . En die 993 ziet er prachtig uit …. :respect2:

Hey cossie, die eerste porsche is toch een fijn gevoel he’. Dit virus laat je nooit meer los :happy:
                            Geniet van de mooie porsche!
                            Floere.

Tim

Wat verwacht je van de wax? Een duurzame bescherming of een diepe natte glans, die wat minder duurzaam is?

Als je echt bling bling wil hebben kan. Ik de definitive wax ostendo zeker aanraden. Gaat toch nog iets verder dan de swissvax concorso en de zymol concours, die uiteraard ook wel zeer mooie resultaten geven.

Voor eenvoudige verwerking, kijk ook eens naar de zymol glasur.

Voor betere bescherming en mooie resultaten, kijk ook eens naar gloss-it gloss finish. Geen carnauba, maar een sealant.

Uiteraard is voorbereiding alles

Met ostendo:

[URL=http://s252.photobucket.com/user/timpiesaab/media/IMG_1408_zps8xihak3k.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh6/timpiesaab/IMG_1408_zps8xihak3k.jpg[/IMG][/URL]

Het wordt stilaan tijd om de Porsche onder handen te nemen . Beginnen met clayen , dan polieren , … De hele rimram dus . Op deze wagen wil ik een top glans , dus wil ik een carnaubawax aanbrengen . Ik ben even aan het rondsnuffelen geweest en wat mij opvalt is dat de Swissvax concorso hoog aangeschreven word , maar velen vinden deze wax wel serieus overpriced . Heeft iemand op dit forum ervaring met deze wax ? Mvg joeri .

I like it :ass: :ass:

image.jpeg

Nice pics of that gorgeous fat ass !!!!

:drink:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.