Porsche 997 turbo mkI, 997 4 gts of 997 gts

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Porsche 997 turbo mkI, 997 4 gts of 997 gts

  • Maker
    Discussie
  • Rarara….wat is de beste 997 voor de openbare weg???
    De gt3 neem ik niet mee in het verhaal omdat deze meer track georienteerd is en toch wel best hardcore is…
    De porsche moet elke dag kunnen fungeren en er goed bijstaan op een eventuele trackday…..
    De turbo is meer in tip te vinden dan manueel en de gts is dan weer manueel of pdk….2 of 4 (turbo altijd 4 😉 )

    De gts met pdk en zijn 408pk gaat in 4,1 naar 100, top 304km/h en heeft de diff lock standaard en is een special edition
    De turbo heeft 480pk 4wd en 310km/h met 0-100 in 3,7 en manueel 3,9 (was trouwens de eerste keer dat een automaat sneller was dan manueel..nog voor de pdk)

    Welke ervaringen hebben jullie met deze wagens en wat zouden jullie bedenkingen zijn/keuzes?

    Leuke oefening he :popcorn:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Gisteren gaan testrijden met een 997 4s gen2 manueel…. Dacht die ook mee in de oefening te steken maar d

        Leuk om te lezen dat iedereen een EIGEN visie heeft, maar allemaal DEZELFDE passie :applaus:

          Niet twijfelen 997 Gts .

            Geef mij maar de 997 Gts . :driver:

            S2

              [quote=”Mushroom” post=153309]
              Persoonlijke opinie: ik heb liever 5 vijzen om iets vast te houden dan één.[/quote]

              Krijg plots een visioen van een F1 met 5 wielmoeren om te lossen 🙂

              Langs de andere kant, af en toe loopt er ook wel eens een wiel alleen weg, dus misschien nog geen slecht idee 🙂

                Das nu niet zo best hè :wtf:

                  AFAIK hebben de centerlocks de reputatie van nogal eens durven los te komen.
                  Daarbovenop zijn sommige bandencentrales niet uitgerust met het benodigde equipment om de velgen effe te lossen…

                  Persoonlijke opinie: ik heb liever 5 vijzen om iets vast te houden dan één.

                    Waarom zonder de centerlocks?
                    De turbo mk1 is het oude blok en de Gts de nwe inspuiting…
                    Momenteel is het Gts? Iemand ervaring mee? Wie had er hier een Gts?

                      Om te knallen de Turbo, puur voor de looks de 997 GTS mét ducktail, _vanzelfsprekend_ handgeschakeld.

                        GTS met PDK zonder centerlocks
                        RWD,licht en met een hoog fungehalte

                          Zou ook voor de GTS met PDK gaan :driver: :driver: :driver:

                            Het echt een om de discussie hoor…..
                            De 991 ligt hier buiten ….gaat om de 997 serie :coolness:

                              Amaaaai da is zoals ne klein die in ne snoepwinkel staat :driver: luxe probleem zou ik zeggen :happy: ik zou toch gaan voor gts handgeschakeld

                                En als je toch met turbo en gts budgetten werkt, ga dan ook eens met een 991 rijden, want voor dat geld heb je daarvan een nieuwe !

                                  Als ik heb budget had koos ik voor de GTS PDK 4×4.
                                  Schakelt super snel en zonder slippende wielen en koppeling :happy: zonder het stuurtje los te laten 💡
                                  Weet zeker dat je daar zeer hard mee kan gaan zonder dat je een super race licentie moet hebben.
                                  Ik ondervind in mijn “oude” GT3 dat ik tekort kom als chauffeur om er vol van te genieten 😳

                                  Een 997 turbo 4×4 met automaat is dan weer een echte automaat vrees ik, al heb ik daar nog nooit mee gereden. Al kom je natuurlijk nooit power te kort met de turbo door het steeds aanwezige koppel.

                                  Ik vind mijn 996 GT3 nog steeds een trage auto 😳
                                  Ik reed voorheen met een BMW 335d met 350 pk en 700 Nm koppel.
                                  Dat hoge koppel daar kan de GT3 niet tegenop.

                                  Ik kan je eigenlijk maar 1 goede tip geven.
                                  Ga ze allemaal test rijden.
                                  Ga genieten van die verschillende *porsche
                                  Je zal zelf wel snel weten wat je wil.

                                  Ik wist ook direct dat ik een Ford Focus RS 😳 :happy: wou nadat ik een keertje had mogen probere.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.