Porsche 997 turbo mkI, 997 4 gts of 997 gts

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Porsche 997 turbo mkI, 997 4 gts of 997 gts

  • Maker
    Discussie
  • Rarara….wat is de beste 997 voor de openbare weg???
    De gt3 neem ik niet mee in het verhaal omdat deze meer track georienteerd is en toch wel best hardcore is…
    De porsche moet elke dag kunnen fungeren en er goed bijstaan op een eventuele trackday…..
    De turbo is meer in tip te vinden dan manueel en de gts is dan weer manueel of pdk….2 of 4 (turbo altijd 4 😉 )

    De gts met pdk en zijn 408pk gaat in 4,1 naar 100, top 304km/h en heeft de diff lock standaard en is een special edition
    De turbo heeft 480pk 4wd en 310km/h met 0-100 in 3,7 en manueel 3,9 (was trouwens de eerste keer dat een automaat sneller was dan manueel..nog voor de pdk)

    Welke ervaringen hebben jullie met deze wagens en wat zouden jullie bedenkingen zijn/keuzes?

    Leuke oefening he :popcorn:

16 reactie aan het bekijken (van in totaal 16)
    • GTS 420 Nm bij 4200 t/m

      Turbo 650 Nm tussen 1900 – 5000 t/m

      Denk dat dit het meeste verscil maakt en best voelbaar is in het dagelijks gebruik?

      Ik zou persoonlijk voor de Turbo gaan met tiptronic voor dagelijks rijden.

      Leuke oefening en dito klas. Wanneer examen? :relaxman:

    16 reactie aan het bekijken (van in totaal 16)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.