Porsche 997 turbo rook bij opstarten.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Porsche 997 turbo rook bij opstarten.

  • Maker
    Discussie
  • Bij het opstarten elke dag van mijn turbo is er veel rookontwikkeling. Dit duurt toch een hele tijd. Na enige minuten rijden verdwijnt het echter volledig.

    Videootje kan bekeken worden op: http://youtu.be/on8QCjV5Drs

    Ik had gedacht aan de oil-air separator maar dan lees ik vaak dat er een groot vacuum aanwezig is bij het willen verwijderen van de oliedop bij stationair + een verandering van toerental na het verwijderen van de dop. Dit heb ik niet. Men kan ook niet echt zeggen dat het om een blauwe rook gaat, maar dit is soms moeilijk te bepalen.

    Of is er een probleem van een gekraste cilinderwand of een lekkende koppakking?

    Koelvloeistof is normaal van kleur en geen smurrie onder de dop.

    Er is wel wat verlies van olie en koelvloeistof. Thv de motorblok is er wat olie gezweet, waarschijnlijk door een kleine lek thv de krukaskeerring.
    Maar de rook is waarschijnlijk een ander probleem, daar het van binnenin de uitlaat komt.
    Waterpomp rammelt een klein beetje. Er is tevens klein beetje vocht te zien aan de top van de uitlaten, zoals op de video te zien.
    Voordat de motor wordt uitgezet wacht ik telkens een minuutje bij stationair draaien.

    Iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik het verder kan onderzoeken?

    Alvast bedankt!

  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.