Porsche 997

Home Forum Porsche Talk Porsche 997

  • Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,

    Een klein vraagje, ik ben reeds enkele jaren in het trotse bezit van een leuke 911 Targa SC van ’80 en ik overweeg de overstap naar het moderne speelgoed type 997 S…in deze fiscaal woelige tijden toch beter even goed rekenen lijkt me geen overbodige luxe…vandaar mijn volgende vraag
    Om de haalbaarheid te berekenen zou ik even aan de kenners willen vragen of iemand me kan uitleggen hoe je het voordeel van alle aard berekent bij een bedrijfswagen en hoe je de taksen (inschrijving BIV etc) die je in Brussel dient te betalen kan berekenen…
    Alvast bedankt voor jullie hulp.
    Groeten
    Seb

    Attachments:
    • DSC_0239.JPG
13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • Jp JIJ krijgt korting maar we worden wel genaaid door de Sosies voor 309% . :puke: :puke: .

        [quote=”Rsporsche13″ post=140345]307 is zelf 309 :puke: .

        [/quote]

        Ik krijg korting :what:

          307 is zelf 309 :puke: .

          De enige methode van omzeilen is de wagen alleen beroepsmatig te gebruiken.
          Is in de praktijk quasi onhaalbaar. Stel je maar eens voor dat je toevallig
          stopt bij de bakker en een controleur ziet dat, bye bye alleen beroepsmatig
          gebruik.

          Oldtimer kan een goede oplossing zijn, met een sc kan je ook goed rijden en dan
          valt het nog mee. Zeker als er dan nog eens grote kosten moeten gebeuren 😉

            Op vandaag zo’n spel in uw boeken steken is een beetje ‘not done’, prima als het wel kan.
            Oppassen voor controles, 307% regel! Lees gerust al die cowboy verhalen, van hoe en wat alles te omzeilen is, geloof ze NIET!

            997S zonder sport chrono is 😕 😉 Succes!

              Tis ook een soep geweest met hoe die voordelen berekend moeten worden.
              Zelfs controleurs weten het niet tegoei :bounce:

                beetje te rap geweest 😳 Was nog de oudere berekening voor de occasies, nu worden die inderdaad ook onder dit stelsel onderworpen. Men kijkt dus naar de nieuwprijs van de wagen, echter gaat er per jaar wel 6procent, met een max van 30procent.

                  gemiddelde prijs van 50 voor de gen1 en 65 voor de gen2.

                  Kon je voor deze bedragen een nieuwe 997 kopen? Lijkt me laag.

                  Dit is de waarde waarop het voordeel berekend wordt.

                  Onder cataloguswaarde wordt verstaan de catalogusprijs van het voertuig in nieuwe staat bij
                  verkoop aan een particulier, inclusief opties en werkelijk betaalde belasting over de toegevoegde
                  waarde, zonder rekening te houden met enige korting, vermindering, rabat of restorno.

                    Hi Guys,

                    Many thx voor deze complete info!
                    Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, ik heb 2 wagens type 997S van de eerste generatie op het oog die ik dit weekend eens ga bekijken!
                    Grts,
                    S

                      [quote=”Rsporsche13″ post=140272]Lijkt me geen goed idee. Toch niet als het voordeel alle aard speelt.
                      Dan betaal je de wagen gewoon terug aan je vennootschap. Wegens het
                      hoge voordeel.[/quote]
                      Pakweg kleine 5000e per jaar voordelen alle aard voor 997s eerste model, kleine 6000e per jaar 997s tweede model. Al nam ik nu wel een gemiddelde prijs van 50 voor de gen1 en 65 voor de gen2. Dus kan nog een beetje schelen naar gelang prijs en co2.

                        S2

                          [quote=”porsche4ever” post=140271]voordelen alle aard:
                          http://www.voordeelalleaardberekenen.be/
                          Biv + rijtaksen:
                          https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top%5B/quote%5D

                          Hmm, wat betreft de link voor de BIV + verkeersbelasting,ik dacht dat dit enkel voor Vlaanderen geldig was. Het Brussels hoofdstedelijk gewest en Wallonië rekenen nog met de “oude” rekenmethode (niet gebaseerd op CO2). Althans dat dacht ik toch 🙂

                            Lijkt me geen goed idee. Toch niet als het voordeel alle aard speelt.
                            Dan betaal je de wagen gewoon terug aan je vennootschap. Wegens het
                            hoge voordeel.

                            13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.