Porsche als garage goud

Home Forum Porsche Talk Porsche als garage goud

  • Maker
    Discussie

  • john
    Deelnemer

      garage goud het bestaat maar welke *porsche moet je dan hebben?
      zouden we hier de waardevolste Porsches plaatsen en wie weet heeft er iemand eentje zonder het echt te weten?

      deze gaat alvast in de verkoop op 4 feb. 2015 en geschatte waarde van 1.100.000€ tot 1.300.000€
      http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1072229
      porsche911rallycar.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
      • Heel lekker, zo een 904 Carrera GTS!

          awel zie, terwijl iedereen een 1972 RS wil nabouwen, zou ik eerder voor zo’n kloon 904 Carrera GTS gaan;
          op basis van een VW kever uit 1965, een porsche motor achterin zoals Wim deed bij z’n Karmann, …
          laat dan het origineel $ 1,65 mio kosten, zo een replica durf je tenminste nog op de markt parkeren om een terrasje te doen.
          dus nu dringend meer lotto spelen en zodra de RS klaar is eens bij CCR een palmke gaan consumeren

          1965Porsche904CarreraGTS14.png
          1965Porsche904CarreraGTS13.png
          1965Porsche904CarreraGTS3.png
          1965Porsche904CarreraGTS9.png

            de 959 kan niet ontbreken
            1988 Porsche 959 ‘Komfort’
            To be auctioned on Thursday, January 15, 2015
            $900,000 – $1,100,000
            http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1071740

            verkocht
            Lot 130
            1988 Porsche 959 ‘Komfort’
            To be auctioned on Thursday, January 15, 2015
            Sold for $1,045,000
            http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1071740

            Lot 143
            1965 Porsche 904 Carrera GTS
            To be auctioned on Thursday, January 15, 2015
            Sold for $1,650,000
            http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1071869

              [quote=”bladerunner” post=192302]Voor 1.000.000 koop ik in plaats van één gedrocht liever, een Singer, een 356 Cabrio, een pre-impact Targa, een 964 jubi, een 993 4S, een 997 Sportclassic, een 964 speedster en een nieuwe 991 4S Targa. :happydance: :happydance:[/quote]

              Dat kan ik enigszins begrijpen maar dan zou ik je aanraden om na 10jaar niet te kijken wat de vergelijkende waardes op die moment zijn. 😀

              [quote=”kristof-vh” post=192315]
              In 1969 bestonden er nog geen ST-s !
              Als je de adv. leest en door de fotos scrolt zie je dat hij oorspronkelijk met smalle kas heeft gekoerst en pas tegen 1972 is omgebouwd tot ST (brede kas – 2.5 motor) voor Lemans.[/quote]

              Je hebt gelijk maar ook weer niet. :mrgreen:
              Ik dacht even dat eind 69 de eerste ST’s geproduceerd zijn maar ik heb het even gecontroleerd en blijkbaar toch niet. Maar dat deze in 72 omgebouwd is kan normaal ook niet want de ST is enkel geproduceerd in ’70 en ’71. Bovendien zie je op één van de foto’s onderaan dat hij reeds de ST ombouw heeft terwijl de race in ’71 gereden werd. 😉

                Tja, voor sommigen is een miljoen wat voor de gewone werkmens €1000 is. Duur is relatief. 🙂

                  Die 69S vind ik overigens ook erg duur! Als het nu nog een ST was…

                  In 1969 bestonden er nog geen ST-s !
                  Als je de adv. leest en door de fotos scrolt zie je dat hij oorspronkelijk met smalle kas heeft gekoerst en pas tegen 1972 is omgebouwd tot ST (brede kas – 2.5 motor) voor Lemans. Het is het palmares dat telt bij zo’n auto en of het dan een fabrieks ST is of een in 1972 omgebouwde fabrieks S race auto lijkt mij niet zo belangrijk.
                  Het is niet dat het een “replica” is. Maar het blijft gigantisch veel geld voor een ouwe elf 😕

                    als je de prijzen ziet die ze bij GOODING & COMPANY veilingen voorspellen dan zal er niet veel meer in ons land blijven van oude Porsches. :think:
                    http://www.goodingco.com/vehicle/1972-porsche-911-2-4-s-targa/
                    http://www.goodingco.com/vehicle/1965-porsche-911-4/
                    http://www.goodingco.com/vehicle/1966-porsche-911-3/

                      Voor 1.000.000 koop ik in plaats van één gedrocht liever, een Singer, een 356 Cabrio, een pre-impact Targa, een 964 jubi, een 993 4S, een 997 Sportclassic, een 964 speedster en een nieuwe 991 4S Targa. :happydance: :happydance:

                        Als ze er nu niet vanaf raakten zouden de prijzen op amper een jaar tijd niet toegenomen zijn met 50%-100% en al naar een 1.000.000$ gaan voor een wagen in tiptop conditie.

                          Oh ja, dat wel.
                          959 vind ik prachtig. Je moet het ook in zijn tijdskader plaatsen. In die periode stak het niet op een spoilertje meer of minder. Niet vergeten dat dit een zeer innovatief model was. Het was een rijdend laboratorium.
                          Zou gerust in mijn collectie mogen !

                            [quote=”Rufie” post=192028]Die 959 is ook zoiets gek.
                            10 jaar geleden geraakte die aan de straatstenen niet kwijt.
                            [/quote]

                            Nu wel? Dit moet één van de lelijkste Porsche ooit zijn, hier een replica te koop. :puke: :puke:

                            400505004614182.jpg

                              Ik wacht af tot de mijne 25j zijn vanaf dan mogen de amerikanen ze importeren…nu mogen ze onder geen beding een rs2 importeren.
                              Als ik de prijzen zie in Canada ben ik vrij zeker dat die ook redelijk gaan stijgen.
                              Het is maar wat de zot wil betalen he, ik heb eentje van 10.000 en onlangs is er een wrak verkocht voor 9000….

                                Mooi, mooi,
                                Maar:
                                Veel fotoshop foto’s tussen precies
                                71 Tour de france
                                71 Nuburgring
                                72 Le Mans zonder chauffeur (amaai )

                                  Ik volg Mush wel …

                                  kan nooit om 1.200.000 Euro rijplezier geven.
                                  Da’s de bubbel.

                                  Het is, op een andere schaal, hetzelfde met single malt whisky. Ik drink al eens graag een glas en een fles van 100€ durf ik wel eens kopen. Maar je komt flessen tegen van tienduizenden euro’s en dan kan ik me niet indenken dat het verschil in smaak de prijs rechtvaardigt.

                                  Bovendien is het ook echt gedaan als de fles leeg is! 😯

                                    eigenlijk moeten we wat onze P betreft leven orden het volgende principe:

                                    gisteren is voorbij,morgen zien we wel en vandaag moeten we gas geven!!

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.