Porsche als garage goud

Home Forum Porsche Talk Porsche als garage goud

  • Maker
    Discussie
  • garage goud het bestaat maar welke *porsche moet je dan hebben?
    zouden we hier de waardevolste Porsches plaatsen en wie weet heeft er iemand eentje zonder het echt te weten?

    deze gaat alvast in de verkoop op 4 feb. 2015 en geschatte waarde van 1.100.000€ tot 1.300.000€
    http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1072229
    porsche911rallycar.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
    • [quote=”Aikinoodle007″ post=192096]Hopen dat de prijzen gaan zakken de eerste jaren is voor dromers (sorry voor hoe ik het uitdruk Mush ;)). China heeft 65.000 EUROMILJARDAIRS. [/quote]

      Het is de tweede maal dat je aanhaalt (roept) dat China 65.000 euromiljardairs zou hebben. Of was het iemand anders hier? Sta me toe dit even te corrigeren. Weet je überhaupt wel hoeveel een miljard euro is? Miljonairs, dat zou kunnen. Maar volgens Forbes waren er in 2011 WERELDWIJD 1210 DOLLARMILJARDAIRS (ik roep ook maar even). China had er inderdaad het meeste volgens Forbes: 115… Volgens een ander onderzoek waren er in 2014 wereldwijd 2325 miljardairs, waarvan 190 in China. Daar schreven ze wel dat er in USA 571 zijn, wat aannemelijk lijkt.

      Ter info: één miljard is duizend miljoen… Net zoals de aarde bijna duizend keer langer bestaat dan de bijbel beweert, dan hebben we dat religie hoofdstuk ook even rechtgezet!

      Zo, dat moest er even uit :popcorn:

      Wim

        Wacht maar op de Chinezen, is net als de Japanners en hun tijd komt nog wel.
        Zitten op dit moment in het leer proces.

        Glazen bol heb ik niet, maar weet wel dat er al clubjes mensen zijn die bepaalde types (oudere) Porsches inkopen en weg zetten tot de markten open gaan.
        En waar wij onze info vandaan halen voor de oudjes zijn ze ook positief over de komende ontwikkelingen op dat gebied.

          Ja Mush, tip top zetten en zo houden om nooit meer weg te doen :D.

          Het enige dat de wagens hier kan houden zijn de echte liefhebbers die niet plooien voor geld. Gelukkig maar dat het vol zit in België met echte Porschisten.

          Dat die Chinezen hun eigen buchtproducten eens terug naar ginter halen ipv hier hun P’s te komen kopen…

          Ik ben benieuwd waar we in deze discussie zullen staan eind 2015. Iemand een glazen bol?

            Ik bied 15K en dan blijft hij in België! :mrgreen:

              [quote=”Aikinoodle007″ post=192103]

              @Mush: moest ik u zijn ik doe die 964 nooit weg… Wat ze er ook voor zouden geven… Zolang je ze niet nodig hebt: lekker houden en mee rondcruisen, zo kunnen wij ook meegenieten ;).[/quote]
              Die gaat ook nooit meer weg :first: (allezja, behoudens finaciële tegenslagen (hout vasthouden)).
              Heb (waarschijnlijk vanwege de kleur) al een bod van 40K gekregen en afgeslaan :first:
              Binnenkort gaat ze naar een halve Hollander die daar achter zijn uren wat prutst aan auto’s om cosmetisch één en ander tiptop te zetten :sarcastisch

              Wim

                [quote=”Rufie” post=192091] Die rijke Chinezen beginnen nu massaal op te kopen, dus ja prijzen stijgen…[/quote]

                Inderdaad, wacht maar eens tot alle Aziatische markten open gaan, dan gaan we nog schrikken van de prijzen. 💡

                Maar zal ook weer nadelen hebben voor onze bedrijven, want die zullen ook in die handen komen, en is nu al aan het gebeuren. 😕

                  [quote=”Rocco” post=192097]Ik hoop dat het hier ook nog eens over de echte P liefhebbers gaat in plaats van de investeerders, Marc Coucke doet met zijn geld wat hij wil maar veel heeft hij hier nog niet bijgedragen 😉

                  Zo dat is er ook even uit :mrgreen:[/quote]Daar kunnen natuurlijk evengoed P-liefhebbers tussenzitten. En als je nu mocht kiezen: Een Marc Coucke die ze koopt of een verhuis van ‘ons’ (althans Europees) erfgoed naar China…

                  Ik hoop van harte dat ze allemaal hier blijven, maar dat zal een utopische gedachte zijn vrees ik :P.

                  @Mush: moest ik u zijn ik doe die 964 nooit weg… Wat ze er ook voor zouden geven… Zolang je ze niet nodig hebt: lekker houden en mee rondcruisen, zo kunnen wij ook meegenieten ;).

                    Voila, net dat is’t verschil. Liefhebbers of golddiggers. Dat is mijnen “beef” :mrgreen:
                    Als Aiki gelijk krijgt (wat heel goed mogelijk is) komt er nooit een prijscorrectie, otoh, zijn we nu allemaal gek van een pré-impact, iets waar je 10 jaar geleden niet dood wou in terug gevonden worden. ‘t Kan verkeren 😉
                    Bij mij is’t niet alleen een probleem van kan ik het nog betalen, maar eerder van WIL ik het nog betalen. Ik ben gek van mijn 964, maar ik zou er geen 100K voor over hebben. Misschien is’t den ouderdom en ‘t gezond verstand dat begint te zegevieren, kweenie. ‘t Zelfde momenteel met de DD, ben weer op zoek naar een camionette *luv en zoals steeds de zoektocht gestart in de VW garage want zo een T5 blijft de knapste. ‘t Blijft ook de duurste 🙁 en hun verkopers hebben *zo’n* air dat ik al eens gaan shoppen ben bij Opel voor een New Vivaro, gelijkaardige configuraties schelen zo’n 6000 Euro 😮 dat terwijl de T5 end of life is en den New Vivaro, euh, new is.
                    WIL ik (voor de 3e keer want ‘t zou de derde T5 worden) terug 6K extra betalen voor de looks of ben ik dat stadium voorbij?
                    Binnenkort voor mij dus geen Porschkes meer, kan ik terug naar mijn grote liefde: huizen 🙂 Met een beetje geluk haal ik morgen the motherload binnen :happydance:

                      ik denk dat de meeste een *porsche hebben als liefhebber voor het merk zelf en niet als investeerders want we komen niet allemaal uit Familie rijke gleuf maar de meeste als hard werkende mensen.
                      I Did It for the *porsche Love .
                      maar als we er later niet meer kunnen mee rijden is het toch fijn om te weten hoeveel euro’s er zijn voor een knappe verpleegster.

                      volgens kenners zou de 993 de topper worden:
                      http://www.mk-classic.nl/1973-rs-prijzen-gaan-door-het-dak/

                        Ik hoop dat het hier ook nog eens over de echte P liefhebbers gaat in plaats van de investeerders, Marc Coucke doet met zijn geld wat hij wil maar veel heeft hij hier nog niet bijgedragen 😉

                        Zo dat is er ook even uit :mrgreen:

                          Hopen dat de prijzen gaan zakken de eerste jaren is voor dromers (sorry voor hoe ik het uitdruk Mush ;)). China heeft 65.000 EUROMILJARDAIRS. Als 1% daar begint met verzamelen is het direct gedaan voor ons. Rusland en India zijn er ook nog… Maar China is nu rijker dan ooit, thans de rijkste zijn er rijker dan ooit tevoren. Eenmaal zij snappen dat het eigenlijk niet de echte Porsches zijn waarmee ze nu rondrijden (allemaal watergekoeld daar) dan is het gepasseerd voor ons straatarme Belgen. We mogen in een welvaartstaat leven maar miljardairs in groeilanden zijn nog van een ander kaliber dan een Marc Coucke bvb. Hier worden zo’n mensen dan nog eens zwartgemaakt op de koop toe trouwens, schande.

                          De 2.7 RS is bvb een wagen die over enkele jaren los over de 1.000.000 zal gaan. De prijzen nu gaan omhoog, volgens mij, door de povere intresten over heel Europa dus de mensen gaan aan het verzamelen, met de Belgen voorop (verzamelen is in tijden van welvaart een weerspiegeling van ‘hamsteren’ in tijden van oorlog. Belgen hebben nogal wat oorlogen gekend dus vandaar het groot aantal verzamelaars. We hebben het land met de meeste verzamelaars per capita -postzegels, boeken, wagens, noem maar op-. Eens een leuk weetje ;)).

                          Een bubbel: volgens iedereen die moeite krijgt om hun droomwagens te betalen of ze nu al niet kan betalen. Ik zeg dit met alle respect voor de duidelijkheid.
                          Een goede investering: volgens iedereen die de €’s heeft en ze ervoor wil neerleggen, Meestal door de mensen die potentieel herkennen in het professionele leven. Dus waarom niet bij (bijna-)oldtimers? Het is toch ook een echte business aan het worden, meer dan ooit tevoren.

                          Een eindeloze discussie maar tijd zal het uitwijzen. Mijn pronostiek: in 2015 weer 15-20% erbij wat de luchtgekoelde betreft ;). ‘Place your bets’ zou ik zo zeggen.

                          Dat mensen met die topwagens ze vrij weinig uithalen: dat heeft de maatschappij aan zichzelf te danken.
                          Rij je met een mooie wagen rond? Iedereen praat er (slecht) van.
                          Parkeer je hem ergens en is er sprake van jaloezie: vandalisme met soms (hele) dure schade tot gevolg. Moesten de mensen elkaar eens wat meer gunnen dan zouden die toppers echt wel meer buitenkomen.
                          Laat je hem ergens onbewaakt achter: hij wordt (op bestelling) gestolen en de politie zit met een lang gezicht naar je aangifte te luisteren, je ziet de wagen nooit meer terug (God -of Allah- mag weten waar ze naartoe zijn).

                          Zo, dat moest er even uit 😉

                            [quote=”Rufie” post=192091]… Er zijn veel nieuwe rijken bijgekomen in oa. Rusland en China. Die rijke Chinezen beginnen nu massaal op te kopen, dus ja prijzen stijgen…[/quote]

                            die hebben hun slag al geslagen de afgelopen 5 jaar. ze staan massaal in europa gestockeerd in hangars vol gepropt met 2dehandse exclusieve classics. eens hun grenzen definitief open gaan, vertrekt er eenn kapitaal aan voertuigen op transport naar hun nieuwe eindbestemming.

                              Dit :

                              kan nooit om 1.200.000 Euro rijplezier geven.
                              Da’s de bubbel.
                              Echter, heb je volledig gelijk ivm dat de bubbel geen bubbel is maar misschien wel eens zou kunnen blijven duren 😥

                                De vraag is of het wel een bubbel is ?
                                Situatie is niet te vergelijken met de jaren 80-90.
                                Nu is de vraag veel groter geworden dan vroeger. Er zijn veel nieuwe rijken bijgekomen in oa. Rusland en China. Die rijke Chinezen beginnen nu massaal op te kopen, dus ja prijzen stijgen…

                                  Ik kan niet wachten tot heel die bubbel barst zodat de rijders ook nog eens een kans maken op een Porsche, ipv heelder roedels Porsches op te sluiten in garages.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.