Home › Forum › Porsche Talk › Porsche als garage goud
- Dit onderwerp bevat 58 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 1 maand geleden door
luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
4 januari 2015 om 10:44
garage goud het bestaat maar welke *porsche moet je dan hebben?
zouden we hier de waardevolste Porsches plaatsen en wie weet heeft er iemand eentje zonder het echt te weten?deze gaat alvast in de verkoop op 4 feb. 2015 en geschatte waarde van 1.100.000€ tot 1.300.000€
http://rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1072229
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Hendrik914″ post=192055]:think: Een 996 met oorspronkelijke 3.4 motor wordt dan nog zeldzamer? En met Resto & Hartech wijzigingen plofvrij. :D[/quote]
idd, en die heb ik 😆 , orginele 996 met de originele 3.4 erin en volledige onderhouds historiek
Ik denk dat een fatsoenlijk onderhouden en geconserveerde watergekoelde 911/boxster later ook wel zal stijgen in waarde.probleem is momenteel dat een slecht onderhouden 996 of 997 kan gekocht worden aan spotprijzen (ah ja,want de echte liefhebber kan het kaf van het koren scheiden,laten deze auto’s links liggen en dan wordt na x aantal tijd de prijs gebradeerd en moet de rest(de “goeien”) volgen) door mensen die er eigenlijk niet bij stilgestaan hebben wat zo een wagen kost in onderhoud,of in achterstallig onderhoud (als ze het niet zelf kunnen doen natuurlijk).En dan worden de lijken nog groter en worden ze vroeg of laat uiteen gedraaid of belanden op de schroothoop.Wat de waarde van de ‘survivors’ doet stijgen.wat de gt2/3 en turbo en boxster spyder betreft dat is natuurlijk een andere zaak,deze zijn gemaakt in een beperktere oplagen en ook voor een beperkter publiek (denk aan de euro’s).Ik heb ook de tijd meegemaakt dat iedereen zijn 3.2 ombouwde naar een 964 en dat niemand nog een 2.2 of een 2.7 wilde.
Tijden veranderen.
Ik blijf er dus bij dat een degelijke onderhouden en geconserveerde porsche zijn waarde behoud.We hebben geen glazen bol, dus ja…Denk dat de wetten van de economie hier zullen gelden.
Hoe specialer je model (GT3, GT3 RS, Boxster Spyder, GT2, GT1, etc) hoe meer geliefd uiteraard.Wel niet vergeten dat die dingen gemaakt zijn om te rijden.
Hoe specialer je model, hoe meer zorgen.Ik kan lekker rijden met mijn 996 zonder te hoeven denken aan de waarde, hoge verzekering, kans op diefstal, beschadiging, etc.
Heel die hype van oldtimers is leuk als je een grote collectie in je garage staan hebt.
Echter de meesten hebben maar één Porsche. Ga je die nu verkopen omdat hij meer waard is ? Wat koop je dan in de plaats ?Wil je vandaag iets speciaals kopen, dan is het al veel te laat.
Vind ze maar, de specials aan een goede prijs…:think: Een 996 met oorspronkelijke 3.4 motor wordt dan nog zeldzamer? En met Resto & Hartech wijzigingen plofvrij. 😀
Als er nog veel ploffen worden ze vanzelf zeldzaam, nee serieus de turbo en gt3 zullen wel terug in de lift gaan met het sterke mezger blok
Mijn gedacht enkel die met beperkte uitgaves zoals de 997 Speedster , 997 Sport-Classic en zeker de 991 Club Coupé (!!) en 991 50 th .
Zou zo’n waardestijging ook nog vroeg laat komen voor de nieuwere en in massa verkochte generaties zoals de Boxsters, 996, 997, 991?
Wellicht enkel voor de zeldzamere afgeleiden dan zoals de Spyder, GTS, TURBO, GT3….
What do you think?Nieuw geraakten die 959’s wel verkocht.
Pas later op de tweedehandsmarkt een probleem.
Moeilijk om aan stukken te geraken, bijv. de banden waren paar jaar geleden ook al niet evident om te vinden. Misschien nu makkelijker…Verbaasd me dat de 959’s niet verkocht raakten. Was de 959 niet zowat het antwoord van Porsche op de ferrari F40 destijds?
Die 69S vind ik overigens ook erg duur! Als het nu nog een ST was…
Maarja, zo herinner ik me ook die Nederlander die in 2000 €8.500.000 betaalde voor een ferrari 250 GTO en hem 12 jaar later van de hand doet voor €35.000.000. Goed geeïnvesteerd noem ik dat!! 😯
Die 959 is ook zoiets gek.
10 jaar geleden geraakte die aan de straatstenen niet kwijt.
Ik herinner me nog beelden dat er een hele reeks terug bij Porsche in Zuffenhausen stonden…eigenlijk moeten we dan meer kijken wie er mee gereden heeft dan welk type van wagen 😉
rs doen het goed in waarde
1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Sports Lightweight
( die polyester brol toch front lids were made of thin, balsa-reinforced fibreglass. Both the front and rear bumpers were also of fibreglass)
To be auctioned on Wednesday, February 4, 2015
€1.000.000 – €1.400.000
http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=10722411973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring
To be auctioned on Wednesday, February 4, 2015
€450.000 – €550.000
http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=10719001992 Porsche 911 Carrera RS
To be auctioned on Wednesday, February 4, 2015
€150.000 – €190.000
http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1071641de 959 kan niet ontbreken
1988 Porsche 959 ‘Komfort’
To be auctioned on Thursday, January 15, 2015
$900,000 – $1,100,000
http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1071740Betaal je 100.000 Euro voor de wagen en 1.000.000 Euro voor de “historische waarde” 😯
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.