Porsche Approved

Home Forum Porsche Talk Porsche Approved

• Maker
    Discussie
  • Dag allen,

Mijn Porsche 911 heeft Porsche Approved garantie tot januari 2017.
    Er is in januari 2016 een 111 punten test op gedaan en alles bleek perfect te zijn….

Intussen werd er geconstateerd dat de deur aan bestuurderskant wat afhangt en een snerpend geluid maakt aan de bestuurderskant. Moet bijgeregeld worden. Geen probleem, denk je dan, maar dit bleek toch heel wat uren tijd te kosten: bijregelen, testrit, opnieuw bijregelen, opnieuw testrit, … En uren kosten geld, dus…

Ondanks het feit dat een deur volgens mij toch een essentieel element is in een wagen, en dat het geluid een uiting was van een defect, “kan dit niet opgenomen worden in Porsche Approved omdat het om geluiden gaat en de functionaliteit van de wagen niet aantast’.

Het tweede geval waarmee ik deze week geconfronteerd wordt.
    Er komt een licht rammelend geluid achteraan links de Porsche.
    Blijkt dat dit geluid voortkomt van binnenin de linker ‘cassette’ (ontsteking?) die de rolbeugel van de Porsche moet activeren bij over kop gaan. Oorzaak van de rammel is onbekend. Kost voor vervanging ongeveer 1.350 euro.
    Volgens Porsche Duitsland valt ook dit niet onder Porsche Approved met hetzelfde excuus: het gaat om geluiden.
    Ik ga deze namiddag naar Carrera Latem, en vraag hen mij schriftelijk te bevestigen dat dit ontstekingsmechanisme perfect zal werken wanneer nodig. Eens zien wat daaruit zal komen…

Persoonlijk heb ik hier zware problemen mee, zeker met dit laatste geval.

Wat is jullie opinie? Ervaring met vergelijkbare zaken?

Bedankt, Patrick

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Succes en blijven aandringen met de 😀 maar toch vastberaden en onverstoorbaar.
      Maar maak je geen illusies, enkel Duitsland heeft beslissingsbevoegdheid, spreek uit ervaring.
      Nog een tip, steeds 1 of 2 maand voor het einde van de garantieperiode groot onderhoud laten doen met 100 en zoveel punten keuring!

Tja.
        Intussen bij Porsche geweest.
        Dixit de garage kunnen zij er niets aan doen …, zij moeten ook hun kosten vergoed krijgen en volgens Porsche Duitsland is er geen enkele aanwijzing dat dit iets anders zou zijn dan puur geluid. Dus geen functioneel defect.
        Heb nu contactpersoon gevraagd van Porsche België. Eens zien of ik daar gehoor krijg.
        Wordt vervolgd…
        Gr, P.

Wanneer het niet vergoeden van storingen die alleen geluid veroorzaken is opgenomen in de voorwaarden van approved dan heeft Porsche gelijk. ECHTER je mag verwachten dat Porsche ook nog iets heeft als een coulance-regeling waarbij de klant dan een deel van de kosten betaald en niet het geheel. Dan houd je klanten binnen en krijg je niet verhalen in de media als deze.

zo een lulverhaal had ik toch niet verwacht van Porsche….. :popcorn:

als ik dit lees heb ik maar één conclusie: Porsche Approved zijn loze woorden, veel betalen voor weinig, eigenlijk geen service als ik lees dat je al moeten bealen hebt blijkbaar, buiten de motor of koppeling die mankementen zouden beginnen vertonen, zal je wellicht telkens wandelen gestuurd worden, al zal men dan wellicht ook nog proberen om het af te wimpelen totdat je met een onafhankelijke expert opdaagt die jou gelijk geeft.
              succes :respekt:

Ik heb gelukkig nog geen enkel probleem gehad, maar ik begrijp volledig dat je een probleem hebt met het geval van de rolbeugel. Dit gaat immers om veiligheid. Eigenlijk goed geredeneerd van jou ivm die beugel, ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht.
                Hopelijk voor jou komen ze toch (als was het maar voor een deel) tussen in de kosten van de herstelling.
                Succes alvast! :salut:

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.