- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 maart 2016 om 13:40
Dag allen,
Mijn Porsche 911 heeft Porsche Approved garantie tot januari 2017.
Er is in januari 2016 een 111 punten test op gedaan en alles bleek perfect te zijn….Intussen werd er geconstateerd dat de deur aan bestuurderskant wat afhangt en een snerpend geluid maakt aan de bestuurderskant. Moet bijgeregeld worden. Geen probleem, denk je dan, maar dit bleek toch heel wat uren tijd te kosten: bijregelen, testrit, opnieuw bijregelen, opnieuw testrit, … En uren kosten geld, dus…
Ondanks het feit dat een deur volgens mij toch een essentieel element is in een wagen, en dat het geluid een uiting was van een defect, “kan dit niet opgenomen worden in Porsche Approved omdat het om geluiden gaat en de functionaliteit van de wagen niet aantast’.
Het tweede geval waarmee ik deze week geconfronteerd wordt.
Er komt een licht rammelend geluid achteraan links de Porsche.
Blijkt dat dit geluid voortkomt van binnenin de linker ‘cassette’ (ontsteking?) die de rolbeugel van de Porsche moet activeren bij over kop gaan. Oorzaak van de rammel is onbekend. Kost voor vervanging ongeveer 1.350 euro.
Volgens Porsche Duitsland valt ook dit niet onder Porsche Approved met hetzelfde excuus: het gaat om geluiden.
Ik ga deze namiddag naar Carrera Latem, en vraag hen mij schriftelijk te bevestigen dat dit ontstekingsmechanisme perfect zal werken wanneer nodig. Eens zien wat daaruit zal komen…Persoonlijk heb ik hier zware problemen mee, zeker met dit laatste geval.
Wat is jullie opinie? Ervaring met vergelijkbare zaken?
Bedankt, Patrick
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.