Porsche assistance

Home Forum Porscheforum mededelingen Porsche assistance

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Mijn 718 wordt binnenkort 2 jaar oud (hip hip hoera…) en heb van Porsche net een brief ontvangen waarin ze trachten me Porsche Approved en Porsche Assistance aan te laten kopen.

Porsche Approved : best niet goedkoop. Ik ga ervan uit dat de wagens goed in elkaar zitten en dat je voor dat geld wel eens het risico kan lopen en bij pech toch al een centje opzij gezet hebt door niet in te schrijven. Indien jullie er anders over denken : laat maar weten maar voor 2.550 Euro (2 jaar) kan je toch al iets laten herstellen denk ik zo.

Porsche Assistance : ziet iemand er een meerwaarde in dat je pechverhelping laat doen door Porsche dan door bv VAB of Touring ?

Laat de meningen maar komen !

thx,
      Peter

123

Ik denk niet dat Porsche zelf de 1e hulp en pechverhelping doet hoor.

Je belt hun call center, en ze doen daar de dispatch, maar als jij om 4u snachts in ‘t hol van pluto in panne staat… ga jij gewoon een partner van Porsche zien opdraven die vervolgens de pechverhelping zal doen.

er zal geen PORSCHE op die zijn camionette staan hoor.
        En als het niet lukt slepen ze hem af naar een PC..

M.a.w. 100 Euro sparen (ne goeie naftbak) en VAB of Touring nemen…

123

da weet ik niet, zal wel ergens iets van meerwaarde in zitten.
            ik zeg enkel dat er volgens mij geen depanneur zal verschijnen met “PORSCHE DEPANNAGE” op zijn lichtbak.. das al

[quote=”PPBoxster” post=279952]M.a.w. 100 Euro sparen (ne goeie naftbak) en VAB of Touring nemen…[/quote]

Ik heb enkele maanden geleden eens eens Cayman 981 zien getakeld worden door een depanneur : deze gebruikte een volledig uitschuifbare plateau + hulp rampen

Ik heb toch een sterk vermoeden dat Porsche contracten afsluit me takeldiensten die wel degelijke uitgerust zijn met vrachtwagens voor “laag bij de grond liggende sportwagens ” veilig te doen opladen
              Een voorbumper of achter bumper – of onderspoiler is snel beschadigd als de hoek te stijl wordt ! En dat kost meer dan een “volle bak naft”

Touring of VAB hebben ook uitstekende takelwagens die zelf tot hun eigen fleet behoren , maar als ze beroep doen op derden; wegens te druk of bepaalde locaties, dan heb je soms kans op amateurisme 8) .
              Ik heb het reeds voor gehad in 2019 met afslepen voor een defecte band in het zuiden van de Ardennen. En de vrachtwagen was stront vuil binnenin ,zodat ik maar in mijn eigen firmawagen ben blijven zitten op de plateau ,wat eigenlijk wettelijk niet mag.

En wat betreft de Porsche Approved

Ik heb hier iets gelezen over een defecte distributieketting en versnellingsbak bij een 718

Bij de Approved Garantie betalen ze je zeker 95 tot 100% terug ( ik weet niet of olie en andere vloeistoffen inclusief Approved zijn )

Heb je dat niet ,dan moet je rekenen op de goodwill van importeur/fabrikant en hopen op een “Kulanz” regeling gaande van max 80% en zo verder naar beneden afhankelijk van leeftijd en km .

Dat is een risico dat jezelf moet beslissen ,neem je het of neem je het niet

Soms kan die extra van 2550€ voor 2 jaar extra toch een hemel op aarde zijn ,als je brute pech hebt
                Die som is ongeveer gelijk of iets lager dan je omnium verzekering die je waarschijnlijk ook nog hebt.

Klopt Paul,
                  Ik had ze bij Porsche laten weten reeds voorzien te zijn van een assistance verzekering op alle voertuigen, en daar vertelde ze mij ook, “ben eens benieuwd als ze je Porsche moeten takelen met niet de juiste takeldienst, je bumpers zullen er snel af liggen”…
                  Men zei me dat de takeldiensten waar Porsche mee werkte allen voorzien zijn van een speciaal plateau voor wagens die zeer laag bij de grond liggen, dat is zowat het enige verschil….:up:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.