Porsche batterijlader

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Porsche batterijlader

  • Maker
    Discussie

  • Plumber
    Deelnemer

      Hallo P-lovers,

      Heb een probleem met mijn Porsche batterijlader.

      Die batterij lader zit aangesloten op de sigarettenaansteker (wie rookt er nu in een Posche ???) en sinds verleden week knipperen de oranje led (dia aangeeft dat de batterij aan het laden is) en de groene led (dat de batterij opgeladen is) continu (ttz ze knipperen zo snel dat het lijkt dat ze allebei continu branden).

      Heb in de handleiding van de lader gekeken wat dit wil betekenen maar het staat er niet in 😥

      Het is dus een orginele batterijlader van Porsche. Iemand enig idee wat dit wil zeggen?

      Alle hulp is welkom.

      Veel rijplezier met dit mooi lenteweer!

      Plumber

    5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Er is niks mis met je lader als je hem per abuis aansluit op de sigarettenaansteker en de accu van dezelfde auto, want dan doet hij het echt niet en gaan er wel een paar lampjes knipperen. 😉

          Een druppellader dient om de hoeveelheid stroom dewelke verbruikt wordt door klok en alarm op te vangen. Mijn alarmen blijken zoveel stroom te vragen dat ik zonder druppellader na 2,5week niet rijden de wagen aan een andere moet hangen want batterij leeg.

          Een druppellader (ik heb een officiële Porsche) al 3jaar maar wel enkel 1 lampje, rood = opladen, niets = batterij full.
          Als ik thuis kom en de wagen is geparkeerd zal na aansluiten het lampje branden, totdat deze volgens hem volledig opgeladen is. Zo ook als ik wagen uitpak is het lampje uit maar doe ik de deur open, direkt lampje aan wegens lichtje in wagen.

          Druppellader werkt via sigarettenaansteker daar het hier om een zeer zwakke stroom gaat is dit geen probleem. Je kan inderdaad je batterij er volledig mee opladen indien ze plat is maar dan zal je wel een paar weken moeten wachten vrees ik. Indien ze volledig leeg is zijn er andere toestellen op de markt.

          Om een voorbeeld van de zwakte te geven: Paar maand geleden na intenseif kuisen wagen, motorklep niet volledig gesloten. Gevolg: Niet starten wegens geen stroom meer. Druppellader kan niet het stroomverbruik van het lampje in het motorcompatiment voldoende bijladen, dus zo zwak is deze stroom. Je riskeert dus niets.

          Echter als je beide lampjes branden zal er iets mis zijn met je druppellader.

            Dan zouden electrische wagens nooit meer moeten herladen…

              ik wil niet vervelend zijn maar zit je nu je Porsche accu op te laden door gebruik te maken van de sigarettenaansteker van diezelfde Porsche?

              Dan lijkt het me heel normaal dat er vanalles gaat knipperen,….toch?

              Mocht het toch lukken dan heb je bij toeval een “Perpetuum Mobile” uitgevonden. 🙄

                Heb ook zo’n lader maar heb het nog niet voor gehad.
                Geeft die sigarettenplug nog goed kontakt ?
                Heb je de lader al eens uitgeschakeld en terug aangeschakeld ?
                Of de stroom er even af en terug aan gedaan ?
                Of eens enkele uren wachten en dan terug aansluiten ?

              5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.