Porsche BLOESEMRIT door Haspengouw met PFB-drink te Alken, donderdag 5 mei (Onze Heer Hemelvaart)

Home Forum Porsche Uitstappen Porsche BLOESEMRIT door Haspengouw met PFB-drink te Alken, donderdag 5 mei (Onze Heer Hemelvaart)

• Maker
    Discussie

• Geert Trippas
    Deelnemer

Beste forummers,

In navolging van de Lenterit te Alken, zijn jullie zijn uitgenodigd op een volgend wederzien te Alken al dan niet gecombineerd met een BLOESEMRIT doorheen de streek.

Afgelopen Lenterit te Alken had zijn doel bereik door jullie enthousiaste deelname en was wat ons betreft alvast een mooie sezoensstart.

bekijk de film hier ! Teaser PFB Lenterit Alken 2016 :popcorn:

Omdat de natuur in onze streek de laatste dagen in de positieve zin aan het veranderen is en de eerste bloesems al tevoorschijn komen , willen wij deze kans niet laten liggen om jullie ook te laten genieten van onze streek op zijn mooist.

Er rest niet zoveel tijd meer om een volledig nieuw concept in mekaar te steken , dus stellen wij het volgende voor :

– Samenkomst op op het dorpsplein , Laagdorp 1 te Alken omstreeks 14u.
      – Meet & greet ter hoogte van Eetkaffee In De Ton.
      Vertrek rondrit omstreeks 15u.
      – Rondrit van 100km in de streek met een ‘zittende’ tussenstop onderweg.
      – Einde van de rit terug op de startlocatie.

Jullie deelname is vrijblijvend en er is geen inschrijving nodig.
      Het geheel is wederom GRATIS.

Wij hebben de enthousiaste medewerking van de lokale herbergier van In De Ton en we zullen terug parkeergelegenheid voorzien op het dorpsplein.

Deze Bloesemrit zal ongeveer hetzelfde traject volgen als de Lenterit. :driver:
      Hier en daar zullen we kleine wijzigingen of verbeteringen proberen in te voegen.

Voor de mensen die de Lenterit al gereden hebben, zal de rit alsnog een volledig ander karakter hebben vanwege de talrijke bloesems en de gewijzigde landschapszichten.
      De holle wegen en talrijke fruitplantages komen beter tot hun recht. Haspengouw op zijn mooist. :up:

Ook voor diegenen die hebben moeten passen voor de Lenterit is er nu een kans om alsnog een variant van de Lenterit te ervaren.

Hopelijk zijn de weergoden ons gunstig gestemd en kunnen we er samen weer een topdag van maken.

Hopelijk tot binnenkort.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
      • En ik verwacht om het half uur een foto!! Harley … hou Uw belofte! :mrgreen:

[quote=”duzze” post=233773]In maart heb ik deze rit moeten missen.
          Maar deze keer ga ik er proberen bij te zijn, uiteraard bij goed weer.
          :driver:[/quote]

Ik ga er niet bij zijn, ik rij met de moto met uwen businesspartner naar de Moezel. :drink:

de voorspelde temperaturen voor de komende dagen gaan crescendo,
            dus de gewoonte van de voorbije weken om steeds een paraplu bij de hand te hebben achterwege laten en aan de cabriorijders: uw zonnecrême niet vergeten! anders gaat na een poos rijden jullie rode vel heel sterk afsteken tegen de witte bloesems.

KMI.jpg

Zijn erbij, zullen om 14u daar zijn :driver:

In maart heb ik deze rit moeten missen.
                Maar deze keer ga ik er proberen bij te zijn, uiteraard bij goed weer.
                :driver:

Pago, gewoon doen, ik was er bij in maart met 911SC-ke en heb perfect de rit uitgereden.
                  Tip, start vrij goed vooraan, op kruispunten kan je al is je voorganger uit het oog verliezen maar dan kan die achter u de rol overnemen.

Even updaten :

Afgelopen weekend nog de toestemming gekregen van een kasteeleigenaar om er tijdens de Bloesemrit met onze Porsches neer te strijken. De wagens kunnen er mooi gegroepeerd samenstaan. :up:

Dit wordt een mooie locatie voor een fotoshoot :coolness:

We zullen er verzamelen en kunnen er ook samen nog iets drinken. :drink:
                    En, we maken dan van de gelegenheid gebruik om ook de dames een ‘pitstop’ te laten maken , hetgeen bij de Lenterit een klein minpuntje was. :engeltje:

Aan de rit zijn we nog aan’t sleutelen. We proberen nog wat verbeteringen toe te passen … :driver: Wordt vervolgd.

De bloesems zijn al talrijk aanwezig en zullen volgende week op hun mooist zijn.
                    Hier nog enkele foto’s van gisterenavond tijdens de verkenningsrit :

Nu nog hopen op wat goed weer volgende week , want de afgelopen dagen is het hier om van te :puke:

Met spijt in het hard kan ik er weer niet bij zijn ondanks Tgeert zijn persoonlijke uitnodiging. 😉
                      Toch veel plezier samen en misschien een volgende keer!

Met goed weer ga ik proberen er eens bij te zijn.
                        Ik heb wel net de Lenterit georganiseerd voor TACB maar omdat het zo goed meeviel (ook het weer) wil ik het nog wel eens overdoen

Ok het is beslist, ik zal er aanwezig zijn. Kijk er naar uit wat mede Porsche liefhebbers te ontmoeten.
                          Tot dan!

@ Pago en anderen : In de start van dit topic staat er een link naar het filmpje van afgelopen Lenterit. Hier kan je het concept kort aanschouwen.

We starten in groep en er is onderweg terug een verzamelpunt. Ik heb tijdens de rit ook contact met iemand in het midden van de groep en iemand op het einde van de groep. Zo weet ik dat iedereen op het juiste spoor zit …
                            Via het roadbook kan je ook los van de groep op eigen tempo de rit afrijden indien gewenst.
                            Anderzijds verwacht ik dat het tempo van de rit op sommige stukken veeleer laag zal zijn vanwege de talrijke toeristen in de streek.
                            In men echt hopeloos verloren gereden is , kan men mij opbellen en gidsen wij je terug op het juiste track.
                            Voor een solorijder dus geen probleem om te volgen.

Meedoen is de boodschap en enjoy !

graag opnieuw van de partij! nu waarschijnlijk met andere co-piloot nl mijn oudste dochter

@Harley… Na het afgelopen weekend laat ik niemand anders in mijn 964 meer toe… Eerst moet het geheugen van die wagen gewist worden, ‘t is niet voor niks dat hij nu binnen is voor onder meer een volledige interieurreiniging… Een diepte-reininging zeg maar
                                :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
                                Enne … Aan die foto’s daar hou ik je aan!! :drink:

@ Pago… Alleen zo een ritje doen is echt geen probleem, zorg alleen dat je achter een 911 rijdt, die Boxsters zijn niet te volgen, ik spreek uit ervaring! :respect2:

@ pago: zeker afkomen !!
                                  ofwel zoals harleyG zegt, volgen op risico dat je de foute weg van je voorganger mee volgt.
                                  alternatief is een duo-rijder oppikken ter plaatse op het marktplein. er zijn altijd andere forummers die ook zonder co-piloot opdagen.

Gewoon je voorganger volgen! Kwestie van af te spreken….

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 77)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.