Porsche bouwt 200.000ste Cayenne

Home Forum Porsche Talk Porsche bouwt 200.000ste Cayenne

  • Maker
    Discussie
  • In de Porsche fabriek in Leipzig is van de week het 200.000ste exemplaar van de Cayenne van de band gerold. Het ging om een rood exemplaar van de nieuwe GTS uitvoering. Dit laatste is geen toeval, want het is autofabrikanten eigen om een model in de spotlights te zetten dat wel een publicitair steuntje in de rug kan gebruiken.
    De productie van de SUV startte in 2003. Het ontvangst was zeer kritisch, deels vanwege de niet alom gewaardeerde vormgeving maar zeker ook vanwege het feit dat een hoop mensen niet begrepen wat Porsche nou te zoeken had op de SUV markt.
    De consument kon de gewaagde stap echter zeer waarderen. De Verenigde Staten was met een verkoopaandeel van 30 % de belangrijkste afzetmarkt voor de Cayenne. In Nederland werden tot nu toe ruim 1.300 exemplaren aan de man gebracht, waarvan 364 vorig jaar. Het lijkt er op dat de facelift zeer succesvol is geweest, want in 2006 bleef de verkoopteller nog steken bij 153 exemplaren.
    Het productievolume van de SUV bedraagt momenteel zo’n 40.000 exemplaren op jaarbasis. Dit is het dubbele van het verwachte aantal, hetgeen betekent dat Porsche vet binnen loopt met de Cayenne. Van het geld dat de fabrikant verdiende met de SUV kocht men zich in bij Volkswagen en kan men nu de sportsedan Panamera ontwikkelen. Om het verkoopsucces van de Cayenne te bestendigen, werkt Porsche aan een hybride variant. Ook een dieselversie wordt niet langer uitgesloten.

    Bron : autointernationaal.nl

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Een paar weken geleden de 100.000ste 911 type 997 en nu de 200.000ste Cayenne, niet slecht. Hopelijk blijft hun afwerking en kwaliteit gelijk bij deze massa produkties.

      Prachtig kleurtje voor de Cayenne bij de weg (by the way)

        eigenlijk wel een verhaal dat we bij Porsche wel vaker in de geschiedenis meegemaakt hebben; dat het de “niet-911” modellen zijn die hun financiële redding zijn, die hun de mogelijkheid bieden om het hoofd boven water te houden, en indien mogelijk zelfs de ademruimte te geven om andere dingen uit te proberen. Denken we maar aan de 924 destijds, de Boxster, en nu ook deze modellen…Dat is ook de doodsteek geweest voor de meeste andere sportwagenbouwers, die al lang in handen zijn van grote producenten zoals ferrari bij Fiat, Lamborghini bij Audi enz… namelijk dat zij geen andere modellen hebben die in grotere volumes kunnen afgezet worden, en de spaarpot wat kunnen vetten…

      2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.