Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Porsche Boxster 1997
- Dit onderwerp bevat 71 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 5 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
24 juli 2013 om 10:49
Ik sta op het punt een Porsche Boxster te kopen van het jaar 1997 met 140.000 km, prijs 10.750 euro.
Opties:
ABS, Airbag dubbel, Elektr. buitenspiegels, Open dak, Airco, Elektr.ramen voor, Radio & CD, Alarm, Getint glas, Lederen bekleding, Stuurbekrachtiging, Boordcomputer, Lichtmetalen velgen, Centr.vergrendeling, Metallic lakOmschrijving:
BJ:1997
140.000km
Volledig onderhoudsboekje van Porsche en alle facturen aanwezig.
OPTIES: Verw. e, elektr. zetels,elektr.verw.buitenspiegels,radio cd
lader,boordcomp.,vol aut.airco,centr.vergrend.,18′ velgen met
nieuwe banden, elktr.kap.
Koppeling vervangen,ophanging….enz.
Blanco gekeurd.Mijn vraag is nu is dit een goede prijs?
-
MakerDiscussie
-
ik heb het op een ’97 boxster met deze DIY handleiding gedaan.
foutmeldingen ga je niet krijgen omdat xenonlampen zelfs meer weerstand hebben dan een halogeenlamp.
zodra je je (parkeer)licht gaat vervangen door LED’s kan je foutmeldingen krijgen, maar ik kan niet zeggen vanaf welk bouwjaar.[quote=”deepee” post=137306][quote=”S2″ post=137291]Litronic koplampen hebben een andere kabelboom en kan je dus niet “zomaar” swappen. Ik dacht ook van snel even Xenon’s in mijn Boxster te steken. 🙂 Gaat dus niet. (2 fiches ipv 1 fiche voor de niet Xenons)[/quote]
toch wel … kom hier in de garage maar kijken. alleen een zwaardere zekering moet je steken. plug ‘n play.
de 2de stekker is voor de hoogteregeling die zo waardeloos is bij een boxster omdat je die niet kan overladen met passagiers op de achterbank en daar bovenop nog een volle kofferbak. hogedruksproeiers uiteraard nog verplicht te monteren.[/quote]Over welk bouwjaar ben je bezig? En wat met foutcodes?
Anoniem3 augustus 2013 om 22:11Dag Danny,
Een Porsche kopen is niet het duurste, maar het blijven rijden wel.
Voorop gezet; ik ben nu al een tijdje aan het sleutelen (heb mijn Boxster voor € 8500,- gekocht, 220.000 km op de teller)maar met een achterstand in onderhoud.
Met dank aan dit forum hebben we de bougies vervangen, remschijven en schoenen vervangen, zijn we nu bezig met nieuwe wiellagers een olieleiding vervangen de brandstofpomp vernieuwd. Wat ieder keer weer opvalt is het vernuft en de kwaliteit van een Porsche! Gemaakt om (met het juiste onderhoud) nog heeeeel lang plezier van te hebben!
Het is mijn liefde geworden en wens u hetzelfde gevoel toe die ik heb opgebouwd voor deze prachtige auto!Attachments:Wel graag alles vertellen vooraleer je met spek gaat schieten! 👿
De wagen had een olie lek aan de versnellingsbak en was nogal armzalig uitgerust met opties.
Zo had hij bijvoorbeeld geen airco en geen volleder. En daar durfde ze €10.000 voor vragen!
Tuurlijk raden we af om een wagen te kopen die lekt! En zeker als je voor hetzelfde geld iets veel beters kunt vinden.
Zoals een wagen die niet lekt en die wel leuke opties heeft.En als u die wagen écht wou kopen, had niemand u tegen gehouden.
U bent een volwassen man en we hebben u niet aan uwe stoel vastgebonden of in de kelder opgesloten he. :salut:Ik heb hier ooit is een vraag gesteld over een BOXSTER 2.5 van 1997! Kon die kopen van een oudere man en had 100.000 km gelopen.
Deze werd hier afgebroken van het kan niet meer bla bla bla!
Nu heb ik eigenlijk wel een beetje spijt dat ik toen niet toegehapt hebt.
Gewoon je gevoel volgen!
Wat voor jou een mooie wagen is is misschien rommel voor een ander.
En inderdaad je kan de wagen altijd aan een grondiger onderzoek laten onderwerpen.
Ondertussen staat de zoektocht op een laag pitje ik heb nog steeds mijn BMW-cabrio van 1996 in de garage staan en ben hier ook uiterst tevreden over.
Natuurlijk geeft een P meer status en uitstraling! Eender welke P trouwens!! Maar voor 1500 km max/jaar is het en blijft het een dure investering.
Alvast succes met je zoektocht.Mijne was van ’97, nooit problemen gehad met de 18’ers eronder :driver:
mijn boxster was van ’98 ,heb er 2jaar mee rondgereden en nooit problemen gehad met de 18’velgen eronder ! :driver:
[quote=”Jochen” post=137570][quote=”mafke” post=137546]Op vroege 2.5 boxsters werd 18 inch afgeraden door P volgens mij.[/quote]
Juist. +1.[/quote]
Klopt, 18″ waren mogelijk vanaf 1999
[quote=”mafke” post=137546]Op vroege 2.5 boxsters werd 18 inch afgeraden door P volgens mij.[/quote]
Juist. +1.
:up: [quote=”Mushroom” post=137523]Moesten de heerschappen hierboven mekaar tegenkomen zouden ze waarschijnlijk een :drink: drinken en praten over Porsche 😕
Can’t we all just get along? :engeltje: :respekt:[/quote][quote=”PatrickB” post=137536][quote=”danny986″ post=137508]
Het kan allemaal wel zijn dat mensen naar de autocontrole gaan met 18″ of 19″ maar als de controleur hier niet oplet wil dat niet zeggen dat het reglementair is.[/quote]Mijn velgen en banden zijn wel degelijk serieus onder de loep genomen. Ik post hier zo maar niets in het wilde weg.
Ik heb hier in verschillende posts al eens de uitleg gegeven van wat wettelijk mag en niet mag,
sla er de search functie maar eens op na.[/quote]
+1
Ook ik ging met de 19’ers naar de keuring op mijn 996, ook mijn 19’ers werden telkens onder de loep genomen meestal tesamen met een inderhaast bijgeroepen collega en toch werden ze elke keer weer goedgekeurd :driver:
Zoals PatrickB zegt: gebruik de zoekfunctie. Of geloof eens iemand als er meerdere keren hetzelfde gezegd wordt 💡Op vroege 2.5 boxsters werd 18 inch afgeraden door P volgens mij.
[quote=”PatrickB” post=137539]De GOCA site is absoluut niet volledig!
Zolang je aan de maximale en minimale bandenomtrek en spoorbreedtes voeldoet, is ELKE velg maat toegelaten. Daar is geen speld tussen krijgen door geen enkele stationschef of wie dan ook ![/quote]De GOCA site vermeldt die banden die door het automerk zelf zijn opgegeven bij de introductie van het model. Jouw theorie klopt mbt de tolerantie van -2% en +1,5% wielomtrek. Als je bandenmaten intikt op de GOCA site (zonder PVG nummer) dan zal deze binnen deze grenzen ook “OK” aangeven.
Maar … hoe groter de velgmaat hoe minder demping door de band. Schokbrekers moeten alle werk opknappen en je zal sneller tegen een onvoldoende aanlopen bij de schokbrekertest.
Resultaat: de stationschef z’n speldenkussen zit nog vol en jij hebt een rode kaart in de hand als je het keuringsstation verlaat.Dus op korte termijn 19 of zelfs 20 inchers onder een 986 :up: maar op minder korte termijn :bounce:
Wees maar zeker dat die handelaar de toleranties ook kent. Maar die weet ook dat schokbrekers van 14j oud en 140 dkm afgerold hun beste tijd gehad hebben. Die zal heus geen half uur gaan banden wisselen wetend dat een herkeuring hem veel meer tijd (en geld) zal kosten.
[quote=”deepee” post=137513][quote=”danny986″ post=137508]Dus om verder te gaan over de bandenmaat zag ik deze link
http://www.rezulteo-banden.be/banden-voor-porsche/boxster-type-986/boxster/2.5-l-204%5B/quote%5Ddeze link in onvolledig. het PVG nr van een 986 boxster 2.5 is 96/4708
typ dit nummer in bij de bandentool op de site van GOCA en je zal merken dat je er officiëel 16, 17 en 18 duim velgen onder mag hebben, de respectieve bandenmaten staan er ook bij vermeld[/quote]De GOCA site is absoluut niet volledig!
Zolang je aan de maximale en minimale bandenomtrek en spoorbreedtes voldoet, is ELKE velgmaat toegelaten.
Daar is geen speld tussen krijgen door geen enkele stationschef of wie dan ook !LET WEL: GETROKKEN BANDEN (zie foto) ZIJN SOWIESO WETTELIJK NIET TOEGELATEN.
[quote=”danny986″ post=137508]
Het kan allemaal wel zijn dat mensen naar de autocontrole gaan met 18″ of 19″ maar als de controleur hier niet oplet wil dat niet zeggen dat het reglementair is.[/quote]Mijn velgen en banden zijn wel degelijk serieus onder de loep genomen. Ik post hier zo maar niets in het wilde weg.
Ik heb hier in verschillende posts al eens de uitleg gegeven van wat wettelijk mag en niet mag,
sla er de search functie maar eens op na.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.