Porsche Boxster 2.5 01/1997

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche Boxster 2.5 01/1997

• Maker
    Discussie

• MDS
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Als nieuweling wil ik me even voorstellen op jullie Forum. Ben Michel uit Bornem, mijn dagelijkse wagen is een Audi A5 en heb de mogelijkheid om van een familielid een P Boxster 2.5 aan te kopen van januari 1997. Er staan momenteel 83k km op de teller, kleur Bordeaux en de wagen is steeds door een vrouw bestuurd. Eerste motor, net groot onderhoud gekregen en waterpomp vervangen. Bedoeling is om deze als 2de wagen aan te kopen.

Qua opties : Hardtop, zwart leder interieur+dashboard, airco, verwarmde zetels,soundmodule, …

Heb zelf al enkele malen met de wagen gereden en deze voelt goed aan, motorgeluid is fantastisch vind ik. Enkel wat trilling op het stuur bij 120.

Nu heb ik al wat uurtjes hier op het forum de gebruikerservaring van jullie gelezen en soms twijfel ik of ik deze wagen we zou aankopen, over de 986 2.5 is er weinig goeds te lezen precies.

Wat raden jullie me aan in dit geval? Bijna 20 jr – 83k km – 1ste motor. Hoge kosten in de toekomst bij 100k km? Zou motor het toch nog kunnen begeven? … alle info is welkom!

Wat ik ook niet goed begrijp is de verkeersbelasting Momenteel betaalt ze +/- 600 euro, als ik via de simulator van de FOD bereken kom ik op +/- 900 euro.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Michel

Internet1.jpg

Internet2.jpg

Internet3.jpg

Internet4.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
      • wat is die knap zeg!!

zie die ‘ns blinken :up:
          laat nu het zonnetje maar schijnen en dan snel die hardtop eraf !!

MDS

Vandaag Boxster laten polieren en simoniseren. Resultaat mag gezien worden (vind ik 😀 )

IMG_0325.jpg

IMG_0333.JPG

IMG_03242-2.jpg

0330.JPG

lang leve “den amerikaan” zekers … :happydance: :happydance: :happydance:

MDS

:happydance:

yep raar ! maar wel in mijn voordeel, want ik dacht dat het 270 of 279 was, dus is een meevaller… :up:

MDS

Raar hé …

Inderdaad, als ik dan verder ga met het invullen van de gegevens dan krijg ik een ingevulde co uitstoot van 247 ! maar wat ik dan vreemd vind is dat ik het kentekenbewijs er bij haal en ook het “induvidueel goedkeuringscertificaat voor een voertuig” en op beide staat de CO niet ingevuld, er staat gewoon — bij ❓

MDS

Printscreen:

Attachments:
                        • Schermafbeelding2016-03-14om20.14.26.png
                        MDS

Idd, en als je die vraag bevestigt, dan moet je de inschrijvingsdatum invullen, “Alle’ belastingen en komt ik er bij 279 CO uitstoot te voorschijn 🙂

[quote=”MDS” post=231161][quote=”wing67″ post=231160]Michel waarom zou je CO uitstoot lager zijn dan normaal? is het een amerikaan ? bij die wagens blijkt de CO lager te zijn dan normaal, maar dat blijkt niet vermeld op de papieren , klopt dit ??[/quote]

Als ik via de simulator van Belastingportaal Vlaanderen (https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top) het chassisnr ingeef dan geeft dit een co uitstoot van 279, in het boekje van de P staat 239. Dit scheelt in de jaarlijkse VB en BIV.

Groeten,

Michel[/quote]vreemd, als ik mijn chassisnummer in geef krijg ik deze melding
                            “”De CO2-waarde en/of euronorm van uw voertuig is niet gekend. In dit geval zal voor de berekening gebruik gemaakt worden van decretaal vastgelegde vervangwaarden. Dit zal ook het geval zijn voor de berekening van uw definitief aanslagbiljet. Gaat u hiermee akkoord?””
                            De mijne is een amerikaan en die CO zou ook lager zijn vertelde Bernard mij, maar daar houden ze bij de BIV of belastingsdienst geen rekening mee blijkbaar .. :bounce:

MDS

Super! Dat attest zal ik dus idd nodig hebben …

Groeten,

Michel

zoekbutton gebruiken, 221336, black pearl heeft daar een hele uitleg van gedaan, enfin bij dit nummertje begint het
                                https://porscheforum.be/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/125207-porsche-boxster-986-2-5?start=48

MDS

Als ik via de simulator van Belastingportaal Vlaanderen (https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top) het chassisnr ingeef dan geeft dit een co uitstoot van 279, in het boekje van de P staat 239. Dit scheelt in de jaarlijkse VB en BIV.

Groeten,

Michel

Michel waarom zou je CO uitstoot lager zijn dan normaal? is het een amerikaan ? bij die wagens blijkt de CO lager te zijn dan normaal, maar dat blijkt niet vermeld op de papieren , klopt dit ??

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 58)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.