Porsche Boxster 2.5 01/1997

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche Boxster 2.5 01/1997

• Maker
    Discussie

• MDS
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Als nieuweling wil ik me even voorstellen op jullie Forum. Ben Michel uit Bornem, mijn dagelijkse wagen is een Audi A5 en heb de mogelijkheid om van een familielid een P Boxster 2.5 aan te kopen van januari 1997. Er staan momenteel 83k km op de teller, kleur Bordeaux en de wagen is steeds door een vrouw bestuurd. Eerste motor, net groot onderhoud gekregen en waterpomp vervangen. Bedoeling is om deze als 2de wagen aan te kopen.

Qua opties : Hardtop, zwart leder interieur+dashboard, airco, verwarmde zetels,soundmodule, …

Heb zelf al enkele malen met de wagen gereden en deze voelt goed aan, motorgeluid is fantastisch vind ik. Enkel wat trilling op het stuur bij 120.

Nu heb ik al wat uurtjes hier op het forum de gebruikerservaring van jullie gelezen en soms twijfel ik of ik deze wagen we zou aankopen, over de 986 2.5 is er weinig goeds te lezen precies.

Wat raden jullie me aan in dit geval? Bijna 20 jr – 83k km – 1ste motor. Hoge kosten in de toekomst bij 100k km? Zou motor het toch nog kunnen begeven? … alle info is welkom!

Wat ik ook niet goed begrijp is de verkeersbelasting Momenteel betaalt ze +/- 600 euro, als ik via de simulator van de FOD bereken kom ik op +/- 900 euro.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Michel

Internet1.jpg

Internet2.jpg

Internet3.jpg

Internet4.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
    • MDS

Vandaag mail gestuurd naar D’ieteren voor een attest met vermelding van de CO uitstoot vd wagen. Bedoeling is om bij de DIV aan te tonen dat de CO lager is dan hun simulator.

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Porsche Brussel.

Attest is mogelijk, mits betaling van 150 euro zonder BTW, en ze melden dat voor sommige modellen de CO uitstoot niet kan worden verkregen op certificaat (?)

Vind dat eigenlijk geldklopperij !

Michel

GENIETEN!!!!! :up: :coolness:

MDS

[quote=”MDS” post=230519]Vandaag bezoekje gebracht bij JC Motors in Berlare. Jimmy werkt ook bij FGPorsche.

Heel vriendelijke man en weet waarover hij vertelt, binnenkort gaat de 986 binnen voor het dakje.

Groeten,

Michel[/quote]

Probleem met de softtop zou een kabel zijn die los zit, gekend probleem blijkbaar bij de 986.

MDS

Nummerplaat is vandaag toegekomen, dubbeltje laten maken en we kunnen beginnen bollen 😀

grtz Michel

MDS

Vandaag bezoekje gebracht bij JC Motors in Berlare. Jimmy werkt ook bij FGPorsche.

Heel vriendelijke man en weet waarover hij vertelt, binnenkort gaat de 986 binnen voor het dakje.

Groeten,

Michel

Welkom hier ! Ik denk dat het best een mooie koop is !!
                  Cabriodak is ” gevoelig ” , op mijn 986 destijds flinke problemen gehad ..het was niet de breekbout maar de volledige ?titaan/magnesium schranierARM die brak .Was echt NIET goedkoop .
                  Trouwens ook op mijn latere 987 is de kap kapotgegaan :hier deden de kunststof breekkapjes hun werk:wel,maar was de afdekkap kromgetrokken
                  .Dus werking Kap zeker goed in oog houden
                  .Ik hoop dat het op mijn huidige 981 nu echt degelijk is opgelost !!
                  JC Berlare ken ik niet ,Fg Zaffelare eens onderdelen ( koplamp) gehaald leek correct,ganse loods afbraakdelen!.
                  Ik ga sinds jaren bij Walter Jannsens Evolutione Motors Berlare . Heel tevreden ,veel ervaring ,geeft duidelijk uitleg ..maar kent ” de prijs” ,Staan momenteel steeds meer Ferraris , Lambos etc dan Porsches ??

MDS

Thx !

Over JC Motors al positieve zaken gehoord, zelf echter geen ervaring mee.
                      Overigens knappe Boxster in die kleur. Zo rijden er niet veel rond.

ben bij FG porsche al geweest achter onderdelen en heb geen slechte ervaring

heb vorige maand enkele keren contact gehad met JC Motors, hij heeft alvorens ik de wagen aankocht deze volledig nagekeken en getest, is een vriendelijke en eerlijke man, en zijn prijzen zijn ook zéér goed, meer kan ik er niet over kwijt :popcorn:

MDS

Hey,

Vraagje, soms iemand ervaring met FG Porsche uit Zaffelare of JCMotors uit Berlare.

Dit voor onderhoud ed aan de Boxster.

Bedankt voor jullie info.

Groeten,

Michel

MDS

Bedankt voor de feedback. Ga alles eens rustig bekijken. De hardtop is er ooit opgezet voor de winterperiode (enkele jaren terug) en sindsdien niet meer afgeweest door vorige eigenaar. In december heeft de wagen een groot onderhoud gekregen dus denk ik dat die kap er wel afgeweest is en het cabriodakje heeft gewerkt. Het is sinds dat onderhoud dat het lichtje vh dak oplicht op het instrumentenpaneel.

Groeten

Michel

Als je de motor hoort draaien is er waarschijnlijk iets mis met de overbrenging. Is de hardtop er opgeplaatst in het verleden omdat er problemen waren met het cabriodak? Er zijn 2 koppelingen per zijde, zijn deze niet uit voorzorg losgekoppeld?
                                29-02-201616-57-36.jpg

als je de motor van de cabriokap hoort draaien maar er beweegt niks dan zijn er voorlopig 2 mogelijkheden:
                                  – de breekbouten van de trekstangen zijn stuk, ze zelf vervangen kost 50 euro
                                  – de kabels tussen de motor en de satelietgewrichten zijn na 20 jr in elkaar gedraaid en daardoor korter geworden; kabels vervangen is een optie maar je kan ook de kabelhoezen met 0,5 cm inkorten; kostprijs als je het zelf doet 1,5 uurloon

MDS

Bedankt voor de complimenten 🙂

De wagen moet toch even binnen, lichtje van het cabriodak licht op en de kap gaat niet dicht als de hardtop er af is. Je hoort wel de motor draaien van het dak als je op dat knopje drukt. Waarschijnlijk een slecht contact of zoiets.

Groeten,

Michel

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 58)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.