Porsche Boxster 2.5 01/1997

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche Boxster 2.5 01/1997

• Maker
    Discussie

• MDS

Hallo iedereen,

Als nieuweling wil ik me even voorstellen op jullie Forum. Ben Michel uit Bornem, mijn dagelijkse wagen is een Audi A5 en heb de mogelijkheid om van een familielid een P Boxster 2.5 aan te kopen van januari 1997. Er staan momenteel 83k km op de teller, kleur Bordeaux en de wagen is steeds door een vrouw bestuurd. Eerste motor, net groot onderhoud gekregen en waterpomp vervangen. Bedoeling is om deze als 2de wagen aan te kopen.

Qua opties : Hardtop, zwart leder interieur+dashboard, airco, verwarmde zetels,soundmodule, …

Heb zelf al enkele malen met de wagen gereden en deze voelt goed aan, motorgeluid is fantastisch vind ik. Enkel wat trilling op het stuur bij 120.

Nu heb ik al wat uurtjes hier op het forum de gebruikerservaring van jullie gelezen en soms twijfel ik of ik deze wagen we zou aankopen, over de 986 2.5 is er weinig goeds te lezen precies.

Wat raden jullie me aan in dit geval? Bijna 20 jr – 83k km – 1ste motor. Hoge kosten in de toekomst bij 100k km? Zou motor het toch nog kunnen begeven? … alle info is welkom!

Wat ik ook niet goed begrijp is de verkeersbelasting Momenteel betaalt ze +/- 600 euro, als ik via de simulator van de FOD bereken kom ik op +/- 900 euro.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Michel

Internet1.jpg

Internet2.jpg

Internet3.jpg

Internet4.jpg

13 reacties aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
    • MDS

Zoals gezegd, gisteren de hardtop er af gehaald. Spijtig genoeg gaat het stoffen cabriodak niet meer dicht. Het lichtje van het dak licht op, er moet een storing of zo zijn. Als je op de schakelaar duwt om het dak te sluiten hoor je de motors draaien maar er beweegt niks.

Iemand enig idee? Kostprijs herstelling?

Groeten,

Michel

Welkom Michel,

Mooie wagen en kleur….heb zelf Boxster (2.7) van 2001 met 72.000 km en geen problemen tot nu toe gehad. Succes ermee!!

Groeten,
          Johnny

Welkom op het forum.
            Als ik jou was zou ik niet twijfelen. Mijn eerste P was ook een boxster van 1997. Geweldige auto en fantastisch om te toeren, ik denk er nog vaak aan.
            De VB was vroeger inderdaad ongeveer 600€, maar vanaf 01/01/2016 is dit gewijzigd en betaal je meer.

Leuke wagen!

De verkeersbelasting is inderdaad herzien voor nieuwe eigenaren vanaf 1 januari. Je had deze dus best nog in 2015 gekocht en ingeschreven…

Welkom Michel.
                Zeker laten keuren zodat je er blijvend een goed gevoel aan over houdt.
                Is er later ook niets te verwijten.
                Kopen als je hart “ja” zegt.
                Succes

Mooie Boxster, eerste reeks, 1 ste eigenaar , volledig origineel, amper 83.000km, als de prijs correct is, niet twijfelen zou ik zeggen. :driver:

Welkom Michel !
                    Een eerste generatie boxster is absoluut GEEN probleemauto, integendeel. Hier ook ruim 140 dkm met een 97er 2,5L exemplaar die als dagelijkse auto gebruikt wordt.
                    Het is mss belangrijk te weten door wie en hoe er mee gereden is, maar ook of en met welke intervallen. Ttz langdurig stilstaan doet het veelbesproken IMS tussenaslager geen goed. Natuurlijk is het heel ongezond om een koude motor af te jakkeren, maar eens warm kunnen deze echt wel tegen langdurig flink gassen.
                    Eén van de normale aandachtspunten van de eerste watergekoelde porsches is nu net die koeling. Sommige weekendauto’s doen zo weinig KM dat ze maar bijv. om de 5 jaar op onderhoud gaan. De mijne krijgt elk jaar propere olie (als je die vindange zelf doet, is dat niet de grote kost) en de bumper vooraan ging er vroeger ook standaard af op datzelfde tijdstip om de smurrie rond de 2 radiatoren te verwijderen (ik hoop dat dit nu verholpen is door 2 zelfgemaakte stukjes honingraat gaas te plaatsen in de koelgaten van de bumper vooraan).

2015-09-2314.47.17.jpg

Tenslotte idd goed checken of alle elektronica werkt met op kop de cabriokap. Let wel op dat je die kap test in een verwarmde garage !! Deze winterse temperaturen maken het PVC ruitje (van 20 jaar oud) erg breekbaar. Dat zijn kosten die je niet als eerste wil maken aan een 2dehandsauto. 😉

MDS

Alvast bedankt voo de positieve reacties! Vandaag de hardtop er eens afhalen, die staat er al een jaar of 10 denk ik. Hopelijk werkt het cabriodakje nog goed en is er niet teveel schade aan het plastiek ruitje. En dan beslis ik 😮

Hogere VB heeft volgens mij idd te maken met de CO uitstoot.

Groeten,

Michel

inderdaad mooie wagen.., ik zou zeker niet twijfelen omdat je weet hoe.. en wie er mee gereden heeft, en van waar ie komt…, je kent hierdoor trouwens de volledige historie van de wagen, DOEN zou ik zeggen en genieten maar, de zomer komt er aan… :up:

mooie wagen MDS.
                          Daarenboven weet je vanwaar hij komt en hoe ermee gereden is. Dat is erg belangrijk.
                          En waarom zou hij nu ineens niet meer goed zijn.
                          Ik heb zelf een 986 van 1999 met 105000km op de teller , en hij rijdt prima.
                          Geen enkel probleem.
                          Je moet ook naar de prijs kijken natuurlijk. Als die in orde is….
                          Succes !!!

XXX

Een mooie kleur, ervoor gaan zou ik zeggen.
                            Wat de wegentaks betreft, da’s die co heffing zeker?

Mooie wagen, als het je forum doorleest zal je opmerken dat er over bijna elk model wel iets negatiefs te melden valt.
                              Zelf heb ik ook een 986 2.5 van 1997, +/- 136.000 km. Enkel de waterpomp al moeten vervangen, voor de rest > probleempjes met cabriokap (microswitchen).

Welkom Michel.
                                Die ziet er prachtig uit!
                                Ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken over de motor. Als die na 19 jaar nog niet het “bekende” probleem heeft gehad, denk ik dat het een goede is, niet?!
                                Uiteraard kan alles stuk gaan. Bij twijfel kan een aankoopkeuring laten doen bij PCM. Ik denk dat die het dichtsbij zijn voor jou.
                                Wat de trilling betreft zou ik je voorste wielen eens laten balanceren bij de bandenboer. Kan dikwijls al de oplossing zijn.
                                Als de prijs goed zit…niet twijfelen! Boxster = genieten en :driver:

13 reacties aan het bekijken - 46 tot 58 (van in totaal 58)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.