Porsche Boxster 986 2.5 betrouwbaarheid?

Home Forum Porsche Talk Porsche Boxster 986 2.5 betrouwbaarheid?

• Maker
    Discussie
  • Dag iedereen, ik ben sinds kort ook opnieuw op zoek naar een Porsche. Na lang, lang, laaaaaang beraad is de keuze op een Boxster van de eerste generatie gevallen. Ik heb nu een 986 2.5 op het oog (model van ’98) => zie foto’s. De wagen werd systematisch onderhouden en de hele historiek zou beschikbaar zijn. De wagen wordt dan eerst nog gecontroleerd bij Porsche Willems (mocht iemand dat kennen) alsook door de handelaar die de wagen inkoopt vanuit Duitsland. De wagen is 100% origineel behalve de velgen (Porsche velgen van de latere Boxster geloof ik). De wagen ziet er ook netjes uit. De motor zou ook origineel moeten zijn, maar weet ik nog niet 100% zeker (matching numbers te checken).

Ik weet echter wel dat de 2.5 minder betrouwbaar zou zijn, maar tegelijk hoor ik ook dat Porsche nagenoeg altijd betrouwbaar is,voor zover de wagen goed onderhouden wordt, wat hier het geval zou zijn (heb nog niet alle details). Wat zeggen de experts op dit forum hierover? In de buyers guide staat er eigenlijk niks, behalve “no go”. Maar ondertussen zijn die wagens ook niet zo jong meer en dan denk ik dat de meeste slechte 2.5 modellen er niet meer zijn…?

Attachments:
    • Boxsterfront2.jpg
    • Boxsterfront4.jpg
    • Boxsterrear.jpg
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
    • En zodra de Boxster hier staat (en ik wat degelijke pics heb gemaakt) zal ik ook een topic aanmaken op de juiste plaats in het forum 😉

Thanks. Ondertussen zijn de koplampen al vervangen (was een vreemde brandschade in aan beide kanten) en hij wordt volledig uitgedeukt. Over de voorbije 17 jaar had hij blijkbaar een kleine 24 à 25 mini-deukjes verzameld die niet allemaal in daglicht zichtbaar waren. Een detailer heeft de wagen dan eens onder een lichttunnel gezet en dat viel tegen, lol… Later wordt de originele lak bijgewerkt (heeft wat steen inslagen verzameld uiteraard) en volledig gesimoniseerd om de lak perfect te zetten.

Verder zullen de zetels allicht vervangen worden door exemplaren met zetelverwarming en mogelijks nog een double din GPS. De versnellingspook wordt ook vervangen, maar nog geen idee waardoor. Ik dacht eerst aan een originele pook, maar de verhoudingen van die oude bakken zijn zooooo ongelooflijk lang dat ik eerder een short shift overweeg. Ideetjes altijd welkom 🙂

De gele remmen zijn ook dringend toe aan een nieuwe lakbeurt, dus dat staat ook op het programma. Verder zou ik het interieur ook verder willen opfrissen en misschien wat minder overheersend zwart maken. Ik denk eraan om een paar onderdelen te vervangen in zilverkleurige exemplaren maar moet eerst wat research doen daaromtrent. Het moet wel nog OEM blijven ogen.

Geniet van je aankoop. Heb de mijne ondertss bijna 2 jaar en superfijne wagen om mee te bollen!

Aha, die heb ik een paar dagen geleden nog zien staan blinken 🙂

Tiens, heb dat kleurtje precies nog al ergens gezien….

Proficiat, en geniet van je aanwinst!

XXX

Proficiat, dat geel staat ‘m goed :up: :up:

zo ziet hij er op deze foto stukken beter uit, terwijl er mss niks aan gedaan is?

veel plezier met je 986 in een bijzonder mooie kleur. :up:
                  je hoeft echt niet snel te gaan om van het rijden met een open boxster te genieten onder een stralende zon op bochtige landwegeltjes.

Wel… hartelijk dank voor de feedback! Ik heb alles goed bekeken en de wagen staat optisch inderdaad niet perfect. Maar de prijs was er dan ook naar. Ik heb de wagen gisteren getest en gekocht 🙂

De koplampen worden nog vervangen want daar zat een rare brandschade in aan de high beams.

Staat al bijna een jaar te koop.

hiermee ga ik idd niet op de autobahn aan +200 km/h door een lange bocht :driver:

euh … onder 100 km/h blijven, dan kan je al beter 3 bougiekabels en 3 versnellingen slopen :mrgreen:

Spoiler heb je niet nodig zolang je onder de 100km/u blijft hé

iemand een idee wat er met de uitschuifbare achterspoiler en 3de remlicht van deze 986 gebeurd is :bounce:

986glad.jpg

@ DST: sorry, dacht dat het advies voor de 964targa gevraagd werd 😳

Targa is zwart van binnen Deepee !! :engeltje:

En behoeft geen speciale aandacht mijnentwege, is immers nog als nieuw :first:

PS: maar ik zal hem ook eens invetten met handcreme kwestie van het zo te houden :hail: :hail:

ik zei het eerder deze week nog tijdens een ontmoeting met een paar forummers: het is echt soms pijnlijk om zien dat voor de buitenkant tijd, wax, klei, poetsdoeken, … handenvol euro’s gespendeerd wordt, terwijl het leder interieur niet eens een deftig jaarbeurtje krijgt.

PS het is niet mijn interieur op die foto DST, maar het ziet er met 150 dkm en 18 jr oud wel even fris uit.
                                PS2 goed om lezen dat de blauwe binnenkant van jouw 964targa er ook weer lentefris bij staat :up:

Vind de zeven verschillen

Foto interieur DEEPEE zenne Boxster

99BoxsterInterior1324935828.jpg

Ter vergelijking deze met met “maar” 115.000kms

250908573_2-porsche-boxster-2-5i-slechts-113-000-km.jpg

http://www.2dehands.be/autos/porsche/boxster/porsche-boxster-2-5i-slechts-113-000-250908573.html

Succes!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.