- Dit onderwerp bevat 42 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
14 augustus 2015 om 19:01
Dag iedereen, ik ben sinds kort ook opnieuw op zoek naar een Porsche. Na lang, lang, laaaaaang beraad is de keuze op een Boxster van de eerste generatie gevallen. Ik heb nu een 986 2.5 op het oog (model van ’98) => zie foto’s. De wagen werd systematisch onderhouden en de hele historiek zou beschikbaar zijn. De wagen wordt dan eerst nog gecontroleerd bij Porsche Willems (mocht iemand dat kennen) alsook door de handelaar die de wagen inkoopt vanuit Duitsland. De wagen is 100% origineel behalve de velgen (Porsche velgen van de latere Boxster geloof ik). De wagen ziet er ook netjes uit. De motor zou ook origineel moeten zijn, maar weet ik nog niet 100% zeker (matching numbers te checken).
Ik weet echter wel dat de 2.5 minder betrouwbaar zou zijn, maar tegelijk hoor ik ook dat Porsche nagenoeg altijd betrouwbaar is,voor zover de wagen goed onderhouden wordt, wat hier het geval zou zijn (heb nog niet alle details). Wat zeggen de experts op dit forum hierover? In de buyers guide staat er eigenlijk niks, behalve “no go”. Maar ondertussen zijn die wagens ook niet zo jong meer en dan denk ik dat de meeste slechte 2.5 modellen er niet meer zijn…?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.