Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Porsche Boxster 986 2.5
- Dit onderwerp bevat 105 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 6 maanden geleden door patrickvb.
-
MakerDiscussie
-
12 september 2015 om 21:36
Wel hier is ze dan, Chiquita, mijn gele Boxster 986!
Het gaat dus om een 2.5 versie, eerste generatie Boxster, pre-facelift. Veel uitrusting heeft ie momenteel niet, maar dat zal allicht niet lang zo blijven.
-
MakerDiscussie
-
ben echt benieuwd naar het filmpje en of het klinkt zoals die van Jorge 1,5 jaar geleden
[quote=”youyou” post=229881]dat interesseert me wel, wie heeft er ervaring met lange afstanden met een gemodifieerde uitlaat[/quote]
Ik weet niet wat een lange afstand voor je betekent youyou, maar ik reed met mijn boxster indertijd verschillende keren naar de Oostkantons (toch makkelijk 170km enkel langs de autosnelweg) en ik heb het geluid op geen enkel ogenblik vervelend of storend gevonden, zeker al niet tegen een constante snelheid.thx, het is ondertussen serieus aan het kittelen
Carnewal garandeert dat je geen “drone” hebt op langere afstanden tegen constante snelheden en dat kan ik beamen. Klinkt lekker sportief als je doorrijdt en klinkt eigenlijk verrassend stil als je normaal rijdt. Carnewal staat er ook voor bekend en voor 390 euro all-in kan je eigenlijk niet ontevreden zijn ook. Zeker de moeite waard, ik heb er zelf nadien 1 uur mee gereden en geen last gehad van zware bas-tonen uit de uitlaat, integendeel.
dat interesseert me wel, wie heeft er ervaring met lange afstanden met een gemodifieerde uitlaat
Yup, het was dus inderdaad een gebrek aan goeie ontluchting. Euvel opgelost en alarm is weg!
Ondertussen heb ik ook een Carnewal GT uitlaat laten plaatsen en best tevreden! Ik zal in de komend weken eens een filmpje maken 🙂
ik heb de mijn ook moeten ontluchten nadat hij op groot onderhoud was geweest bij….officiele dealer. Paniek hier maar de tip van Deepee lostte dit euvel op :up:
zou het kunnen dat het koelwater net onder het minimumniveau staat bij koude motor; en de vloeistof zet uit zodra ze opwarmt …
ontluchting gebeurt ook nog tijdens de eerste 10-20 kms na het afvullen waardoor het niveau in het expansietankje nog een beetje zakt tov het vullen vlak na de werkzaamheden.
als je de temperatuurmeter normaal ziet klimmen na het wegrijden is er niks mis met de sensor.het probleem met het dashboard is opgelost, het was het knopje van de dagteller die bleef hangen. De ontluchting zal ik zeker eens nakijken, ik weet wel dat de koeling zeker ontlucht werd, maar zal het checken. Wat ik vergeten te vermelden was: het alarm gaat weg zodra de auto een beetje opgewarmd is én ik de wagen uit- en aanschakel. Dus daarom denk ik ook eerder aan een defecte sensor?
de snelheid waarmee het waarschuwingslampje pinkt geeft aan wat er scheelt:
1) knippert snel = temperatuursensor van de koelvloeistof defect
2) blijft branden = koelvloeistof te heet
3) knippert traag =
ofwel te weinig koelmiddel
ofwel werkt de ventilator van het motorcompartiment niet meer en loopt daar de te temperatuur te hoog op
ofwel je koelvloeistof circuit niet of onvoldoende ontlucht.je meldt dat er een radiateur vervangen is dus ik gok op mogelijkheid 3.1 of 3.3
het is echt belangrijk dat het koelcircuit goed ontlucht wordt door iemand die wat van Porsches kent. vaak gebeurt dit onder vacuüm maar op de traditionele manier lukt ook met een 986. op plaatsen waar luchtbellen blijven zitten loopt de temperatuur te hoog op > motorschade !!check eerst of het niveau in je expansietankje tss min en max staat. voor het ontluchten kan je gebruik maken van deze uitleg, alleen zit bij een 986 het ventiel om te ontluchten onder een zwart deksel naast de vuldop voor olie en koelwater.
Na wat onderzoek op internet zijn er 2 gekende problemen die aan de oorzaak kunnen liggen. Ofwel is het contactslot stilaan aan vervanging toe ofwel zit het knopje van de klok reset geblokkeerd waardoor de verlichting aan blijft. Beide zijn blijkbaar veel voorkomende dingetjes. Ik hoop op het tweede aangezien ik de klok verzet had na de herstelling van de radiator omdat de batterij allicht afgekoppeld is geweest. Straks ook gelijk eens checken…
Nu ik erover nadenk, is het me wel al opgevallen dat de koplamp schakelaar nogal los zit (was zo al bij aankoop), daar zou het mss ook aan kunnen liggen? Zal dat straks alvast eens testen…
Inmiddels had ik een paar issues met de P: ik had een verlies op de koeling en de ruitenwissers/sproeiers werkten niet meer. De hendel van de wissers is vervangen en werkt weer naar behoren en 1 van de radiatoren had een barst en werd vervangen. Ik heb nog steeds een alarm voor de koeling, alleen flikkert het lampje van het alarm trager dan voordien. Blijkbaar is een snel flikkerend lampje (dixit internet) een melding op het koelvloeistof niveau en een traag flikkerend lampje een melding voor defecte sensor. Lijkt me niet onlogisch dat de sensor het nu ook begeven heeft na de herstelling, dat zou niet de eerste keer zijn bij een P.
Maar… enkele dagen nadat ik de wagen terug kreeg, blijft nu het dashboard oplichten (de digitale tellerstand enzo bedoel ik dan), ook als ik de wagen uitschakel. Resultaat: batterij zo plat als een vijg. Ik heb de druppellader aangesloten en de batterij laadt zeeeer langzaam op en het dashboard licht meteen weer op, zonder dat ik de wagen had aangezet of de sleutel in contact had gestoken.
Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ergens een defect in het contact misschien? Iemand dit ooit gehad…?
Ondertussen heb ik een attest opgevraagd gezien negatief antwoord van de BIV, maar het attest werd wel aanvaard, dus hebben ze de aanrekening aangepast! Attest was inderdaad iets van 130 euro. Bedankt iedereen!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.