Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Porsche Boxster 986 2.5
- Dit onderwerp bevat 105 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 3 maanden geleden door patrickvb.
-
MakerDiscussie
-
12 september 2015 om 21:36
Wel hier is ze dan, Chiquita, mijn gele Boxster 986!
Het gaat dus om een 2.5 versie, eerste generatie Boxster, pre-facelift. Veel uitrusting heeft ie momenteel niet, maar dat zal allicht niet lang zo blijven.
-
MakerDiscussie
-
de vibraties zijn er altijd tss 2k en 3k rpm in eender welke versnelling, dus bij verschillende snelheden?
voor de ontluchting van de benzinetank KLIKIk weet niet wat ik nog extra kan vertellen over punt 1, behalve dat het boven de 3000 toeren weer weg is.
Waar kan ik de tankontluchting juist vinden? Aan de tankinlaat zelf?Misschien kan ik beter de wagen eens tot bij jou brengen 😀
ben geen expert maar op sommige kwaaltjes ervaringsdeskundige 😉
1) is nogal een vage omschrijving die 101 oorzaken kan hebben
2) kijk eens naar deze rubriek
3) is de overgang van de variabele kleppentiming. dit systeem werkt obv vacuum van het motorblok. anomalieën wijzen in de richting van een vacuumlek (kan ook aan punt 2 gelinkt zijn)
4) als tanken met het pistool 180° gedraaid niet beter gaat, dan FF de tankontluchting checken.OK, nu ik er al een paar keer mee gereden heb, zit ik toch met enkele vragen, hopelijk kunnen de experts hier wat meer licht op werpen! 🙂
– Tussen de 2.000 en 3.000 RPM voel ik meer trillingen (ik neem aan van de motor), is dit normaal of een signaal voor iets waar ik moet op letten?
– Stationair draait de motor op ongeveer 900 toeren en relatief stabiel maar het schommelt al eens tussen 800 en 1.000 toeren. Als ik dan gas geef, en gas los, gaat hij al eens naar 700 toeren en is het precies of ie stil gaat vallen, maar dat gebeurt nooit. Dat “gedrag” maakt het wel minder aangenaam om in de file te staan omdat je dan nogal veel met de koppeling moet spelen. Is dit normaal voor dit model?
– De trekkracht van de 2.5 heeft ook een nogal vreemd patroon, op de curve verwacht ik een dip tussen 3000 en 4000 toeren, vooral in de hogere versnellingen voel je dat wel. Maar dat lijkt me ergens normaal, bij de Z4 had ik dat ook.
– Tanken…. ik probeerde dit vandaag voor de eerste keer… De pomp schakelde elke keer opnieuw af, alsof de tank vol is. Na een halve tank was ik het gedoe van de pomp beu. Hebben jullie dit ook? Hoe kan ik vlotter tanken?Benieuwd naar de reacties 🙂
[quote=”Danny2″ post=216614]Hoe moet ik die link plaatsen black pearl ??[/quote]
Als het gaat om een foto die reeds ergens online staat, dan kan je de link ophalen via een rechtermuisklik “linkadres kopiëren” en dan gewoon hier in een bericht plaatsen door in het tekstvak op de rechter muisknop te klikken en kiezen voor “plakken”. Dan krijg je zoiets:
Als je dan vóór de link de term “[ img]” plaatst en achter de link “[ /img]” (zonder aanhalingstekens en zonder spaties!!), dan krijg je dit hieronder:
OF: gebruik het icoontje “afbeeldingslinks” boven de lijst van smileys boven het tekstvak waarin je de tekst typt om te antwoorden op deze topic en plak daar de link in.ook uit limburg black pearl?
Je boxster ziet er trouwens prachtig uit !!
Ik heb me ook een boxster 986 aangeschaft.
Misschien komen we mekaar nog wel eens tegenOndertussen is de wagen al hersteld, en volledig gedekt door de garantie! :driver:
Het was dus inderdaad de benzinepomp.Nee, ik ben van Vlaams Brabant 🙂
plaats anders gewoon eens enkel de link van de foto?
Ik probeer (voor de zoveelste keer) ook nog eens een foto van mijn boxster te plaatsen.
Hopelijk lukt het deze keer wel …
Groetjes
Fijn , ook een boxster 986 liefhebber !!!! , Ik heb ook een 986 , zwart.
Ben je ook uit limburg black pearl ??Ik heb inmiddels wat opzoekingswerk gedaan en heb een goed idee van wat het zou kunnen zijn. Op het 986 forum had ik iets gelezen van wagens die stilvallen waarbij je tevens een soort van klap hoort als een geweerschot of een klap uit de uitlaat. Dat had ik bij het opstarten ook 2 keer. Blijkbaar zou het gaan om een regulator van een klep (de gasklep?) die defect zou zijn en zou een easy fix zijn. Onderdeel 14 in de foto.
Attachments:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.