porsche boxster 986 Problemen

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s porsche boxster 986 Problemen

• Maker
    Discussie

• andy
    Deelnemer

Hey Porsche’s en hun baasjes 😉

Hier ben ik weer
      Vanaf vologende week zou mijn Porsche eindelijk de baan op kunnen!
      Het is namelijk een NL wagen dat ik heb aangekocht omdat wij zelf net over de grens gaan wonen en komende week moeten we tekenen voor ons eerste woning!

Nu dat het pvc raam stuk is weten jullie ondertussen al.
      Dit is nog steeds niet gemaakt omdat hij de baan nog niet op kon.
      prijzen +- 450-500€ voor enkel de pvc en moet de wagen 1-2 dagen inleveren.

een dichtbijzijnd autokerkhof bied eenn geheel softtop aan voor €400. jammer genoeg is dit erg delicaat en moeilijk denk ik om te plaatsen.
      Nu stapte ik vandaag even in de wagen om nog wat te testen.. 🙁 Merk ik nog verdere problemen op.

1. De spiegels in de zonnekleppen hun licht brand niet.
      2. Eveneens als het asbakje
      3.de voorste koffer zit geen lampje in
      4. de onderste bedieningen links onder de richtingaanwijzers en rechts onder de ruitenwissers doen niks.
      5. De vergrendeling zou vanaf het starten van de wagen aanstaan (lampje brand rood) maar dat is niet zo, krijg deze ook zo niet aan
      6. De zetelverwarming gaat branden als je er op drukt maar ook weer onmiddellijk uit (zag onder de bestuurderszetel 2 draden stuk)
      7. de ronde knop, is dit voor de ruitenwissersnelheid? heb hier al wat mee geprobeerd maar gaat ook niet.
      8. De aansteker komt er niet uit.

ik ben niet in het bezit van de handleiding dus mijn excuses mochten hier wat dwaze dingen tussen staan. Is reeds ook mijn eerste Porsche

9. Is het ook mogelijk hier een dubbel din of dergelijke in te plaatsen met bv navigatie in? ook van een 987?
      10. is het moeilijk een alarm in de wagen plaatsen?
      11. ik heb 2 sleutels 1 moderne ( start hij niet mee, wel contact aanzetten. andere kan ik mee rijden maar knoppen werken niet, batterij misschien?)

Verder… :driver: LIKE TO DRIVE A PORSCHE!
      Hoop dat ik hier nog plezier aan ga beleven want dat doe ik alvast als ik even ga toeren. Maar bij een klasse wagen dienen ook alle functies te werken in mijn ogen

*porsche *luv Fijne dag nog

Attachments:
      • p1.jpg
      • p2.jpg
      • p3.jpg
      • p4.jpg
      • p5.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
    • Wim

Denk niet dat Andy de Porsche nog heeft, want is bij ons geweest toen hij in Hulst kwam wonen en vertelde toen dat hij hem terug ging verkopen.

hoe gaat/staat het nu met de boxster van andy986?

dat is dan toch alles hoop ik dat in dat hoekje geduwd is geweest. Mag er niet aan denken 😀

en dan is het tankje van de sproeivloeistof nog kinderspel vergeleken bij de vergrendeling van de tankklep want de zit daar nog een eindje achter 😉

heb het probleem met de sproeivloeistof ook al meegemaakt maar heb het dankzij deepee kunnen oplossen denk ik, heeft me al veel geholpen, heb de binnenkant van de vleugelplastiek moeten lossen dan het is godverd…..miljaar een lastige klus als hij echt gescheurd is. Bij mij was het enkel een vlotter boven op de vloeistoftank die bleef hangen en na het een paar maal op en neer te drukken en te reinigen was dit euvel opgelost. Als je idd. onmiddellijk vloeistof vanonder links ziet lopen moet je wel een beetje geduld hebben en zeer lenig zijn om er bij te geraken, hopelijk is het ook de vlotter die blijft hangen anders, oei oei oei, begin al met yoga oefeningen om dit reservoirke te veranderen. (fg Porsche)
                Spreek eens met een advocaat om te zien wat je kan ondernemen want ook bij particulier verkoop is er nog zoiets van verborgen gebreken waarvoor hij nog aansprakelijk kan worden gesteld.
                De eerste maal is gratis, en hij zal je verder helpen, als hij een briefje schrijft naar de vorige eigenaar kost dat je 100€ maar deze zal dan
                waarschijnlijk een compromis voorstellen zodat je toch iets kan recupereren van de kosten die je moet maken of toch het verhaal echt vertellen wat er met de wagen is gebeurd.

[quote=”andy986″ post=171700] … Dus je denkt dat koelvloeistof gewoon niet aanwezig is?…[/quote]
                  neen koelvloeistof zal je wel hebben, ik bedoel dat de pvc tank van de ruitensproeiervloeistof gescheurd is en dus meteen weer leeg zal zijn als je die bijvult.
                  ruitensproeiervloeistof kost bij auto5 per liter minder dan trippel westmalle op café dus dat zal het probleem niet geweest zijn. maar dan kost het lampje verwijderen uit het dashbord merkelijk minder dan het tankje vernieuwen :bounce:

jammer genoeg privé gekocht
                    Airbag M brand maar even, direct weer uit.
                    Dus je denkt dat koelvloeistof gewoon niet aanwezig is?
                    L: klopt inderdaad, bij de passagier zijn deze wel aangesloten
                    Dat ivm de 4 hendels kan ook wel kloppen volgens mij.

bij mijn vorige wagen Bmw 520d waren er standaard voorzieningen gedaan
                    maar deze komen enkel tot werking als optie.

en die tekst heb ik niet meer.

horen te branden: 2, A tem L, N en O (dus alles behalve airbag M)
                      moeilijk in te schatten op afstand maar in vermoed dat er een aantal lampjes kapot zijn of ‘toevallig’ ontbreken:
                      A+B tractiecontrole waarvan ook de drukknop ontbreekt op het dashbord,
                      D slijtindicator remblokjes: haal er eens de 2 wielen af aan 1 kant en controleer eens of je nog meer dan 3mm spek op je remblokjes hebt,
                      K inhoud ruitensproeier: je hoort het pompje draaien maar ze sproeien niet. denk gewoon bijvullen naast de batterij vooraan onder de klep maar vermoed tevens dat er onmiddellijk water onder de auto zal lopen achter je LI voorwiel.
                      L veiligheidsgordel: je had ook losse draden gevonden aan het bevestigingspunt van de bestuurdersgordel

en ik vermoed dat je auto gewoon geen cruisecontrole noch boordcomputer heeft maar dat de module van de pinkers en ruitensproeiers gewoon vervangen is geweest (origineel met 2 hendels) door een module met 4 hendels waarvan er nu 2 zonder functie zijn.
                      [video width=425 height=344 type=youtube]rnnijD9mCFc[/video]

al bij al een hoop verborgen gebreken die de verkoper bewust verzwegen heeft of uitrusting mooier liet uitschijnen dan werkelijk het geval. ik ben geen jurist/advocaat maar zou er aan denken om met dit lijstje aan knoeiwerk de aankoop te laten ontbinden. heb je hem van een privépersoon gekocht of een handelaar? heb je de tekst nog van de ‘te koop’ advertentie?

S2

CCR zit hier ook op het forum hoor 😉 Zoek maar eens op user Cabrio Wim 🙂

Dit draadje over een re-restauratie is onder andere zeker de moeite om te volgen. Maar ook die over de Ghia met Porschetechniek, ….

N : zou moeten branden terwijl je dak open / toe gaat en uit gaan als dit proces ten einde is
                        L : zou moeten branden als je rijdt zonder gordel

youyou,

dat zou zeker mogen.
                          Want dit is werkelijk een groot probleem in mijn ogen.
                          Komende week verhuis ik naar net over de grens waar de wagen ook verzekerd zal worden, dus dan kan ik mij gerust verplaatsen.

in de buurt waar we naartoe trekken is ook de ccr ofterwel de classic car restauration hulst ccr-van leuven dacht ik. Maar dan zit ik weer bij een garage en natuurlijk €€ :s

c e f g h i m o

Km-standen + km/h + oliepeil wordt gemeten en klok weergave

Nu met dit schema te zien merk ik ook dat de ruitenwisservloeistof niet op de wagen wordt gesproeid. deze maakt enkel lawaai.

zoek een bevriende electricien die een beetje veel tijd voor je heeft en dan los je het met hem op, ik ken iemand die niet voor zoveel werkt als een officiele garage laat maar weten, hij werkt voor 40€ per uur maar je zal zeker mogen helpen. Ik begin te denken dat het stuur wel eens veranderd kan geweest zijn, of dat ze er gewoon een moderner interieur hebben ingeduwd, hopelijk geraak je er aan uit want het is inderdaad keileuke wagen om mee te rijden

Die uitlaat zit er inderdaad niet onder,
                                Kan je de onderste foto nog even zenden deepee?
                                deze wordt niet weergeven

geen nood, de tractiecontrole zet je normaal niet uit op de openbare weg behalve in bijv extreme winterse omstandigheden. interval op de ruitenwissers heb je ook maar dan met vaste tussentijd (op latere versies instelbaar) dus die draaiknop voor de ruitenwissers zit er gewoon in voor de show, net zoals de drukknop voor de PSE sportuitlaat, als die niet onder je auto hangt.

maar blijven ademen. wat ik nu eerst zou doen is checken of men nog meer zaken verdoezeld heeft door waarschuwingslampjes te verwijderen. deze gaan allemaal branden als je het contact aandraait. laat maar weten welke bij jou niet zouden branden.

DSC02426.jpg

s2 dankje
                                    met de klapsleutel kan ik vergrendelen en ontgrendelen door middel van de afstandsbediening. dacht eerder ook al aan iets van ebay.

Dat het systeem vooraan zo verkocht zou zijn was ook mijn eerste gedacht
                                    De cd-wissel dat er nu in zou zitten heeft geen elektronica uiteinden of dergelijke achteraan.. is gewoon een plastic ding waar je bewijze van spreken cd’s in bewaard

Sportuitlaat zou hij mij zo hebben meegegeven (heb extra uitlaat apart staan)
                                    Ontvangst is goed, vind ook geen gaatje om deze lange plug in te steken bij de radio

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.