porsche boxster 986 Problemen

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s porsche boxster 986 Problemen

  • Maker
    Discussie

  • andy
    Deelnemer

      Hey Porsche’s en hun baasjes 😉

      Hier ben ik weer
      Vanaf vologende week zou mijn Porsche eindelijk de baan op kunnen!
      Het is namelijk een NL wagen dat ik heb aangekocht omdat wij zelf net over de grens gaan wonen en komende week moeten we tekenen voor ons eerste woning!

      Nu dat het pvc raam stuk is weten jullie ondertussen al.
      Dit is nog steeds niet gemaakt omdat hij de baan nog niet op kon.
      prijzen +- 450-500€ voor enkel de pvc en moet de wagen 1-2 dagen inleveren.

      een dichtbijzijnd autokerkhof bied eenn geheel softtop aan voor €400. jammer genoeg is dit erg delicaat en moeilijk denk ik om te plaatsen.
      Nu stapte ik vandaag even in de wagen om nog wat te testen.. 🙁 Merk ik nog verdere problemen op.

      1. De spiegels in de zonnekleppen hun licht brand niet.
      2. Eveneens als het asbakje
      3.de voorste koffer zit geen lampje in
      4. de onderste bedieningen links onder de richtingaanwijzers en rechts onder de ruitenwissers doen niks.
      5. De vergrendeling zou vanaf het starten van de wagen aanstaan (lampje brand rood) maar dat is niet zo, krijg deze ook zo niet aan
      6. De zetelverwarming gaat branden als je er op drukt maar ook weer onmiddellijk uit (zag onder de bestuurderszetel 2 draden stuk)
      7. de ronde knop, is dit voor de ruitenwissersnelheid? heb hier al wat mee geprobeerd maar gaat ook niet.
      8. De aansteker komt er niet uit.

      ik ben niet in het bezit van de handleiding dus mijn excuses mochten hier wat dwaze dingen tussen staan. Is reeds ook mijn eerste Porsche

      9. Is het ook mogelijk hier een dubbel din of dergelijke in te plaatsen met bv navigatie in? ook van een 987?
      10. is het moeilijk een alarm in de wagen plaatsen?
      11. ik heb 2 sleutels 1 moderne ( start hij niet mee, wel contact aanzetten. andere kan ik mee rijden maar knoppen werken niet, batterij misschien?)

      Verder… :driver: LIKE TO DRIVE A PORSCHE!
      Hoop dat ik hier nog plezier aan ga beleven want dat doe ik alvast als ik even ga toeren. Maar bij een klasse wagen dienen ook alle functies te werken in mijn ogen

      *porsche *luv Fijne dag nog

      Attachments:
      • p1.jpg
      • p2.jpg
      • p3.jpg
      • p4.jpg
      • p5.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
    • S2

        Kabels vooraan zijn volgens mij van een CD-wisselaar en/of versterker geweest (af-fabriek). In combinatie met die andere kabels lijkt het alsof er een Bose surround systeem heeft ingezeten, maar dat dat eruit is gesloopt om afzonderlijk te verkopen (en zo meer winst te halen). Heb je de optiecodes van de wagen? Misschien kan je daarop zien of er een CD-wisselaar / versterker / soundsysteem in je wagen zat.

        De knop voor de sport-uitlaat zit ondersteboven 🙂 Maar als je geen uitlaat met kleppen hebt, is die toch enkel voor de show.

        Die lange plug achter je radio, lijkt mij de aansluiting van de antenne, die zal waarschijnlijk los gekomen zijn toen je de radio eruit haalde, anders zal je ontvangst “genen vetten” geweest zijn.

        Bij mijn weten heeft een Boxster nooit een “klapsleutel” gehad, dus het zou me verwonderen mochten ze die afstandsbediening geprogrammeerd krijgen op het origineel systeem van Porsche? Of is dit wel zo? Zo’n klapsleutel lijkt me iets van Ebay te zijn 🙂

          als ik zie welke draden je onder je stoel vandaan haalt en zonder enige afscherming en wat voor zooi er achter je radio steekt … vrees ik dat hierin nog enkele uurtjes gaan kruipen om dit allemaal op te lossen.

            Hierbij nog enkele foto’s

            Attachments:
            • foto4.jpg
            • kabelsvoor.jpg
            • kabels2voor.jpg

              Deepee die sleutel om mee te rijden is zoals de linkse op jouw foto
              de andere is een klapsleutel en werkt met afstandbediening, manueel enkel openen.
              Sluiten doet hij enkel de bestuurderskant

              Wetend dat we zo voor deze wagen hebben gespaard en hebben aangekocht omdat we hier al jaren van droomde.
              Soit, Een zonnige (zon)dag
              Maar hier voelt het heel wat anders.

              Daarnet na het gesprek van gisteren waarvoor enorme dank deepee! even wat stappen ondernemen.
              Eerlijk gezegt heb ik hier al enorm spijt van!
              Deze wagen is langs buiten voor mij, in mijn ogen een pareltje
              Achter de schermen dan weer 😥 😥

              Zoals gezegt is hier enorm mee geknoeid!

              Eerst en vooral eens even aan de zetels gekeken (i.v.m. de zetel verwarming)
              Zie ik bij de bestuurder deze kabels.
              dacht eens even bij de passagier kijken. zit er aan de gordel bevestigingsysteem deze wel vast
              langs de andere kant zit er dan ook weer een losse kabel.

              Even met gereden en de 2 onderste hendels zowel links (onder pinkers) als rechts de Cruise Control werken beide niet!

              Ook even de rechtse ‘nier’ eruit gehaald waar de deurvergrendeling en aansteker zit. Beide even losgemaakt en terug in geklikt. = geen verschil. Lampje van de vergrendeling blijft rood branden en doet niks wanneer je klikt

              haalde ik de linkse nier eruit, alsof het allemaal nog niet genoeg was… hierbij is helemaal niks aangekoppeld! laat staan dat er nog iets aan te koppelen was.. wat dieper gaan kijken kwam ik 3 kabels tegen.

              Nu aangezien ik hiermee verder niks weet, wat, welke, waarvoor ging ik toch even verder kijken naar bv het alarm:
              ik haalde de hoes weg. hierin zit dus helemaal niks! buiten een plasticen plaatje met een holte in. in de holte zat dan het kleine kabeltje verborgen
              Omdat er werd aangehaald dat de module zich vooraan zou bevinden toch even daar gaan kijken, alles losgehaald, niks gevonden wat er volgens mij op zou lijken
              maar wederom een geknoei van kabels en vooral ook losse, afgeknipte 😥
              De zekeringen ook even na gekeken. Grotendeels allesbehalve het zelfde als op het schematje. vele hiervan zijn het dubbel bv a1-a2 15 ipv 7.5
              Ik weet het allemaal even niet meer 😕
              De wagen rijd prima!
              Maar dit zijn dingen die niet mogen zijn

              mocht een garage niet zo duur zijn.. deed ik hem direct binnen
              Maar grote kosten kan ik voorlopig echt missen.

              Attachments:
              • foto5.jpg
              • foto3.jpg
              • bestuurder.jpg
              • passagierszetel.jpg
              • linksenier.jpg
              • linksenier2.jpg
              • Nierkabels.jpg

                [quote=”bzguy” post=171665]Kan het niet zijn dat deze sleutel de zogenaamde ‘valen key’ is ? Bedoeld om vb je wagen te laten parkeren aan een hotel.[/quote]

                het verschil tussen de valet key en de 2 normale is bij een ’97 boxster ook evident. in de valet key zit zelfs geen batterij.

                valet_key986.jpg

                  [quote=”andy986″ post=171633]Afsluiten lukt met de ene sleutel van op afstand zonder problemen. Met de andere (batterij plat geloof ik) lukt het handmatig dd ene deur te vergrendelen maar de andere gaat niet mee vast[/quote]

                  Daarvan is waarschijnlijk de batterij plat, is gemakkelijk te vervangen.

                  Kan het niet zijn dat deze sleutel de zogenaamde ‘valen key’ is ? Bedoeld om vb je wagen te laten parkeren aan een hotel.

                  Is alvast zo bij mijn Jag : origineel 3 sleutels, waarvan de vaker key een ander kleurtje heeft.

                  Dan zou ik denken dat de ‘gewone’ 2e sleutel verloren is, dus dat je 1 gewone & 1 valet key overhoudt.

                  Is het een 1-Knoops afstandsbediening ? Heb nl recentelijk eentje bijgekocht bij Porsche, en dat kostte me wel n goeie 350 EUR voor de sleutel zelf, de afstandsbediening & programmatie op de wagen.

                  S2

                    Je gaat alleszins je wagen “van binnen en van buiten” kennen als je al deze problemen oplost, want zoals “deepee” al zei, er is aardig wat “gerommeld” met de electronica.

                    Ik vrees dat je nog heel wat werk voor de boeg hebt.

                    Veel van die dingen wist je hopelijk toch toen je hem kocht? En heb je de Boxster dus als projectje kunnen aankopen. Anders vind ik het heel erg voor je.

                    Is trouwens je airco scherm ook aan het “uitlopen” of zie ik dit mis? Fris zal het alleszins wel zijn met de airco op Lo 🙂 (Frigo is er niets tegen 🙂 )

                      voor punt 7-8 heb ik nog een korte Utjoep instructievideo erbij geplaatst hoe je de niervormige afdekplaatjes moet verwijderen. uiteraard gaat dit ook voorzichtig met een brede schroevendraaier of zo.

                      voor punt 5: met de AB werkt alles normaal en via het slot en de drukknop niet, dus moet je op zoek naar een kabelbreuk.
                      de kans is groot dat je dit gaat terugvinden in de buurt achter de radio; want ik zie een rode draad die los hangt aan de pedalen (voor de aftermarket blaupunkt?) en er is volgens mij aan de druktoetsen links van de radio gemorreld … en ik denk dat de opbergvakjes boven je radio daar ook niet horen want ik zie dat de pasvorm bovenaan niet klopt.

                      zo ziet het er meestal uit (maar dan wel met een OEM of Becker radio): klik op de afbeelding op te vergroten

                        als je de auto sluit met de AB, dan gaat normaal het rode lampje even knipperen op de knop van de centrale deurvergrendeling EN midden op je dashbord tegen de voorruit zit nog een tweede rood lampje dat blijft knipperen zolang het alarm ingeschakeld is.

                        als de kap van de auto gesloten is dan wordt het interieur bewaakt met twee infra rood sensoren die naast je binnenverlichting zit aan de binnenspiegel. dus als die hagelballen achter de rolbeugels zijn blijven liggen is de kans groot dat dit niet gedetecteerd werd in de buurt van de beide stoelen … ofwel werkt om één of andere reden het alarm gewoon niet.
                        de alarmunit zelf (incl sirene) zit in de batterijbak vooraan in de kofferruimte. het zou niet de eerste keer zijn dat deze afgekoppeld is omdat de sirene te pas en onpas afging. de luie-wijventruuk is dan loskoppelen ipv op zoek te gaan naar de oorzaak en het probleem oplossen.

                        PS over en uit voor vandaag. hopelijk kan je met deze hints morgen al een flink eind verder.

                          Kan je het alarm ergens zien zitten dan? Brand er normaal geen lampje van? Met de overdreve hagel die we hebben gehad waardoor de pvc stuk is lagen er zelfs 2 hagelballen in van serieus formaat. BMW’s gingen af de P niet

                            deel twee van punt vier heb ik intussen al bijgeschreven onder de uitleg van de boordcomputer

                            inderdaad het icoontje van de middelste knop boven de intervaldraaiknop, als het er uitziet zoals op deze foto onderaan, dan is dit de manuele bediening van een sportuitlaat. althans dat hoort het te zijn want ik heb de indruk dat er flink met de elektra van het dashbord geprutst is. let ook maar eens op de drukknoppen op deze foto (aan welke kant concaaf en LED) : rechts van de radio hebben de knoppen een holte aan linkerkant met daarin de LED; de knoppen links zijn net andersom.
                            zoals al gezegd zit meestal links bovenaan de bediening van TC of PSM en daaronder blinde plaatjes.

                              Welk icoontje bedoel je deepee?
                              Daar Boven de intervalsnelheid van de ruitenwissers ?

                              Hiervan heb ik eigenlijk geen benul meer van wat dit zou zijn.

                              Om nog even terug te komen op de hendels aan het stuur. Deze waren voor de km’s etc zei je (links) wat met de rechtse? Onder de ruitenwisserhendel

                                punt 10: alarm (bij)plaatsen

                                je auto is standaard voorzien van een alarm. werkt dit niet, is dit niet voldoende voor je verzekering, … ?
                                of het moeilijk is om er één te plaatsen hangt af van jouw (technische) kennis en dan vooral auto-elektronica.
                                als je alle storingen van je lijstje eigenhandig weet op te lossen, dan ben je al goed begonnen.

                                  punt 9: dubbel DIN radio/nav plaatsen (uit een later model 987)

                                  dit zal niet zomaar lukken om een 987 unit te plaatsen. een 1997 heeft een PCM1 systeem dat op CAN bus technologie werkt. de latere modelen met PCM2 werken met MOST bus.
                                  je kan natuurlijk gaan bricoleren met adaptors en dergelijke. maar bij een 987 zit bijv de radiocode in je instrumentenpaneel en niet in de radio zelf.
                                  een stand-alone aftermarket dubbel DIN toestel inbouwen zal gemakkelijker gaan. maar net als zovelen zou ik dat niet doen om de originaliteit te bewaren. ik zou gewoon een tijdcorrecte Becker Traffic Pro high speed erin steken en de speed-pulse aansluiten.
                                  zou je het toch persé willen, dan vind je HIER instructies van iemand die het al gedaan heeft.

                                    Als ik de afstandsbediening gebruik van sleutel 1 (2 deuren open/2 deuren dicht)

                                    Bij het deurslot met sleutel 2 sluit enkel de bestuurderszijde en blijft de passagier open.

                                    Voor het zekerste test ik ook dit morgen met sleutel 1, dacht dit al gedaan te hebben maar niet 100% zeker

                                    Sleutel 1= werkt als afstandsbediening en contact aanzetten, niet starten
                                    Sleutel 2= Batt. Plat denk ik

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.