porsche boxster 986 Problemen

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s porsche boxster 986 Problemen

• Maker
    Discussie

• andy
    Deelnemer

Hey Porsche’s en hun baasjes 😉

Hier ben ik weer
      Vanaf vologende week zou mijn Porsche eindelijk de baan op kunnen!
      Het is namelijk een NL wagen dat ik heb aangekocht omdat wij zelf net over de grens gaan wonen en komende week moeten we tekenen voor ons eerste woning!

Nu dat het pvc raam stuk is weten jullie ondertussen al.
      Dit is nog steeds niet gemaakt omdat hij de baan nog niet op kon.
      prijzen +- 450-500€ voor enkel de pvc en moet de wagen 1-2 dagen inleveren.

een dichtbijzijnd autokerkhof bied eenn geheel softtop aan voor €400. jammer genoeg is dit erg delicaat en moeilijk denk ik om te plaatsen.
      Nu stapte ik vandaag even in de wagen om nog wat te testen.. 🙁 Merk ik nog verdere problemen op.

1. De spiegels in de zonnekleppen hun licht brand niet.
      2. Eveneens als het asbakje
      3.de voorste koffer zit geen lampje in
      4. de onderste bedieningen links onder de richtingaanwijzers en rechts onder de ruitenwissers doen niks.
      5. De vergrendeling zou vanaf het starten van de wagen aanstaan (lampje brand rood) maar dat is niet zo, krijg deze ook zo niet aan
      6. De zetelverwarming gaat branden als je er op drukt maar ook weer onmiddellijk uit (zag onder de bestuurderszetel 2 draden stuk)
      7. de ronde knop, is dit voor de ruitenwissersnelheid? heb hier al wat mee geprobeerd maar gaat ook niet.
      8. De aansteker komt er niet uit.

ik ben niet in het bezit van de handleiding dus mijn excuses mochten hier wat dwaze dingen tussen staan. Is reeds ook mijn eerste Porsche

9. Is het ook mogelijk hier een dubbel din of dergelijke in te plaatsen met bv navigatie in? ook van een 987?
      10. is het moeilijk een alarm in de wagen plaatsen?
      11. ik heb 2 sleutels 1 moderne ( start hij niet mee, wel contact aanzetten. andere kan ik mee rijden maar knoppen werken niet, batterij misschien?)

Verder… :driver: LIKE TO DRIVE A PORSCHE!
      Hoop dat ik hier nog plezier aan ga beleven want dat doe ik alvast als ik even ga toeren. Maar bij een klasse wagen dienen ook alle functies te werken in mijn ogen

*porsche *luv Fijne dag nog

Attachments:
      • p1.jpg
      • p2.jpg
      • p3.jpg
      • p4.jpg
      • p5.jpg
    13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
      • punt 7 en 8: intervalsnelheid ruitenwissers en sigarenaansteker

de niervormige afdekplaatjes naast de radio met daarin de schakelaars kan je met zachte kracht loswrikken.
        [video width=425 height=344 type=youtube]NJAcA77Mwvo[/video]

kijk eens of die potentiometer van de ruitenwissers aangesloten is en dan kan je aan de andere kant de aansteker er uit duwen

daar aan de linkerkant zit normaal bovenaan een drukknop om de TC (tractiecontrole) uit te schakelen. er gaat dan een waarschuwingslampje branden op je dash. ik kan dit niet goed zien op de foto die je had bijgevoegd.
        daar vlak onder zit bij jou de bediening van de sportuitlaat? want ook dat icoontje is moeilijk herkenbaar op de foto.

zijn beide deuren op slot als je de afstandsbediening van de werkende sleutel gebruikt; terwijl je met diezelfde sleutel in het deurslot draait van de deur aan de bestuurderskant, dan sluit de passagiersdeur niet af?

Afsluiten lukt met de ene sleutel van op afstand zonder problemen. Met de andere (batterij plat geloof ik) lukt het handmatig dd ene deur te vergrendelen maar de andere gaat niet mee vast

probleem 5: bediening van de centrale vergrendeling vanop het dashbord

kan je de auto wel afsluiten met de sleutel? (afstandsbediening of sleutel in deurslot)

Onderaan de asbak zat het kabeltje los, even vastgemaakt.
                Hiervoor moeten de rijlichten branden (wist ik niet) en toen werkte deze. Nu dacht ik hetzelfde voor de zonnekleppen maar dit was niet het geval.

De vergrendeling binnenin; heb ik eens vergrendeld met sleutel toen ik erin zat.. Geen verandering

Probleem 4 dat je aanhaalt ga ik morgen even nakijken (net als de zekeringen) maar dacht niet dat ik wat zag veranderen.

probleem 4: hendel onder pinkers werkt niet.
                  dit is de bediening van de boordcomputer, telkens je deze omhoog of omlaag duwt krijg je onderaan op de display van de toerenteller een andere waarde: aantal KM die je nog kan rijden met de inhoud van de benzinetank, buitentemperatuur, ingesteld snelheidssignaal, gemiddeld verbruik, gemiddelde snelheid

de hendel aan de andere kant is de bediening voor de tempomat (cruisecontrol)
                  eerst op de kop van de hendel het knopje induwen, dan moet er op je dash een groen lampje gaan branden net boven je kilometerstand.
                  de hendel naar voor duwen stelt in op de huidige snelheid. opnieuw naar voor duwen en vast houden verhoogt de snelheid
                  de hendel naar beneden duwen verlaagt de ingestelde snelheid.
                  de hendel naar je toe trekken zet de CC uit

post hier ook wat je precies al gecheckt en gedaan hebt (bijv aan probleem nr2 lampje asbak). dat helpt ons om van op afstand hints te kunnen geven.
                    volgens mij, forummers corrigeer me als ik er naast zit, maar in een model 1997 zat (nog) geen verlichting bij de make-up spiegel van de zonneklep. het zou dus kunnen dat deze van een later model er in gezet zijn en niet aangesloten.

986fuseplan.jpg

986fusedescr.jpg

in de kofferruimte vooraan hoort een lampje te zitten van 10 watt.

kofferverlichting.jpg

hey deepee

Dat zou zeer vriendelijk van je zijn!
                        Bouwjaar 1997

van welk bouwjaar is je 986? dan kan ik je mss uit m’n werkplaatshandboek al eens een plan van het zekeringkastje bezorgen.
                          en dan punt per punt wat aanwijzingen geven waar je mee aan de slag kan.

blijkbaar wel 😕
                            is ook men eerste porsche
                            Nu wil ik deze zeker aanpakken.
                            stuk voor stuk. De wagen rijd prachtig elektronica voor de stoelen te verstellen, de softtop op en neer, lichten, onderaan de wagen is het in orde, verwarming en airco zijn in orde en natuurlijk met dan een ritje te maken. ben je verkocht
                            maar de mankementen dienen inderdaad wel gemaakt te worden!
                            nr 2.(lampje in asbak) is reeds opgelost.

dit is toch een hele waslijst voor en pas gekochte wagen, kat in een zak gekocht?

was je niet op de hoogte van al deze mankementen toen je de auto kocht?
                                gebruikshandleiding kost bij een officieel porsche dealerschip max 25 euro. mss moet je daar al eens mee starten?
                                wil je deze waslijst zelf gaan aanpakken of wat is nu de bedoeling?

13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.