- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 april 2014 om 02:59
Hallo,
Eindelijk wat fotootjes getrokken van de boxster zodat ik me even kan voorstellen met wat ‘visuele ondersteuning’.In augustus 2012 in een wat dolle bui kocht ik een boxster 2,7 (986) uit 2001. Toen nog amper 80.000 km en in perfecte staat. Motor gestart, sportuitlaat, mooie sound. Bij eerste rit, wat een koppel voor een 2,7tje. Wat later, wat een vermogensopbouw, en snel was hij ook.
Verkoper had terloops iets gezegd over een gewijzigde inlaatcollector maar lang had ik daar niet bij stilgestaan, hij zag er top uit en reed ook zo. Zoals altijd, een groot onderhoud laten doen want relatief laag km aantal op toch al elf jaren. Garagist vertelt me droogjes dat motor volledig getuned is, nooit gezien. Bulen uit kortessem is nochtans ook al niet de eerste de beste: alu inlaat, compressor, bijkomend koelsysteem, Tutti quanti…
Oei en qua betrouwbaarheid ? Tja ,zegt hij, dat valt af te wachten….Ondertussen heb ik al een aantal typische boxsterkwalen tegengekomen (piepende voorophanging deels vervangen, krakende of rammelende geluiden, lampje motormanagement (ja dat verbaast niet…), een alternator vervangen, voorbumber vernieuwd nadat het een babyeverzwijn tegenkwam en geluiden van de kabels van de versnellingsbak die te weinig plaats hebben in het propvolle motorcompartiment, remblokjes (voorste remmen blijken niet van S maar van 993 te zijn) en nog wel wat… Droog is hij beneden ook niet helemaal maar hoeveel boxsters wel ?
Wat belangrijker is, is dat ik er wel al een hele hoop rijplezier ervoor in de plaats heb gekregen (91000 km, que sera sera) op weekends en op reis (Pyreneeën) van mijn ‘special one’ die menig 911er al eens meewarig heeft laten kijken, maar vooral omdat een boxster 986 een schitterende en onderschatte roadster is…
Grtz.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.