porsche boxster kopen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster porsche boxster kopen

• Maker
    Discussie
  • Hoy,
    Ik volg al verschillende jaren het prachtige icoon de porsche.
    Nu ben ik op de leeftijd dat ik mij een boxster zou kunnen aanschaven.
    De vraag:waar moet erop gelet worden bij de aankoop van een boxster?
    Ik mik tussen de bouwjaren 1999-2001.
    Welke motor weet ik ook niet “een 2.5 of een 2.7”.
    Ik heb al wat gelezen over de krukas dichting en tussenas dichting en lager.
    Ondertussen ben ik er al 2 gaan opzoeken en beiden hadden een olielek tussen motor en versnellingsbak.
    Ben eigenlijk een beetje bang om een kat in een zak te kopen.(na zoveel jaren sparen)
    “Ik weet wanneer je een goeie wil moet ik een nieuwe kopen,maar dit is geen optie”
    Daarom bezoek ik jullie forum.
    Alle goede raad is welkom.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Niet twijfelen en een aankoopkeuring laten uitvoeren .
      Het belangrijkste bij elke wagen is zijn onderhoud .En de manier waarmee er met een wagen wordt gereden .
      Uiteraard dat kunnen we moeilijk nagaan .Maar als je een correcte wagen hebt met historiek en je rijdt de wagen steeds rustig warm dan hoef je niet direct iets te vrezen .

Ik bevestig antwoorden boven. Aankoopkeuring laten uitvoeren bij Porsche Center (180 €).
        Ik heb zelf een low millage 2.5 uit Duistland gehaald (34 k km), enkel grote beurt laten uitvoeren en naderhand
        reeds hard mee gereden zonder enig probleem (enkel lambda sonde).
        Heb nu 50 k km.
        Er gaat wat geluk mee gepaard ❓

“Ik weet wanneer je een goeie wil moet ik een nieuwe kopen,maar dit is geen optie”

Gaan voor een goed onderhouden exemplaar en bij aankoop een aankoopkeuring laten uitvoeren, kost weinig maar je weet dan precies wat je koopt 😉

Hallo,
            Ik kan je enkel zeggen dat zelfs met n mooi exemplaar uit die periode kosten van onderhoud en herstelling aardig oplopen zodat je hiermee bij aankoop best rekening houd. Alle mogelijke kwalen vind je uitgebreid besproken op t internet terug.
            Succes!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.