Home › Forum › Porsche Talk › Porsche Cajun, of wel de kleine cayenne.
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door porschky.
-
MakerDiscussie
-
26 september 2010 om 12:21
Hier de intro van de kleine Porsche SUV.
http://porscheinsiders.org/forum/topics/porsche-ceo-martin-winterkorn
Ziet er niet slecht uit, zelf mooier als de Cayenne.
Alleen vraag ik mij af waar de koffer klep op scharniert, want als dat alleen het raan is achter, moet ik wel hoog tillen met mijn bakske Palm. 😉 -
MakerDiscussie
-
moest ik met zo’n dure horloge thuiskomen, ik zou direct weten hoe laat het is… 😉
Alles is toch machinaal tegenwoordig .
Verleden week was er een reportage van hoe een horloge werdt gemaakt op TV
Op enkele kleine ingrepen na (een tandwieltje dat zo klein was dat het manueel met een pincet moet aangebracht worden) was alles machinaal .
Niks mis mee ……… behalve ……. dat het om Tag Heuer horloges ging .
Waarom zo verschikkelijk veel betalen voor een 95% machinaal gemaakt 😳 massaproduct ???
Ik dacht echt dat voor die prijzen (denk ook aan Rolex , Breitling etc) het wel hoofdzakelijk handwerk zou zijn .Anoniem1 oktober 2010 om 15:06Op de assemblagelijn staat slechts 1 robot en da’s die om de voorruit te monteren !
Dat hebben we toch begin dit jaar samen met Ruffie mogen aanschouwen in Stuttgart.
De lijn waar de kas samengelast en gespoten wordt hebben we niet gezien maar deze staat naar verluid wel vol van de robots.
De waarheid ligt dus ergens in het midden …Anoniem30 september 2010 om 22:21Nog effekes wachten voor een mening hier omtrent, eerst live aanschouwen.
De nieuwe Cayenne (heb al mijn menig hier ergens gegeven)nu al enkele keren zien voorbij flitsen en ,…neen niet mijn ding sorry.Maar al die vernieuwingen, wie zal dat allemaal blijven kopen?
marc-marleen schrijft:
Nieuwe Tiguan ?? Met Porsche embleem ! 😳
Ze delen ongetwijfeld verscheidene onderdelen, maar ze lijken niet eens op elkaar.
Attachments:wiredgenius schrijft:
Bezoek de Porsche fabriek maar eens en dan zul je zien dat de Cayenne, Boxter, 911 etc. nog steeds 90% handwerk is en en er maar #1 robot arm staat binnen de gehele fabriek. Geen geautomatiseerde assemblage zegt mij genoeg.
❓ Blijkbaar hebben we het dan over een andere fabriek want ik heb vorig jaar de Porsche fabriek bezocht en dat was meer dan één robot arm waarover je spreekt.
Het fabriek staat vol en is één en al automatisme.
Je bedoelde waarschijnlijk 90% Robot en 10% handwerk.Het handwerk ondersteund gewoon sommige robot uitvoeringen zoals bv. dashbord, binnenbekleding, bedradingen, aansluitingen enz. Spuitwerk is al volledig geautomatiseerd, juist bepaalde motoronderdelen worden handmatig geassembleerd.
Zelfs de wielen worden automatisch geplaatst en vastgezet.Enfin los van dit feit moet een Porsche zijn eigenheid bewaren. Ik geef gewoon als voorbeeld Jaguar en dat zegt genoeg. Misschien wel een goede wagen maar totaal geen uitstraling meer, weg exclusiviteit. Waar is de mooie en echte Jaguar lijn gebleven?
Gaat Porsche dezelfde weg op, wie zal het zeggen, misschien mogen ze wat experimenteren, met Cayennes, Boxters, Caymans en 911 modellen.
Als iedere Porsche liefhebber eerlijk is, koop je dergelijk wagen voor dat embleempje vooraan ? Neen toch. Wat trek ons zo aan, toch het model en liefst de echte 911 lijn.
Wat als dat verdwijnt …. Porsche liefhebbers, wat blijft er dan nog over ….Remember de revolutionaire 996, oei een grote doodzonde, watergekoeld, maar daar kon men nog mee leven. Maar die lichten, dat kon toch echt niet. Dan maar talloze facelifts tot aan de 997 die dan terug met ronde lampen verscheen. Oef 😉
Hoi Belgische P-Vrienden, Ik snap het probleem niet? Dit geeft P alleen maar meer mogelijkheden om hun bestaansrecht uit te bouwen en als je jouw interesse verliest vanwege een of meerdere modellen die je niet aanspreken, welk automerk blijft er dan nog over en kun je dan oprecht spreken van een Porsche liefhebber?
Porsche heeft altijd aan de basis gestaan van innovatie, racerij en zeer uitlopende modellen auto’s en niet alleen de 911 modellen. Denk maar eens aan de Porsche 907, de volkswagen kever, 924 RS, 959 is ook niet meteen met open armen ontvangen en dan heb ik het nog niet over alle andere merken waar Porsche bij betrokken was (Harley Davidson, landbouw voertuigen etc.). Zolang het de innovatie en de naam Porsche draagt, blijf ik een trouwe aanhanger 😛 …
Bezoek de Porsche fabriek maar eens en dan zul je zien dat de Cayenne, Boxter, 911 etc. nog steeds 90% handwerk is en en er maar #1 robot arm staat binnen de gehele fabriek. Geen geautomatiseerde assemblage zegt mij genoeg…
Greetz als bezoeker/gast van Gino Goossens
Founder: PorscheInsiders.org FoundationDit is inderdaad omdat ze zoveel mogelijk winst willen maken, maar dan liever dit dan dat Porsche verdwijnt omdat ze te weinig winst maken of verlies maken 💡
Dit krijg je eenmaal als anderen het voor het zeggen hebben.
Willen nu eenmaal winst zien. 💡Hoewel ik een Z3/Z4 en een Audi TT zeker leuke autos vind (en soms ook snel)
Ga ik ze toch niet direct gelijkstellen/evenwaardig aan een Porsche hoor…
P blijft exclusiever… maar ik snap wel waar je heen wil…
Porsche wordt gewoon een BMW/Audi kloon, kleine SUV, grote SUV, sportieve sedan, instap sportmodel, doorgedreven sportmodel. Het enige wat nog ontbreekt is een instap sedan.
Niks op tegen: op en top technologie en kwaliteit maar de exclusiviteitspremie in de prijzen van Porsche moet dan wel verdwijnen. Eén van de redenen dat ik vandaag met een Boxster rijdt (en niet met een Z3/ TT cabrio) is omdat die Porsches badge veel exclusiever is dan eeen BMW/Audi badge.
Als die exclusiviteit verdwijnt waarom zou ik dan nog meer betalen voor een technisch evenwaardige auto ? 🙄
rjf schrijft:
Zeer on Porsche, dank u VW ! 😕
100% akkoord, ook “marc-marleen” volg ik hierin.
Op deze manier gaan ze ook mijn interesse verliezen.Mijn 996 heb ik onlangs verkocht voor iets exclusiever dan Porsche en als familiewagen heb ik nog steeds een Cayenne maar als ze op deze weg verder gaan zal de opvolger van de Cayenne geen Porsche logo meer dragen, spijtig.
Uiteraard heeft 911-lover ook gelijk dat het commerciële aspect hier primeert boven het exclusieve. Gelukkig zijn er nog exclusieven die geen toegevingen doen.
Ik ben benieuwd , maar zou net als de Boxster geen slechte zet zijn .
Het is en blijft een bedrijf en dat moet denken aan omzetcijfers .
Met exclusiviteit alleen wordt het heden ten dage moeilijk
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.