Porsche carrera coupe 3.0 van 1977

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Porsche carrera coupe 3.0 van 1977

• Maker
    Discussie
  • Aan de kenners een vraagje, hoeveel mag ik ongeveer betalen voor dit type 911 met een relatief lage km stand (100000km aantoonbaar) en in behoorlijk goede staat???

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Bekend spreekwoord bij ons is “van ruilen komt huilen” 😳
      Een “echte” 3.0 Carrera is wel apart en er zijn er niet echt veel van op de markt.
      Maar rijd liever in een verse 4S cabrio :driver:

Ook al doet hij dat zou hij toch moeten weten dat de prijzen van verschillende wagens steeds in verhouding moeten blijven tov elkaar. Flat6 ook met een korrel zout nemen: ik heb ook ong 25% minder betaald dan hun aangegeven richtprijs voor mijn 996…

Eigenaar leest hier misschien mee 😉

[quote=”luc993cabrio” post=130670]Oke thanks, zal alles eens laten checken, vraagprijs is behoorlijk lager dan 30k :up: :up: :up:[/quote]

:censored:

Den deal zal dus nie doorgaan :happydance: :happydance: :happydance:
              Was iemand die mijne 997 4s Cabrio wou kopen en vroeg of ik interesse had in zijn Porsche carrera 3.0 van ’77. Wou rond de 30.000€ voor zijn 3.0, iets waar ik mee akkoord kon gaan. :up: :up: :up:
              Dagje later was zijn overnameprijs plots gestegen naar 50.000€!!! en wou hij gewoon omruilen.
              Nu vind ik 50.000€ voor een 3.0 met 100.000km zeer veel, wagen was wel volgens hem in goede staat maar is nog altijd geen nieuwstaat hé.
              Prijzen zijn volgens Flat6 55000€ in concourstaat en 40500€ in perfecte staat voor ne 3.0 van ’77!!!
              Een 997 4s Cabrio 63000€ in concourstaat en 47500€ in perfecte staat.

Ne 3.0 zal mss op lange termijn stijgen in waarde :think: :think: :think: maar rij toch liever rond in nieuwer spul dan in een Porsche van ’77. Sorry aan de diehard’s maar elk zijne goesting hé :hail: :hail: :hail:

Wim

Verdiep je maar eens in de verschillen tussen een carrera 3.0 een SC of een 3.2 carrera.
                dan zul je zien waar het verschil in zit, plus dat er veel minder van gemaakt zijn.

Ook dan zul je weten dat dit geen mindere versie van de 3.2 is. 😉

Waarom zijn 3.0’s zo duur? ik zie ze meer als een mindere versie van de 3.2.

Het verschil tussen de 3.0Carrera en de SC ❓

click hier voor een hoop info en beetje kennersuitleg op het Nederlands P. forum.

[quote=”janullrieg” post=130690]waar kan men deze richtprijzen terugvinden ?[/quote]Vergelijken bv op mobile.de.

In de Franse “Flat6” of “RS Magazine” staan ook richtprijzen van verschillende type Porsches.
                        Zie http://www.flat6mag.com/pages/cotes.html

Ben benieuwd naar die Carrera 3.0, er zijn er maar een kleine 1500 van gebouwd in coupé versie. Lichter dan de SC en hoger koppel maw sterk gegeerd 🙂

In het duits boekje genaamd marktpreisse

jan

waar kan men deze richtprijzen terugvinden ?

Go for it zou ik zeggen 😀

Attachments:
                              • image.jpg

Oke thanks, zal alles eens laten checken, vraagprijs is behoorlijk lager dan 30k :up: :up: :up:

Idd die 3.0 carrera’s gaan behoorlijk wat geld!
                                  Wel kijken als alles klopt he Luc !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.