Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › porsche carrera targa ’85
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 9 maanden geleden door cdv.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
fosske schrijft:
op welk punt moet ik hem dan op de krik zetten?
Op de originele krik punten, midden onder de dorpel.
Zo komen voor en achterwiel gelijktijdig los.
Dus schrik niet als je hem dan aan bovenkant van de deur ziet wijken, maar mag niet meer als 1/2 cm zijn, norm van Porsche.
Blijft die daar binnen geen probleem.ieder jaar dient een auto minstens een kleine beurt te krijgen. maar dat motorolie nog niet aan vervanging toe is op 5000 km is intussen al wel geweten. een gepensioneerd CEO van Castrol (inmiddels overleden) heeft aangetoond dat moderne motoroliën gemakkelijk 100 dkm meegaan. zijn zoon zet intussen het Contra-Aquincumwerk van zijn vader verder tot ergernis van de oliemagnaten. kijk maar eens hoeveel een litertje Ow40 kost en hoeveel de marge daarop is !
die lange levensduur geldt dan weer niet voor remolie welke hydrofiele eigenschappen heeft. deze vervang je zeker bij een sportwagen tweejaarlijks. dat water aantrekken gebeurt ook bij een open verpakking dus geen oude remolie vervangen door oude remolie 😉Elke 5000km of één keer per jaar .
Ik doe tussen 2 en 3000km per jaar .
Elk jaar krijgt de wagen haar smeringik zal zeker al deze punten eens controleren. heb al eens 190 gereden en reed eigenlijk nog verrassend comfortabel, ook bij het remmen.
ik doe hem elke 5000 km op onderhoud, wat zouden jullie doen?
op welk punt moet ik hem dan op de krik zetten? qua roestbubbel heb ik enkel iets gezien op de deur, iets van ongeveer een vierkante centimeter
fosske
‘t Mijne is er eens afgevlogen 8)
Gewoon erop gelegd en vergeten aan te draaien… 😳
Tegen 90/uur ineens *floep*, paar fracties van seconden gedacht van “wat is’t nu??”, dan gestopt, opgeraapt, en buiten wat schrammen was er niets aan 🙂
Kwaliteit hé? 😉En niet verschieten als je eens snelheid maakt met je targadak erop deze op een bepaalde snelheid (weet niet meer welke het was) een halve centimeter omhoog floept waardoor je ineens veel ruisgeluid krijgt doch in eerste plaats je emrkt dat je een hart hebt .
Ik herinner me nog mijn eerste keer , ik dacht dat mijn dak niet vastzat en eraf wou vliegen . Man was dat schrikken .De volgende punten zijn als waarschuwing of tip, dus controleer die.
Roest onder rubber A-stijl
Roest dorpels en slotplaat
Roest onder de spatborden bevestiging Targa beugel
Roest versteviging druppels links en rechts
Dit kan tot gevolg hebben dat de carrosserie verzwakt, en de kont gaat hangen.
Dit kun je zien als je de wagen aan krik punt omhoog doet, gaat hij dan meer als 1/2 cm op bovenkant deur, is het proces begonnen.
Roest of blaas vorming op de voor schermen.
Soms is er aan de buitenkant niet meer te zien als een klein blaasje, maar daar achter kan het al aardig hopeloos zijn. 💡
Verder in de neus accubak en grond plaat controleren op roest en of deze vochtvrij is.
De zekeringen op tijd eens rond draaien met de vingers, want door corrosie kunnen deze wel eens slecht contact geven, met alle gevolgen van dien.
Kijk ook eens naar je versteviging van de ophanging vooraan, daar waar de triangel zit, deze durven ook wel gecamoufleerd te zijn met bitac, maar meestal als deze weg is, merk je dit met remmen en op hoge snelheid, auto is dan nerveus.
Verder een goede afstelling van ramen en targa dak zijn van groot belang, zodat deze waterdicht is.
Verder heb je waarschijnlijk nog een 915 bak, dus zorg dat deze goed afgesteld staat en dat er Swepco olie in gaat of zit, deze doet n.l wonderen voor een niet versleten 915 bak.
En bezuinig niet op onderhoud van de motor, dus bij olie wissel ook filter e.d meenemen.Ik denk dat je nu wat te controleren hebt, en hoop dat ik je niet bang gemaakt heb. 😉
zijn er nog mensen die nog met deze porsche gereden hebben, er nu nog mee rijden of iemand kennen die er mee rijd?
hebben jullie eventuele tips voor ‘zwakke’ punten van deze wagen?
alvast bedankt
het is een originele belgische porsche waarvan ik nu 3e eigenaar ben. De eerste eigenaar was een dokter uit Brussel waarna de auto naar een liefhebber gegaan is.
alles is nog origineel.
ikzelf woon nu in de streek rond Brugge en ben een jonge twintiger.
heb enkel een vriendin, nog geen kinderen en nog niet gehuwd.
heb wel zin in ritjes maar ben zeer veel van wacht op mijn werk, ik moet eigenlijk een beetje tussendoor genieten van mijn wagen en kan niet echt ritten plannenals er nog vragen zijn 😉
fosske
Ik had gisteren nog je PB’tje beantwoord . Heb je dat gezien ?
Tof dat je je hebt voorgesteld en van harte welkom geheten .Zeer leuke wagen .
Misschien nog wat meer info .
Origineel Belgische Porsche ?
Van welke streek ben je ?
In welke leeftijdscategorie zit je ?
Vrouw , vriendin , kinderen ?
Zin om mee op ritjes of uitstappen te gaan met leden van hier ?heb er nog veel hoor, maar zit nu niet op mijn pc, andere volgen nog;d
Fosske, dat kun je in dit draadje. https://porscheforum.be/index.php/forum/25-porsche-fotos/75552-nieuw-op-het-forum?limit=12&start=12#75659
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.