Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › Porsche CARROSSERIE GEZOCHT
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren geleden door POR71.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Daarvoor doe ik ook mijn hoed af…
Na de opbouw weet je wat je hebt en wat er gedaan geweest is, zo ben je zeker enkele decennia’s gerust!
Je moet ook natuurlijk weten hoedat je eraan moet beginnen
hoeveel uren heb je er al aangespendeerd?Veel suc6 met die project ❗ ❗
➡ en hou ons op de hoogte uiteraard 😉Een beetje GEK zijn helpt!
De wagen (carrosserie) die jullie zien is de Belgische kas van 911 van 1968. Deze zal eerst gerestaureerd worden. Als er later nog tijd/budget is komt de Engelse (zwarte 911 van 1971) zijn beurt.
Die hoop andere roest Engelse (de zwarte 911) heb ik trouwens zelf naar hier gebracht, een tocht van 23 uur onderweg, de wagen stond boven Manchester en 25 uur wakker geweest, ne mens moet er iets voor over hebben natuurlijk!
Je kan natuurlijk zo een type 911 coupe al kopen voor een +/- 12000 €, maar dan weet je toch niet echt wat je koopt.
VB: Als je ziet aan de linkerbalk wat voor een roest dat hier in zat en langs de buitenkant leek alles ok te zijn…..er staan er veel te koop met een verse verflaag en zichtbaar (1e zicht) alles OK.
Ik begin letterlijk van nul, de carrosserie wordt nog volledig gezandstraald, vervolgens volledig gelast en dan terug gestraald en vervolgens gemetalliseerd (met zink), niet in een bad maar erop gespoten. Ik probeer alle verborgen ruimtes zo goe mogelijk vrij te maken en dan hopsa alle (hopelijk) roest weg.
Op het einde van de rit zal de meerwaarde wel duidelijk zijn, alleszins voor mij daar ik weet dat ik een “echt” roestvrije 911 heb.
Daar die “zogezegde” roestvrije die aangeboden worden dit niet echt zijn, VB: De plaat die voor de heater duct zit kan je nooit behandelen als de balken erop blijven zitten….and so on
Alleszins BEDANKT aan iedereen die het project steunt, het helpt als je in het slijpstof zit en geen hand meer voor de ogen ziet 8)
GreetzErgens tussen het roest en de gaten meen ik nog een 911 te herkennen.
Maar waarom in hemelsnaam ga je die hoop roest in Engeland halen? De overtocht alleen moet al meer kosten dan de wagen waard is.
Veel respect voor het werk, dat alleszins, maar ik zie er de meerwaarde niet van in.
Je moet er maar aan durven beginnen ❗ 😯 ]
Ik heb er echt grote bewondering voor 😀
Daar moet je wel kennis en lef voor hebben omzo’n project te beginnen en voleinden.
RESPECTRH-SIDE WITHOUT REAR WING
DORPEL LINKS
DORPEL LINKS EN HEATER DUCT
AND a VERY RUSTY jacking point
Stripped roof, going topless ssssshaking, heeft er nog iemand een open dakje liggen 75,5 cm op 38 cm???
[quote=”stefx911″:2ptown8z]Misschien dat één van de moderaters dit topic kan verplaatsen ? Staat hier nu een beetje ongelukkig hé
[/quote]
Is hiermee gebeurd 😉
Die tweede carrosserie komt mij precies bekend voor!
Maarre, succes met deze projecten, mooi auto’s van te maken!
Ik zie dat je nog heel veel werk hebt.
Heel knap dat je de wagens terug gaat opmaken.Toch weeral 2 P’kes die van de schroothoop gered worden.
Mijn respect heb je alvast!Hou ons alvast via een fotoreportage op de hoogte van de vorderingen en als het niet lukt om zelf foto’s te posten geven we graag advies
Misschien dat één van de moderaters dit topic kan verplaatsen ? Staat hier nu een beetje ongelukkig hé
SUCCES!
En dan de andere Porsche van POR71:
Hierbij wat fotokes van de linkervleugel, wat onder de verbreding zat en van het dak, daar zat +/- 3 cm plamuur op….was hier en daar gebarsten natuurlijk…….
De auto heeft ooit een open dak gehad en ze hebben er ooit een zeer dun plaatje ingelast…..
Ik zal de gemailde foto’s al even voor jou posten:
Foto’s van de Engelse porsche van 1971 en de ophaling van England…en de eerste stripwerken….
Kan je de foto’s er niet zelf even opzetten ?
Gewoon uploaden met bv http://www.imageshack.us en dan de link in het topic zetten tussen de blokjesVoorbeeldje:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.