Porsche Cayenne 3.2 : ratelend/tikkend geluid.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Porsche Cayenne 3.2 : ratelend/tikkend geluid.

• Maker
    Discussie

• bzguy
    Deelnemer

Dag allemaal.

Bij toeval en via-via kwamen mijn vriendin en ik terecht bij iemand die zijn Cayenne 3.2 (manueel) verkoopt. Vrij hoge km-stand (200.000 km) maar in zeer goede staat van onderhoud.

Heb de wagen even testgereden, en ik hoorde een licht ‘geratel’ onder de motorkap, licht hoorbaar in de cabine.

Is enkel bij optrekken, door elke versnelling. Is een ‘geratel’, of ‘getik’ zoals je wil. Geratel gaat niet sneller naarmate de toeren oplopen, is een constante.

Wat kan dat zijn ? Kunnen dat vb kettingspanners zijn ? Of heeft een 3.2 een distributieriem ?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
      • Heb een gelijkaardig systeem (van FlashLube) op mijn Jag 🙂

S2

Op onze vorige SUV hadden we een LPI installatie met klepsmering. Is makkelijk te herkennen aan de flacon onder de motorkap (die je regelmatig moet wisselen), een verdeelblok, en leidingen die naar elke inlaatbocht lopen.

Is een systeem dat los staat van de LPI installatie. Bij ons was dit Valve Care van Prins.

http://www.prinsautogas.com/nl/producten/valvecare/valvecare.html

Heb mijn licht opgestoken bij een gedegen LPG-installateur : blijkbaar zijn de kleppen van een Cayenne nogal gevoelig, en bij rijden op gas moet er zeker en vast kleppen-smering toegepast worden.

Ofwel is er geen kleppensmering aanwezig op die wagen, ofwel is de afstelling niet goed, en op die manier geraken de kleppen beschqadigd en beginnen te ‘ratelen’.

Niet 100% maar hoogstwaarschijnlijk. Anyway, heb ‘m netjes laten staan 🙂

“In zeer goede staat van onderhoud” hoor je geen getik…. 🙄 Ga eens langs waar het onderhoud gebeurde, dan weet je wellicht meer over de wagen. Als je het beleefd vraagt kijk je gewoon mee op het scherm.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.