Porsche Cayman

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Porsche Cayman

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
  • Wim

      Hallo, na een paar jaar geleden een Boxster gekocht en terug verkocht te hebben, ben ik nu op zoek naar een Cayman.
      Twijfel tussen een 2.7 van 2009 met ca 52000 km (30.000 incl garantie) en een 2.9 van 2011 met 107000 km (28000 zonder garantie).

      De 2.7 is handgeschakeld, de 2.9 met pdk. Nog nooit met een pdk gereden… Leuk/niet? Ik ga zaterdag testrijden met de pdk.
      Handgeschakeld heeft wel wat mijn voorkeur.  Wat is belangrijker, 2009 met minder km of 2007 met dubbel zoveel, waarvan de jongste nog 2000 euro goedkoper is, maar wel zonder garantie… Keuzes keuzes.
      Alvast bedankt voor het advies.
       

      XXX

        De zoektocht is het leuke en spannende deel bij zulke aankoop.
        PDK of handgeschakeld, daar zijn zoveel meningen over als dat er mensen zijn;
        Je moet PDK eens gereden hebben om een oordeel te kunnen vellen.
        Zelf heb ik 10 jaar met een 911 van 1984 gereden en nu een Macan met PDK.
        2 verschillende wagens maar de PDK bevalt me wel, wees gerust je kan er sportief mee rijden hoor. 
        En ja, de opmerkingdat je dan je rechterhand vrij hebt om er ergens mee aan te krabben, ‘t zal wel 

        Garantie, op een wagen van een 10 jaar oud en in een garage gekocht is normaal het wettelijke (motor en versnellingsbak).
        Koop je zonder, doe dan een aankoopkeuring bij Porsche of een mechanieker die je vertrouwd.

        Typische Cayman tips kan ik u niet meegeven, maar daar zijn er genoeg op ‘t forum die dit wel kunnen.

        Succes !

          Qua rijdynamiek is een cayman bijna gelijk aan een boxster, alleen wat stijver.
          Keuze tss man/pdk moet je zelf maken na je testrit. Voor mij ligt de cut off bij de PK’s van de auto, hoe groter het motorkoppel, hoe meer een sportwagen baat heeft bij een supersnelle automatische versnellingsbak. Eens je het paddle shift rijden in de vingers hebt is dit net zo aangenaam en interactief als manueel schakelen.
          Kijk vooraf ook eens naar het verschil in BIV en jaarlijkse rijtaks.
          En tot slot is idd een degelijke aankoopkeuring net zo belangrijk als het jaar garantie.
           

            Mijn gevoel zegt: neem de 2,7. Maar probeer uiteraard ook de 2,9.

            1/ Dagelijkse auto die je in alle verkeersmiserie moet kunnen rijden: PDK all the way. Mijn vorige 981 2,7 PDK gebruikte ik elke dag, perfect gewoon. 
            2/ Hobbywagen: naar goesting, voor mij manueel. Ik wil wat te doen hebben.
            3/ Racetrack addict: PDK, veel sneller.


            @DeePee
            : ik vind juist het omgekeerde: mijn Cayman 2,7 had relatief weinig koppel, zeker vergeleken met de huidige 3,0 turbo van de 911 en 911S. Maar doordat de PDK bliksemsnel terugschakelde en in de hogere toeren ging als je het gas op de plank stampte, was het toch een snelle auto. Enkel in de bergen voelde die underpowered. 

              De juiste keuze blijkt nadien 

              – Een 2.7  van 2009 : een kans op IMS  -lager preventief al dan niet vervangen blijft van toepassing  :     model is eigenlijk  uit 2008 of serie  1    en 245pk rijk 

               -Een 2.9  : facelift model en direkte injektie : in principe net iets betrouwbaarder  en ook een 265pk  rijk : 
                Voor  een goede serie 2 met 30.000km vraagt men  momenteel vlug een minimum van  34 à 39 K€ 

              Succes bij je aankoop  ! 

              groet Paul

                Ik denk dat de eerste 987.2 Cayman en Boxsters met 2.9 motor vanaf 2009 nog geen dfi motoren waren. Wel de 3.4L bouwjaar 2009 hadden een dfi motor. De eerste dfi motoren hadden problemen met de benzinepomp. De 987.2 modellen 2009 hadden reeds de 9A1motor zonder ims. In feite dezelfde motoren als in de 981, maar 5 mm minder slag.  Blijkt één van de meest betrouwbare flat-6 motoren te zijn. 

                  Ik bedoel 5mm minder slag voor de overgang van de niet dfi 2.9 naar de wel dfi 2.7L. 

                     

                     

                    Wim

                      Bedankt alvast voor de tips en advies! Altijd leuk!
                      Morgen verhuist mijn Exige naar NL en zondag ga ik naar die 2.9 kijken. Taksen vallen altijd tegen natuurlijk zeker tov mijn Lotus Exige (320 euro ofzo)…
                      Wil die pdk eens testen, circuit zeg ik al jaren, maar komt er niet van (op een ritje op de Nurburgring na)…
                      We zien wel, ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

                      Wim

                        Deze namiddag gaan kijken en testrijden. Super vriendelijke verkoper! Mooie wagen, alles leek te kloppen en een redelijk mooie deal afgesloten! Binnenkort volgen de foto’s!
                        Tx all.

                          gefeliciteerd met de aankoop en veel veilige km gewenst !!
                          welke kleurencombo heeft die 2.9 ?
                          wat is je eerste indruk in vgl met de exige?
                          wat is je eerste indruk van de pdk?

                          Wim

                            Tx!
                            Kleurencombi is black on black…
                            Vergelijking met de Exige… goh die gaat kwa looks altijd een speciale plaats hebben in mijn hart! Super knappe wagen maar rammelen dat die deed, ni normaal! Daarmee moest je snel rijden en dan hoorde je dat niet meer omdat het motorgeluid gewoon te intens was voor je oren… Elk bultje en putje voelde je x 10 tov een gewone auto. Gewoon speciaal eigenlijk en een mega groot verschil tov onze Volvo xc40 P8 (firma auto van de vrouw). Daarmee dat het ook zo leuk was om in te rijden. Soit, hij is verkocht dus gedane zaken nemen geen keer.
                            De Porsche is gewoon degelijker, robuuster en filtert alles mooi weg. Meer een gewone auto dus tov de Exige als ik dat mag en kan zeggen.
                            Tip voor mezelf : uitstapje naar Carnewal komt er aan heel binnenkort! Snap niet wat mensen hebben met het 6cylinder geluid als er een carnewal geluid bestaat maar t zal aan mij liggen.
                            Pdk, tja moet je gewoon worden duidelijk. Je kan op drie manieren schakelen dus dat is nog even uittesten wat ik t leukste vind….
                            More to come! Kijk er naar uit!

                              Dikke proficiat met je aankoop 
                              …..en we wachten vol ongeduld  op de foto’s hé 
                               

                                proficiat met de aankoop !! 
                                pheauteaus??? 

                                  Proficiat met de aankoop! 

                                  Mijn 981 had ook een Carnewal GT uitlaat. Perfect decent voor lange ritten en voor de prijs van 500€ moest ik het niet laten. 

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.