Porsche Cayman

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Porsche Cayman

  • Maker
    Discussie

  • Wim

      Hallo, na een paar jaar geleden een Boxster gekocht en terug verkocht te hebben, ben ik nu op zoek naar een Cayman.
      Twijfel tussen een 2.7 van 2009 met ca 52000 km (30.000 incl garantie) en een 2.9 van 2011 met 107000 km (28000 zonder garantie).

      De 2.7 is handgeschakeld, de 2.9 met pdk. Nog nooit met een pdk gereden… Leuk/niet? Ik ga zaterdag testrijden met de pdk.
      Handgeschakeld heeft wel wat mijn voorkeur.  Wat is belangrijker, 2009 met minder km of 2007 met dubbel zoveel, waarvan de jongste nog 2000 euro goedkoper is, maar wel zonder garantie… Keuzes keuzes.
      Alvast bedankt voor het advies.
       

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
      • [quote=”boxsterfreak post=287570 userid=6556″]Hey, yep, na twee weken ongeveer al. Hoe hard er ook gestoeft wordt over het 6 cylinder geluid, eens je een Lotus gehad hebt, klinkt elk geluid maar magertjes…
        Carnewal heeft dat mooi opgelost voor 500 euries. Top geratel zodat de buurvrouw ook weet en hoort wanneer ik vertrek ‘s morgens (gelukkig op een deftig uur). Zalig geluidje. Echt een aanrader.
        Dat niet iedereen dit heeft, snap ik eigenlijk niet, maar soit, t zal aan mij liggen. Ik ben er blij mee![/quote]
        Ben vandaag nog maar geweest en hoor het bij elke kilometer al veranderen…

        Wim

          Hey, yep, na twee weken ongeveer al. Hoe hard er ook gestoeft wordt over het 6 cylinder geluid, eens je een Lotus gehad hebt, klinkt elk geluid maar magertjes…
          Carnewal heeft dat mooi opgelost voor 500 euries. Top geratel zodat de buurvrouw ook weet en hoort wanneer ik vertrek ‘s morgens (gelukkig op een deftig uur). Zalig geluidje. Echt een aanrader.
          Dat niet iedereen dit heeft, snap ik eigenlijk niet, maar soit, t zal aan mij liggen. Ik ben er blij mee!

            Beste

            Een vraag:
            Ben je ondertussen al langs Carnewal geweest?

            Wim

              Net op onderhoud geweest.

              Remmen zou hij nog even laten omdat de remblokken gelijk zijn afgesleten met de groeven. Binnen paar maand in de lente dus, de blokken en de schijven laten veranderen in één keer.

              De banden kunnen nog een paar duizend km mee, dus kosten voor later (valt me op dat er altijd wel kosten aan zijn, ondanks dat ik dacht dat deze nu perfect onderhouden was en ik nog wel een km of 10.000 mee kon)…
              Voor de rest, perfect.

                Post eerst eens wat detailfotos van die groeven in je schijven ?!  Misschien is vervanging helemaal niet nodig.
                Ervaring leert dat remschijven meestal veeeeeeeeeeeel te vroeg vervangen worden.

                  Dit hier is geen Porsche maar je kan voor 300-400 euro je leven niet riskeren, toch?
                  Zelfde effect als een klapband wanneer dit gebeurt:

                   

                   

                    [quote=”boxsterfreak post=286731″]Schijven :
                    https://www.remonderdelen.nl/auto-onderdelen/remschijven/porsche/cayman-987/29-32075/09c88011?gclid=EAIaIQobChMI7rq_5sre8gIVgeR3Ch3CEATDEAQYAiABEgICovD_BwE

                    Remblokken
                    https://www.autodoc.be/brembo/1661655?gshp=1&gclid=EAIaIQobChMImsnTisve8gIVls13Ch2-GA-PEAQYASABEgLFt_D_BwE

                    Mis ik nog iets? 300+60 = 360 euro afgerond…? Hoe komen jullie aan 2.000?[/quote]
                    Porsche materiaal inclusief werkuren en btw door een gespecialiseerde garage
                    Ik kan eens nakijken, he t was al 3 jaar geleden of zo. En voor een 981

                    Wim

                      Is enkel de voorzijde die vol groeven zit hoor…

                        360 is enkel voor de voortrein
                        je mist nog de slijtcontacten en de hele set voor de achteras
                        800 euro zoals krok al aangaf zal dichtbij landen

                        Wim

                            Zelf doen is niks aan Max: 800 €

                              Proficiat!

                              Remschijven en blokjes rondom +/- 2k€ met OM gerief

                                 Voor ritjes rond de kerktoren : geen probleem 

                                 Voor snellere ritten op autosnelweg en dergelijke ; best even de dikte van de remschijf  laten opmeten  door kenners

                                 Voor vervangen : keuze in overvloed gaande van officiel   PZ , forumsponsors zoals Van Beurden oa  en  nog enkele  lokale specialisten  waar andere forumleden u hierbij kunnen verder verwijzen  

                                Met originele remschijven en blokken  ga je het langst plezier hebben , met parallel onderdelen , beduidend minder 

                                 Bij de keuring meten  ze enkel of het remvermogen links en rechts (bijna )gelijk is  en ze kijken  vluchtig of er nog remvoering aanwezig is  

                                Wim

                                  Daar vreesde ik ook al voor. MOmenteel merk ik er niets van als ik rem of rij… Gewoon nog laten dan of? Bij de keuring hebben ze er ook niets van gezegd. Waar vervangen/prijs?

                                    Mooie Cayman 

                                     Teveel groeven in de schijven ,? volgens mij zijn de remblokvoeringen van te hard materiaal  en er werd goed geduwd op het rempedaal
                                      Beide vervangen  op termijn lijkt me aangeraden 

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.