Porsche Cayman 3.4i S vs 997

Home Forum Porsche Talk Porsche Cayman 3.4i S vs 997

• Maker
    Discussie

• T-911
    Deelnemer

Deze week voor de eerste keer in mijn Porsche-carriere het stuur in handen genomen van een Cayman bj 2006, 3.4i S.

Altijd gedacht dat 911 het leukste was om mee te spelen, maar die Cayman heeft me aangenaam verrast.. :applaus:

Had een supergevoel van snelheid en optrekken.. Baanligging was ook super en met de PSM af. Het was me een openbaring.

Ben eens gaan kijken naar de prijzen van die dingen en die zijn zeer aangenaam tov de 911. Verwacht dat die dingen populairder gaan worden met de nieuwe regelgeving van 1 januari tov de 996 met zijn EURO3.
      Of ben ik de enige die :hail:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • Ive

da’s ook een optie, maar ik heb geen plaats voor drie auto’s en ik laat er ni graag ééntje buiten staan. Al zeker geen Porsche hé
        Dus eigenlijk ook geen optie :bounce:
        Maar ‘k weet wat je bedoeld 😀

Ge kunt ook uwe Boxster houden een 944 bijkopen. Heb dit weekend mijn kinderen er een ingepuzzeld en dat lukte. Dochter is minder dan een kop kleiner als mij. :). Voor lange afstanden zal dit niet geschikt zijn maar voor een uurtje moet dat wel lukken 🙂

Ive

Ja Harley G, laatste keer hebben we nog in Bar du Port aan ‘t bijkletsen geweest over onze Boxsters. Maar de interesse in een 4 zitter (2+2 eigenlijk) wordt toch groter en groter ze.
            Hopelijk tot morgen weer op ‘t Eilandje? :salut:

[quote=”mark986″ post=224769]Ik denk dat ze die 10jaar overleefd hebben, die kinderziektes eerder verkoudheid zijn waar de ouder meteen aan longontsteking denken[/quote]

Dat is ook mijn gedacht. Kinderziektes worden meestal in de eerste jaren opgelost, na 10 jaar gaat het eerder om slijtage ea.
              Anderzijds heb ik na Herman zijn probleemke (de 997 eh) toch ook wel eventjes moeten slikken. Een 997 heeft hier toch ook een tijdje op de lijst gestaan.

Ive

Volgens mij is er al een topic over geopend Floere.
                Mensen zijn al vollop aan ‘t brainstormen om iets in mekaar te steken :happydance:

Misschien wel off-topic maar hier ook wel interesse in schotland voor 2017.
                  Grts floere.

Ik denk dat ze die 10jaar overleefd hebben, die kinderziektes eerder verkoudheid zijn waar de ouder meteen aan longontsteking denken

Ive

Allemaal tips die héél bruikbaar zijn lijkt mij.
                      Mààr: de eerste generatie 997, was die wel betrouwbaar? Had die niet veel last van kinderziektes? :think:

maar als ik dan weer met de 997 rij… :engeltje: :happydance: :driver:

there is no best.. volgens mij goede concurenten. op het circuit zal het van de chauffeur afhangen.. :popcorn:

Rij sinds ongeveer anderhalf jaar in mijn Boxster S (met ongeveer 300 pk door wat Cargraphic aanpassingen).
                          Sinds 4 maanden ook rijder van een Cayman S Sport (standaard 300 pk).
                          Afgezien van het vermogen dat ongeveer gelijk is rijdt de Cayman veel sportiever (deze heeft dan wel weer PASM en een Sport Chrono Pack).

Als je wil upgraden vanwege rijgenot ga dan voor een Cayman, niet zo zeer vanwege het vermogen (en gewicht) meer rijgenot maar ontegenzeggelijk vanwege de middenmotor!

Hier nog ff een mooi filmpje met uitleg:

En tja, als de “upgrade” moet vanwege kinderen of zo die mee moeten dan zit er niets anders op…
                          (M.i. minder puur rijgenot maar zeer zeker geen straf of “behelpen” in een 911 (997) met de motor achterin).

[quote=”Ive” post=223912]Ik heb zelf een boxster S van 2006 met de 3.2 280pk motor en ben er zéér tevreden van.
                            Zoals hierboven vermeld, het is elke dag opnieuw een plezier om achter het stuur te kruipen. Zalige wagen gewoon.

Ik zou hem volgend jaar graag willen wisselen in een 996 4S of een 997 om de enige reden dat mijn 4 jarig zoontje dan mee kan op uitstapjes en ritjes. Nu in een tweezitter is dat uitgesloten helaas.
                            Ik moet wel toegeven dat ik bang ben om in te boeten op rijgedrag of rijkwaliteiten want mijn 987 is perfect in orde en rijdt zaaaaaalig

:happydance:[/quote]

Ik heb de 996 4s gehad en de Boxster s 3.4, als je upgrade zou ik de 997 nemen.
                            De 996 4s heeft door de rode band de mooiere achterkant al is dat persoonlijk. De rijkwaliteiten van de 997 zijn gewoon op een ander niveau aangaande comfort etc.

Zit een beetje met hetzelfde, nu 2kleine hondjes dus een Boxster of cayman is nt meer van toepassing als we met 4 wegwillen…

Een poll bij een Nederlandse blog is héél wat anders dan de mening van een stel autogekken :driver: als die van EVO…

Leuk wagens inderdaad!

Bij Evo werd de GT4 wagen van het jaar, maar bij de poll van [URL]www.autoblog.nl[/URL] staat deze voorlopig pas op de tweede plaats. Na de… XC90! What are people thinking?

Hier zit toekomst in, misschien posts verplaatsen naar nieuwe Topic ” PFB trip to Scotland 2017″

Voor Schotland +1, (maar we zijn aan het afwijken)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.