Porsche Cayman 3.4i S vs 997

Home Forum Porsche Talk Porsche Cayman 3.4i S vs 997

  • Maker
    Discussie

  • T-911
    Deelnemer

      Deze week voor de eerste keer in mijn Porsche-carriere het stuur in handen genomen van een Cayman bj 2006, 3.4i S.

      Altijd gedacht dat 911 het leukste was om mee te spelen, maar die Cayman heeft me aangenaam verrast.. :applaus:

      Had een supergevoel van snelheid en optrekken.. Baanligging was ook super en met de PSM af. Het was me een openbaring.

      Ben eens gaan kijken naar de prijzen van die dingen en die zijn zeer aangenaam tov de 911. Verwacht dat die dingen populairder gaan worden met de nieuwe regelgeving van 1 januari tov de 996 met zijn EURO3.
      Of ben ik de enige die :hail:

    12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • Als Scania daar tegen dan zijn Schotse finance afdeling op het niveau van hun Italiaanse wil krijgen ziet het er goed uit. Er zijn alvast genoeg Lochs om de boot te laten varen… :engeltje:

          Ook hier kandidaat (en vooral ook kandidate) voor Schotland 2017 als het in het bouwverlof kan ingepland worden.

            [quote=”deepee” post=223934][quote=”TheFab” post=223909]In die omgeving wil ook wel een weekske of 2 rondtoeren. :up: :up:[/quote]

            +1, ik heb alvast één en ander opgezocht en op het forum geplaatst tussen “de mooiste (berg) routes”.
            zin om dit mee in elkaar te puzzelen en andere forummers mee op sleeptouw te nemen in 2017?[/quote]

            Count me in.

              Ik heb horen zeggen dat er daar veel spookrijders rondrijden :mrgreen:

                Schotland is ZEER de moeite!Prachtige wegen,geen drukte en prentkaartzichten.In 2006 gedaan met TVR (club)- 5 daagse.
                Op 5 dagen 1 dagje regen. Best doen in juli-augustus. Nacchtboot van Rotterdam of Ijmuiden naar Newcastle, uurtje rijden en je bent in Schotland.

                  +2 … denk alleen dat het weer daar een moeilijk in te schatten factor is in Noord Schotland !

                    [quote=”TheFab” post=223909]In die omgeving wil ook wel een weekske of 2 rondtoeren. :up: :up:[/quote]

                    +1, ik heb alvast één en ander opgezocht en op het forum geplaatst tussen “de mooiste (berg) routes”.
                    zin om dit mee in elkaar te puzzelen en andere forummers mee op sleeptouw te nemen in 2017?

                      Toen ik 7 jaar geleden mijn eerste porsche ging kopen ben ik eerst met de 997 en daarna met de 987 gaan rijden, ik had dadelijk door dat de cayman zich veel makkelijker liet sturen dan de 997 met zijn zware kont. Omdat ik nog geen ervaring had met achterwiel aangedreven wagens de 987 gekocht en dit jaar vervangen door, jawel een 981.
                      Als er in mijn directe omgeving iemand spreekt over een porsche of de aankoop ervan spreken ze altijd over de 911, mijn antwoord is daarna altijd kort en bondig, koop u een boxster of cayman en leer daar eerst goed mee rijden.
                      Wat ik er ook bij vertel is dat je daarna waarschijnlijk geen andere wagen meer wil.
                      Er wordt wel eens vertelt “once you go black you never go back” ik heb dat met de Cayman.
                      Je kan dat ook combineren, koop een zwarte cayman. :sarcastisch

                      Ive

                        Ik heb zelf een boxster S van 2006 met de 3.2 280pk motor en ben er zéér tevreden van.
                        Zoals hierboven vermeld, het is elke dag opnieuw een plezier om achter het stuur te kruipen. Zalige wagen gewoon.

                        Ik zou hem volgend jaar graag willen wisselen in een 996 4S of een 997 om de enige reden dat mijn 4 jarig zoontje dan mee kan op uitstapjes en ritjes. Nu in een tweezitter is dat uitgesloten helaas.
                        Ik moet wel toegeven dat ik bang ben om in te boeten op rijgedrag of rijkwaliteiten want mijn 987 is perfect in orde en rijdt zaaaaaalig

                        :happydance:

                          Met een 991 heb ik niet gereden toen ik vorig jaar uitkeek naar een 981 Cayman want mijn budget reikte niet verder. Daarbij kon je in al die Britse bladen (Evo, Car, Autocar, Top Gear Mag) lezen dat de 981 Cayman zeker niet minder rijdt dan de 991.

                          Ik ben zeker geen extreme piloot maar na één jaar achter het stuur ben ik nog steeds bijzonder opgetogen als ik in de auto stap. Wat een machine!

                            In die omgeving wil ook wel een weekske of 2 rondtoeren. :up: :up:

                              voor het eerst kregen de ingenieurs van porsche de kans om de intrinsieke sterkte van het middenmotor concept bijna onbeperkt in de praktijk toe te passen. de marketeers moesten voor één keer terug in hun kot … en het resultaat is er.

                              niet voor niets is de GT4 uitgeroepen tot “car of the year 2015” door een uitgebreide groep experts (waaronder eentje met een CGT+F40 in z’n eigen garage) verenigd door EVO magazine.
                              de concurrenten waren nochtans niet de minsten: Lamborghini Aventador LP750-4 SV – McLaren 675LT – Porsche 991 GT3 RS – Ferrari 488 GTB – Chevrolet Camaro Z/28 – Lotus Evora 400 – Mercedes-AMG GT S

                            12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.