Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › Porsche cayman 718 verlagen ?
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door mario de kuysscher.
-
MakerDiscussie
-
8 december 2017 om 16:44
Hallo iedereen,mijn naam is Mario. IK ben sinds kort eigenaar van een Porsche Cayman 718. Nu is er toch veel ruimte tussen mijn wiel 20 inch en de wielkast,vooraan 5cm en achteraan 3cm.
Wie heeft ervaring met het verlagen van zijn wagen ?
Gisteren gaan luisteren en daar werd mij voorgesteld om de kw v3 te plaatsen ? Ervaring iemand ?
Nu komt daarbij herkeuring geometrie ?
Andere voorstellen ?
Bij officiële Porsche dealer luisteren ?Attachments: -
MakerDiscussie
-
Een dag met een Gt4 dat zal wel de moeite geweest zijn.
De drempels een van de obstakels in mijn mogelijke aanpassing wordt vervolgd ……De 981 was leverbaar met een 20 mm verlaagde passieve ophanging. Voor mij persoonlijk zou dat de limiet zijn denk ik.
Dit jaar heb ik een dag met een GT4 getoerd. De GT4 was 30 mm verlaagd maar heeft wel PASM. Die was redelijk hard. Daar zou ik nog kunnen mee leven, maar de extra voorzichtigheid bij verkeersplateau’s is wel vervelend.
Ik heb geen PASM, die 1 cm leek mij geen meerwaarde maar ….
Ook hier naar volle tevredenheid KWV3 onder mijn 968 CS steken. Met attest en keuring nadien geen enkel probleem. Wel dien je elk jaar het attest te tonen en een klein surplus te betalen bij de keuring.
Vraagje aan de Porsche specialisten hier ? Kan je je voertuig bij een OPC niet laten “nachrusten” met een PASM ? Het staat wel niet op hun website maar ze bieden toch ook een complete Sportabgasanlage aan als na-uitrusting
Verlagen van een voertuig in Belgie .
Hier vind je de wettelijke uitleg van de Goca beschreven onder punt 1.4 http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-verbouwingen-tuning#doc verlaging
Dus het kan ,maar in elk keuringsstation in Vlaanderen kan je soms lichte “tegenstrubbelingen hebben. Hangt ook af van de keurder en zijn stationschef.
In Wallonie zijn ze veel soepeler!.
Je bent eigenlijk vrij van keuze waar je je voertuig aanbiedt. Enkel bij een herkeuring moet je je aanbieden in het station waar je voertuig werd afgekeurd. http://www.afsprakenautokeuring.be/gocaEnkele jaren geleden was het een compleet grijze zone, nu zou het vlotter moeten verlopen
Maar ondertussen weten we nog altijd niet of de auto PASM heeft of niet? Want met PASM is de auto al één cm verlaagd. Op het oog zou ik gokken dat de jouwe geen PASM heeft.
Let toch maar op voor het comfort. Er zijn dames die liever wat zachter vervoerd worden…
Dank u voor jullie reacties, heel nuttig.
Ik luister eens naar de mogelijkheden en neem mijn tijd en zie dan wat ik ga doen.
Indien aanpassing laat ik het zeker horen.
Ik heb een kleine aanpassing gedaan aan mijn reflectoren, die zijn nu donker.Ik moet er nog een foto van nemen 😉Ik ken er. de ballen van, maar ik weet wel dat er op de website van Carnewal voor de 981 een Bilstein B16 Damptronic kit staat “enkel voor auto’s met PASM”. Anders is het de PSS10 variant.
Geen flauw idee of dit legaal is in België want hij verscheept veel naar het buitenland. Vragen staat echter vrij.
Edit: Drip was me net voor! :first:
PS: ja, ik heb er ook al aan gedacht. Maar eigenlijk heeft het weinig zin om aan een perfecte ophanging te prutsen. Ik stel voor dat er eerst een paar maanden zoals hij is mee wordt gereden. Met of zonder PASM.
Aaah, hier staat de foto van uw machien :up:
Inderdaad, wa hoog op zijn poten hé.Ga een horen bij Carnewal http://www.carnewal.com/
Die hebben wel wat voor de rijhoogte en gelijk ook eens een soundcheck doen daar.
Velen van ons forum hebben hun uitlaat daar laten aanpassen naar een meer geschikt brulletje :happydance:Succes met de verlaging en graag foto’s van voor en na en ook de details van de gekozen set, we weten die technische rommel graag.
Ik heb kw ‘s v3 laten plaatsen onder mijn 993 S. Ik ben daar zeer tevreden over : je kunt de hoogte en de hardheid afstellen naar eigen goeddunken. Ik vond ook dat er iets teveel opening was tussen wielkast en wiel (ondanks dat een S sowieso al 2cm. standard lager is dan een 993).
Wat wel is, je boet iets in aan comfort t.o.v origineel, zelfs in zachtste stand.
Je moet set inderdaad laten installeren door erkende handelaar.
De set moet een goedkeuring hebben (KW geen probleem) en je moet naar speciale keuring. Dat ging allemaal heel vlot hoor.Porsche Active Suspension Management (PASM)
Optional PASM, the electronic damping control system, continuously adjusts the damping force on each wheel, based on current road conditions and driving style. In addition, the body sits 10 mm lower.
PASM has two modes, which can be selected using a separate button on the centre console: ‘Normal’, which is a blend of performance and comfort, and ‘Sport’ where the setup is much firmer.
The results are tangible: increased driving stability, improved comfort and enhanced performance.[b]
PASM sports suspension[/b]The body sits 20 mm lower. The springs are harder and shorter, and the anti-roll bars on the front and rear axles are stiffer. The result is another plus for performance – combined with a surprisingly high level of comfort.
Mooi kleur +2!!
Belangrijk is te weten of de auto PASM heeft of niet?
Zo ontdek je dat ‘correcte info’ slechts gedeeltelijk ‘correct’ is, zelfs al wordt die niet aan een cafétoog gedeeld…
Sans rancune…Een forum dient om correcte info te delen, waar je zeker van bent, anders heeft de vraagsteller er niets aan, meer nog, geraakt op het verkeerde pad. Als je het niet weet kan je beter je veronderstellingen ergens aan een toog gaan verkondigen en afwachten tot het juiste antwoord gegeven word.
uitleg van Ghost klopt, enkel moet er een geometriekeuring ondergaan worden, geen keuring na ongeval
geometriekeuring: opmeting uitlijning na verlaging
keuring na ongeval: geometriekeuring + opmeten punten chassisover verlagen is al veel geschreven op het forum… gebruik de zoekfunctie even…
Alles hangt af van je wensen en budget, een set veren van 350euro of een complete kit voor het 10voudige…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.