Porsche cayman 718 verlagen ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Porsche cayman 718 verlagen ?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,mijn naam is Mario. IK ben sinds kort eigenaar van een Porsche Cayman 718. Nu is er toch veel ruimte tussen mijn wiel 20 inch en de wielkast,vooraan 5cm en achteraan 3cm.
    Wie heeft ervaring met het verlagen van zijn wagen ?
    Gisteren gaan luisteren en daar werd mij voorgesteld om de kw v3 te plaatsen ? Ervaring iemand ?
    Nu komt daarbij herkeuring geometrie ?
    Andere voorstellen ?
    Bij officiële Porsche dealer luisteren ?

    Attachments:
    • 20171122_154148.jpg
4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • @Ghost: Waarom geef je zulk een antwoord ❓

      Omdat ik neerschrijf wat ik ervan denk. En wat iemand denkt kan/mag soms verkeerd zijn. Ik heb mijn antwoord niet geformuleerd als ‘absolute wetenschap’. Zie: ‘ik denk’ en vrees ervoor’.
      Heb mij hier nog nooit gepresenteerd als ‘kenner’ maar op een forum mag je toch, op een beleefde manier, schrijven wat je denkt dienaangaande.
      Mijn welgemeende excuses aan Ghost voor zoveel onzin.

        Waarom geef je zulk een antwoord ❓

        Er kan in België WEL verlaagd worden.
        Je moet zorgen dat je veren/dempers koopt met de nodige documenten voor België.
        KW levert die op geschikte sets voor uw wagen..
        Dan moet die je laten plaatsen door een erkend bedrijf, eigenlijk alle garages en bandencentrales.
        Dan verplicht naar keuring.
        “keuring na ongeval” noemen ze dat.
        Daar zal de geometrie van de verlaagde wagen gemeten worden alsook de minimale bodemvrijheid 11 cm ± 2 cm dacht ik.

          Dag Mario.
          Proficiat met je wagen en welkom op het forum.
          Je persoonlijke introductie lijkt me nogal ‘summier’ en verwacht je maar aan vragen voor een meer gestoffeerde eerste introductie.
          Ben persoonlijk wel zeer geïnteresseerd in je vraag (heb ook een C) maar het antwoord daarop zal je wel van de meer technisch onderlegde forumleden krijgen.
          Wat de technische controle betreft -in België- denk ik dat je idee niet te verwezenlijken is. Ik veronderstel dat een herkeuring niet nodig is-liefst niet- want indien je de C zou aanbieden voor herkeuring voor de aanpassing in kwestie, dan zal het toch een ‘no-go’ worden vrees ik, want niet conform aan het originele GV attest. Voor jou de eerste 4 jaar-vrijgesteld van TC- dus geen probleem moest je de aanpassing toch doorvoeren, maar na deze periode of bij verkoop…
          Ben benieuwd wat de anderen ervan denken.

          Wim

            Welkom en mooie kleur. :up:

            Voor de rest ga je hier wel antwoord krijgen van uw mede landgenoten, wat veranderen aan de auto, keuring en België 😉 is meestal ambras.

          4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.