Porsche Cayman 987.2 2.9 2009

Home Forum Stel jezelf even voor ! Porsche Cayman 987.2 2.9 2009

• Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal

Na jarenlang met BMW gereden te hebben ga ik de overstap maken naar Porsche…
    Vorig jaar heb ik een BMW E39 ingeruild voor een BMW Z4 e89. Meermaals verschillende reviews opgezocht en bijna elke keer wordt dit model vergeleken met de Cayman. Daarover beginnen nadenken en uiteindelijk is/was mijn doel om tegen 2023 met een Porsche te rijden…
    Nu vorige week kreeg ik het in mijn hoofd om de Z4 eens te koop te stellen… Binnen de 2 dagen was deze wagen al de deur uit met de bedoeling terug een Z4 aan te kopen met weliswaar een zwaarder motorblok…
    En plots, na wat zoeken, kwam ik uit op een Porsche Cayman van bouwjaar 2009 met amper 80.000km..

Ik ga de knoop doorhakken en voor de Porsche gaan…

Nu zaterdag ga ik kijken en hoogst waarschijnlijk, na een stevige inspectie, de auto aankopen.

Ik vind het voor mijzelf redelijk zot omdat ik in eerste instantie ‘maar’ ‘gewoon’ een leerkracht ben en daarnaast coach in gymnastiek.

Maar ik heb in mijn leven al heel wat mensen verrast met dingen die ik bereikt heb en waarom deze trent niet verder zetten… Je leeft tenslotte maar 1 keer…

Ik wil in 2de instantie ook iets aankopen waarvan ik weet dat ik binnen dit en een paar jaar mijn geld gewoon terug heb… Met de Z4 heb ik er zelfs aan verdiend…

Dus… Mijn leven als Porsche-eigenaar start hopelijk dit weekend…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
    • Neen, ik wou de wagen verlagen met de ophanging van de ‘R’ maar dan werkte de PASM niet meer…

Toch nog snel een vraagje als het mag
        Heb je uiteindelijk de wagen laten verlagen?
        En zo ja met de Eibachs?

I did a thing…

Deze wordt eind deze week verkocht of overgelaten aan de garage…
          De ‘nieuwe’ stel ik voor wanneer ik ze heb…

Deze topic mag dus gesloten worden…

[quote=”boxsterfreak post=289449 userid=6556″]en groot verschil tov de standaard carnewal behandeling? ik vind de mijne nog steeds meer dan voldoende mooi klinken…[/quote]
            Ja, toch wel… Het geluid vind ik nu echt de max!!
            En niet alleen wat betreft geluid…
            Ik heb de wagen vorig jaar op de testbank gezet en meteen ook getuned… Daar voelde ik niet zo heel veel van…
            Nu, met de sportcat’s, is het verschil echt wel metkbaar…

Wim

en groot verschil tov de standaard carnewal behandeling? ik vind de mijne nog steeds meer dan voldoende mooi klinken…

Respect voor andermans gerief en zeker een Porsche is tegenwoordig ver te zoeken….

Verlaging moet nog even wachten…

Vandaag de wagen terug binnen gedaan bij Carnewal…
                  De Carnewal 200cel sportcat’s komen eronder…

Begin oktober de wagen binnen omdat er iemand een bluts in mijn deur heeft bezorgd en uiteraard niks achtergelaten…

Tijd voor de volgende stap…
                      ik wil de wagen een klein beetje lager tegen het asfalt leggen… Niet teveel, gewoon de wielkasten een beetje meer opvullen…
                      Nu… De wagen heeft de ‘PASM’ optie…

Kan ik de wagen verlagen?
                      Komt de wagen lager tegen het asfalt met de Spider-ophanging?
                      Welk(e) merk(en) adviseren jullie?

Het is puur praktisch… 

Mooie sound!

XXX

Lekkeuuur 

[quote=”hioctane102 post=287596 userid=11309″]Een avi, mpeg, … file uploaden naar PFB is idd niet mogelijk.  
                                Wel kan je het elders plaatsen en de URL ernaar hier zetten.[/quote]
                                Het geluid is wel aan het veranderen…
                                https://www.instagram.com/tv/CXoSZEII53z/?utm_medium=copy_link

Een avi, mpeg, … file uploaden naar PFB is idd niet mogelijk.  
                                  Wel kan je het elders plaatsen en de URL ernaar hier zetten.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.